• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur lång är du? (Kvinna)
  • T W

    Jag är också kort,närmre 150 än 160. Igår var jag ute på stan och testade kläder för första gången på väldigt länge.. nog för att jag alltid har problem men nu var det ett skämt.
    Ärmar på tröjor i stl xs gick flera cm underfingerspetsen.. I en vårkavaj i xs såg jag ut som dom där bilderna på små pojkar som lånat sina pappors kostymer.. Det är alltså på längden och inte bredden problemet sitter.

    Utomlands finns ju petitestorlekar.. dvs samma storlekar när det kommer till xs, s, m osv men "förkortade" och gjorda för att passa oss som är kortare än 160 men det verkar inte ha slagit här hemma... Jag kollade runt lite och tyckte ändå inte att jag är SÅ mycket kortare än alla andra, så det borde ju vara en hel del som faller in under "Petite" så jag blev lite nyfiken på hur det egentligen ligger till ..

  • T W

    Om alla som hade öppnat och läst tråden nu hade svarat på frågan så hade jag haft 40 röster mer hehe....

  • fluu

    160 cm. Med bra hållning vill säga. Trivs bra med det. Jag är världsbäst på kurragömma(för att vara vuxen ) och har bra attackvinkel underifrån.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Mrs D

    176 cm.

    Har motsatt problem TS, jätte svårt att hitta tröjor som passar min långa rygg.

    next.com har petit storlekar, priset är bra lika så kvalitén, rätt säker på att de levererar till sverige.

  • K grrl
    T W skrev 2015-01-31 17:28:58 följande:

    Jag är också kort,närmre 150 än 160. Igår var jag ute på stan och testade kläder för första gången på väldigt länge.. nog för att jag alltid har problem men nu var det ett skämt.
    Ärmar på tröjor i stl xs gick flera cm underfingerspetsen.. I en vårkavaj i xs såg jag ut som dom där bilderna på små pojkar som lånat sina pappors kostymer.. Det är alltså på längden och inte bredden problemet sitter.

    Utomlands finns ju petitestorlekar.. dvs samma storlekar när det kommer till xs, s, m osv men "förkortade" och gjorda för att passa oss som är kortare än 160 men det verkar inte ha slagit här hemma... Jag kollade runt lite och tyckte ändå inte att jag är SÅ mycket kortare än alla andra, så det borde ju vara en hel del som faller in under "Petite" så jag blev lite nyfiken på hur det egentligen ligger till ..


    Ett problem är väl att många storlekar faktiskt baseras på kvinnor i mindre modellängd, det vill säga 174-175 cm. Jag har själv storlek XS/S och det jag kan ha problem med är byxlängden.
  • Svennis

    160 cm. Det tog minst 30-35 år innan jag kunde förlika mig med min längd. Är fortfarande inte nöjd men tänker inte på det som förut.

  • Common sense

    156 och trivs med min längd.

    (Väldigt praktiskt när man åker flyg eller tåg och kan sträcka ut sina ben hahaa)

    Önskar däremot att "petite-storlekar" slog igenom även i Sverige. Handla kläder är inte kul när man är en kortis.

Svar på tråden Hur lång är du? (Kvinna)