• Mytomanen37

    Fråga Mytomanen

    Hejsan!

    Jag är mytoman. Jag har under senaste dagarna själv börjat inse detta och vet inte riktigt vart jag ska börja då jag inte är tillräckligt "mogen" för att prata om det utåt. Därför tänkte jag att jag kunde börja här. Fråga mig vad ni vill om hur det är att leva som en mytoman, vilka knipor jag försatt mig själv i osv. Ingen fråga är för dum och känslig.


    Och ja, jag vet att jag är mytoman. Och ja, jag kan ljuga även här, men jag är helt anonym och därför hoppas jag inte att jag kommer känna mig "tvingad" att ljuga om något. Skulle vara jätte snällt om ni gärna frågar osv ändå!

  • Svar på tråden Fråga Mytomanen
  • Mytomanen37
    eber4 skrev 2015-02-01 07:39:23 följande:

    hur är det att leva som mytoman?

    Vilks knipor har du försatt dig i?


    Att leva som mytoman för mig i alla fall är som himmel eller helvete, när jag ljuger så folk tror mig är det underbart och jag blir ofta väldigt väldigt omtyckt osv. Jag brukar känna mig som alla andra då. Men när jag sen blir avslöjad eller någon börjar tveka på mina lögner då blir det ofta betydligt värre, då blir det jobbigt och jag gör allt för att upprätthålla min lögn.

    Det som hänt mest hittills är stora skulder då man gärna ljuger om sin ekonomi så har det blivit att man försökt skaffa sig ekonomiska tillgångar på fel sätt och därefter försökt fortsätta bygga upp en illusion om att man är rik.

    Har förlorat alla mina vänner så just nu har jag bara familjen kvar. 

    Jag har också blivit anmäld för att ha stulit pengar o liknande. För att kunna hålla uppe en lögn som oftast grundar sig i  jobb och pengar. Jobb är inte svårt att ljuga om, pengar är svårare i längden.

    Där finns mycket mer också men väljer hellre att säga det jag kan säga utan att ljuga istället för att ta upp något av det som jag antagligen skulle börja överdriva med eller ljuga om. 

    Hoppas du fick svar på dina frågor!
    tack
  • Rataxes

    Hej Henrik Arnstad...


    Pst - vatten är ett av de E-numren. smile5.gif // Fantastisk kännedom om livsmedel hos vänstertomte.
Svar på tråden Fråga Mytomanen