• Anonym (kinna30)

    Blev dumpad för att jag vill använda kondom!

    Jag är en singeltjej som nätdejtat en del och kom i kontakt med en väldigt trevlig kille via nätet. Vi fick bra kontakt och pratade många timmar om allt och inget. Båda tyckte att vi klickade bra och vi pratade om att ses.

    Idag pratade vi om sex och han säger att han vägrar sex utan kondom. För mig är det väldigt främmande eftersom jag är rädd för eventuella könssjukdomar och vill inte riskera min hälsa. Han menar på att han testar sig regelbundet och tar därför inte så stora risker med sitt beteende. Jag kan absolut inte tänka mig att ha sex utan kondom när man inte känner varandra. Om jag ska ha sex utan kondom så ska jag vara i en relation med personen och vill att personen testar sig.

    Vidare pratade vi om när man ska ha sex och jag sa att jag tyckte att det är rimligt att ha sex på typ tredje eller fjärde dejten. Han menade på att det för honom inte finns sådana ramar. Man kan enligt honom ha sex på första eller på tolfte dejten, man får känna in situationen. Jag sa att jag hade gått om det inte blev sex tidigare än på tolfte dejten..

    Hur som helst så ville han inte träffa mig längre efter hela kondomdiskussionen eftersom mina värderingar angående kondomanvändandet och när man ska ha sex inte passade honom.

    Vad tycker ni om detta? Kan säga att jag blev väldigt förvånad..

  • Svar på tråden Blev dumpad för att jag vill använda kondom!
  • Anonym (*)

    Du har det nog bättre utan honom. Hur tar han ansvar för att det inte blir barn, sa han det?

  • Anonym (kinna30)

    Han vet om att jag äter p-piller..

  • Anonym (Anna)

    Om han dumpade dig för det så låter det ju inte direkt som en bra kille. Skönt att du fick veta det nu och inte senare. 

    Jag skulle aldrig ligga med någon utan kondom, om det inte var i en relation där man bara låg med varandra och båda var testade.

  • DVQ

    Har alltid förundrats över hur män glatt litar på att kvinnan de kanske träffat samma kväll verkligen äter p-piller..

    På samma sätt skulle jag aldrig lita på att någon jag just träffat verkligen var så noga med att testa sig. Jag tror du har det bättre utan den mannen. Jag får känslan av att han dumpade dig för att han upptäckte att du hade en egen vilja och inte var så lätt att köra över, snarare än kondomhistorien i sig. 

    Däremot håller jag med honom att det inte finns någon "regel" när man ska ha sex. Jag har haft sex på första dejten och om det var någon som var tillräckligt intressant skulle jag nog kunna vänta till dejt 12 också. Glad

  • Anonym (hej)

    Jag hade nog jävlats lite med honom. Sagt att jag blivit gravid fast att jag inte var det. P-piller är ju inte 100% säkra.

  • eber4

    Ha ha. Vilket stolpskott. Glöm och gå vidare till någon mindre egoistisk tycker jag.

  • Anonym (Kär)
    "Idag pratade vi om sex och han säger att han vägrar sex utan kondom".

    Hoppas att du skrivit fel i trådstarten och menar att han vägrar sex MED kondom?!

    Hur som helst, en kille som inte tänker på könssjukdomar mm, är inget att lägga energi på. Självklart använder man kondom med en ny kontakt.
  • MEE83

    Kondom är ju rätt värdelöst, så det har jag viss förståelse för, jag har alltid försökt komma undan utan att använda gummi, vissa tjejer har ju dock haft det som krav, och då har jag använt det.

    Jag har bara haft klamydia och det behövs det ju bara en kur antibiotika för att bota, herpes hade väl varit mardrömmen men det går ju halva Sveriges befolkning runt med...

    HIV är så liten risk att få så det är knappt värt att tänka på, ren och skär matematik.

  • Anonym (Kär)
    Anonym (Kär) skrev 2015-02-01 08:06:51 följande:
    "Idag pratade vi om sex och han säger att han vägrar sex utan kondom".

    Hoppas att du skrivit fel i trådstarten och menar att han vägrar sex MED kondom?!

    Hur som helst, en kille som inte tänker på könssjukdomar mm, är inget att lägga energi på. Självklart använder man kondom med en ny kontakt.
    Undrar varför texten ser så konstig ut i originalet?
  • Anonym (Bra!)

    Precis vem som helst kan säga att den inte tar så stora risker o testar sig regelbundet, även dom som är med nya varje dag, swingar, gangbangar eller vad som helst. Men bra att du inte lät dig köras med o var bestämd på det du ville.

    Det säger väldigt mycket om den där killen, att han bara tvärvägrade o skulle ha det på sitt sätt utan en tanke på dig. Bra att du inte träffade honom!

Svar på tråden Blev dumpad för att jag vill använda kondom!