• Anonym (Kan inte självförsvar)

    Ska gå hem i mörkret. Vilken väg tror ni är säkrast?

    Hej!

    Snabbt nu,

    Vilken väg är säkrast att gå hem 2 km från centrum i en medelstor stad (50 000 inv.) :

    1. Längs med en huvudled i hyreshusområde.

    eller

    2. Typ förbi ett hotell, gå en väg bakom några hyreshus, förbi folkets hus/park, förbi ett äldreboende.

    Tack!

  • Svar på tråden Ska gå hem i mörkret. Vilken väg tror ni är säkrast?
  • Anonym (Kan inte självförsvar)

    Jag är osäker på nr 1 eftersom jag inte vill gå där alla fyllegubbar går hem från krogen samt att jag är rädd för att bli intvingad i nån bil.

    2 innebär däremot färre människor som ev. skulle kunna ingripa vid ett överfall. Känns ju inte heller särskilt kul.

  • Anonym (Kan inte självförsvar)

    Har inte råd med taxi.

  • Anonym (v)
    Anonym (Kan inte självförsvar) skrev 2015-01-30 23:43:55 följande:

    Hej!

    Snabbt nu,

    Vilken väg är säkrast att gå hem 2 km från centrum i en medelstor stad (50 000 inv.) :

    1. Längs med en huvudled i hyreshusområde.

    eller

    2. Typ förbi ett hotell, gå en väg bakom några hyreshus, förbi folkets hus/park, förbi ett äldreboende.

    Tack!


    Har du tänkt att detta ska bli en evighetstråd eller tar du ett gott råd att be någon möta dig?
  • Anonym (Kan inte självförsvar)
    barajag01 skrev 2015-01-30 23:47:50 följande:

    Ta en taxi


    Har inte råd. :(
  • Anonym (Kan inte självförsvar)
    Anonym (v) skrev 2015-01-30 23:51:30 följande:

    Har du tänkt att detta ska bli en evighetstråd eller tar du ett gott råd att be någon möta dig?


    Tänkte på det först, men min sambo är inte tillgänglig och jag känner ingen annan här typ. Ingen som kan ikväll iaf.
  • Anonym (Kan inte självförsvar)
    Anna J skrev 2015-01-30 23:52:29 följande:

    Borlänge?


    Haha, ja. ^^
  • Anonym (Kan inte självförsvar)

    Jag brukar ta väg 2, men det känns riskabelt eftersom det är så ensligt.

    Man brukar ju säga att kvinnor inte borde gå i parker på kvällarna, men jag upplever att det är säkrare än att gå längs en huvudgata och tvingas möta grupper av män som trakasserar en bara för att man passerar... -_-

  • Anonym (Kan inte självförsvar)
    Anna J skrev 2015-01-30 23:58:52 följande:

    Skulle föreslå Hagavägen :)


    Se mitt inlägg ovan. Jag blir alltid påhoppad på Hagavägen när jag går hem. Alltid är det nån jävel som rycker i kläderna.
  • Anonym (Tjej)

    Buss..? Någon kan väl möta dig? Någon måste ju kunna? Hade aldrig gått hem ensam om jag vart rädd att det skulle hända något. Gör inte det!

  • Anonym (Tjejen)

    Jag skulle ha tagit väg två. Var beredd på att gömma dig om du hör någon komma bara. Ha nycklarna i handen och tänk på att ögonen är lättast att skada.

  • Anonym (Kan inte självförsvar)

    Hej hej! Jag gick väg 2. Det har gått bra och jag mötte inte en enda människa förrän några grannar när jag nästan var hemma. Är hemma nu. :)

    Nästa gång ska jag planera bättre med bussar.

  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Kan inte självförsvar) skrev 2015-01-31 00:40:34 följande:

    Hej hej! Jag gick väg 2. Det har gått bra och jag mötte inte en enda människa förrän några grannar när jag nästan var hemma. Är hemma nu. :)

    Nästa gång ska jag planera bättre med bussar.


    Skönt att höra :) kram
  • Gizmo
    Anna J skrev 2015-01-30 23:52:29 följande:
    Borlänge?
    Hur visste du det på den korta beskrivningen? 
  • Anonym (Kan inte självförsvar)
    Gizmo skrev 2015-01-31 07:52:44 följande:

    Hur visste du det på den korta beskrivningen? 


    Det undrar jag med, haha.

    H*n bor kanske i Borlänge och funderade bara helt nyfiket på om det kunde vara samma stad. :)
Svar på tråden Ska gå hem i mörkret. Vilken väg tror ni är säkrast?