Inlägg från: Dasha |Visa alla inlägg
  • Dasha

    Bebis vill ha total lugn och ro vid amning

    Jag har en 4,5 månaders bebis och en 5årig dotter. Innan jag fick sonen trodde jag alltid att jag skulle amma honom och samtidigt läsa böcker för min flicka, spela bordspel med henne osv.

    Så blev det inte. Jag inte kan göra nåt när jag ammar bebisen. jag kan inte prata, kan inte kasta tärning, det ska vara tyst omkring mig. annars blir han orolig, vägrar ammas, vaknar trots att han hänger på tutten.

    så var det inte med min dotter. jag kunde sitta vid middagsbordet hos svärföräldrarna, alla vi pratade högt och skrattade, och hon bara tuttade och var nöjd och sov eller halvsov eller tittade på andra.

    i alla bocker och artiklar om syskon tipsar de om att läsa böcker för äldre syskon medans man ammar så att de inte känner sig åsidosatta.

    så dottern är tvingad till att leka tyst i ett  annat rum och inte störa när jag ammar och tills han somnar riktigt tungt.

    han HATAR bärsjal.

    trodde först att det går att vänja honom. det gick inte. trodde sen att det blir bättre när han blir större. det blev inte.
    finns det nåt att göra? är det ovanligt med såna bebisar?

  • Svar på tråden Bebis vill ha total lugn och ro vid amning
Svar på tråden Bebis vill ha total lugn och ro vid amning