• Anonym (TS)

    Ärekränkning?

    Hej alla kloka.

    Jag behöver råd. Jag har en längre tid blivit utsatt för att en person(eller ja flera personer) har spridit rykten om mig. Dvs förstört mitt rykte helt. Och det som spridits är totala osanningar. Detta efter ett bråk (som jag dessutom aldrig hade chans att försvara mig i). 

    Det är mist ett 20 tal personer som har "blivit informerade" om "hur jag är" osv. Alltså, rena lögner. Och detta kommer ju inte stoppas, utan fortsätta och fortsätta. Mitt rykte är liksom bränt, jag kommer aldrig få rättning (uttrycker man sig så?).

    Det finns vissa personer som jag tidigare haft en relation med, men som nu undviker mig tack vare detta. Jag har även förklarat min version, men ja, allt är förstört. Jag är utmålad som någon slags syndabock. 

    Vad gör man åt detta?? Jag är förtvivlad, är arg, grubblar på detta dagligen sen år tillbaka. 

    Tacksam för svar! 

  • Svar på tråden Ärekränkning?
  • Anonym (uuu)

    Är det här några personer du måste träffa o ha att göra med ofta?
    Kan ju också vara värt att flytta kanske än att behöva stå ut med det där.

  • Anonym (TS)
    Anonym (uuu) skrev 2015-01-31 16:41:02 följande:

    Är det här några personer du måste träffa o ha att göra med ofta?
    Kan ju också vara värt att flytta kanske än att behöva stå ut med det där.


    Nej egentligen inte, men det är personer som finns i närheten av mitt liv liksom. Och flytta är tyvärr inget alternativ. =( Hade omständigheterna kring mitt boende varit annorlunda, så hade jag nog inte tvekat en sekund. 
  • Anonym (TS)
    Tines skrev 2015-01-31 16:46:41 följande:

    Ignorera! Alla rykten brukar dö ut.....


    Fast det är det som är så sjukt/hemskt/annorlunda eller vad man ska säga... Det här har skadat mig. Man ser på folk att det är någon när man träffar dom. Är vi en grupp så kan folk hoppa över att hälsa på mig, men alla andra hälsar dom på. Och tack vare att den här personen(/personerna), kommer fortsätta prata bakom min rygg, för att dom hyser sånt hat mot mig, så kommer det inte dö ut. Jag har faktiskt aldrig känt att "min person" har blivit så förstörd, eller hur man ska uttrycka det. =( 
  • Anonym (uuu)

    Det låter som ren mobbning faktiskt. Tråkigt. Byt människor i ditt liv?
    Vet ju inte vad det var för bråk från början heller.

    Kan heller inte låta bli att undra varför det inte går att flytta?

  • Anonym (TS)
    Anonym (uuu) skrev 2015-01-31 17:02:27 följande:

    Det låter som ren mobbning faktiskt. Tråkigt. Byt människor i ditt liv?
    Vet ju inte vad det var för bråk från början heller.

    Kan heller inte låta bli att undra varför det inte går att flytta?


    Hm, svarade från telefonen men svaret försvann.

    Det är inga människor som jag umgås med dagligen, men vissa av dom som har hört "sanningar" om mig stod mig nära, i hjärtat. Det är väl det jag tycker är synd och sörjer.

    Ang mitt boende, så kan jag inte flytta då jag har har gjort investeringar kring det. Sen gör det mig arg också, varför ska JAG behöva flytta? När det är dom som har betett sig illa, ska dom inte behöva ta ansvar för att dom har förstört delar av mitt sociala liv?!  Men sen förstår jag också... Såklart det hade blivit lättare för mig att flytta på mig, börja om. 
  • Anonym (uuu)

    Det är lite svårt att svara nåt riktigt eftersom det du beskriver är så svepande liksom, men rent generellt skulle jag säga att hellre fly än illa fäkta. Oavsett vem som har rätt. Förstår dock tankarna om att varför ska du behöva flytta när det är dom som gjort fel.

    Tror utsikterna är små att dom som grupp kommer att ta ansvar för vad dom gjort, speciellt som detta verkar ha pågått i flera år.

Svar på tråden Ärekränkning?