• Tildaww

    Katt som haltar och har sår :(

    Hej!

    Jag hämtade förman vecka sen hem en katt som varit utekatt förut men inte kunde bo kvar av vissa anledningar, han är ganska gosig men bits om man klappar ibland.

    Har förut märkt ett litet sår på ena frambenet, han slickar på det ibland men jag tänkte att det läker väl, ser inte infekterat ut eller så., idag märkte jag att det var två st sår och så började han halta på det benet, han stödjer fortfarande på det men går mycket långsammare och verkar ha lite ont, men kan inte känna.

    Äter och dricker som vanligt.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-01 13:24
    Glömde att ställa självs frågan, är det någon som vet vad det kan vara för sår? Någon som sett något liknande? Kommer självklart uppsöka veterinär om han inte blir bättre imorgon, men det känns inte så akut än.

  • Svar på tråden Katt som haltar och har sår :(
  • Ful Anka
    viseversa skrev 2015-02-01 13:26:08 följande:

    Vad är det du vill diskutera? Du ska såklart gå till en veterinär med katten.


    Jag håller med, vad vill du diskutera om detta? Gå till en veterinär. Nu!!!
    This is my life and I don't care
  • Ambulansliv

    Kan vara en bitskada. Under huden kan det nu växa en abcess som kan behöva dräneras.

    Tvätta m ex asolsprit o försök att klämma o se om det kommer var.

    Men veterinären ringer du direkt imorgon bitti om katten inte blir allmänpåverkad innan dess ( slutar äta, slö osv).

  • Tildaww

    Just det, glömde att jag var inne på en sida med idioter.

    Jag skrev min fråga, att ni är ett gäng inavlade psykopater hade jag dessvärre glömt bort så jag får fråga någon med lite vett i skallen istället. Tycker synd om er och alla ers nära, hoppas att ni blir smartare med tiden.

    Dra åt helvete.

  • Ambulansliv
    Tildaww skrev 2015-02-01 14:04:19 följande:

    Just det, glömde att jag var inne på en sida med idioter.

    Jag skrev min fråga, att ni är ett gäng inavlade psykopater hade jag dessvärre glömt bort så jag får fråga någon med lite vett i skallen istället. Tycker synd om er och alla ers nära, hoppas att ni blir smartare med tiden.

    Dra åt helvete.


    Men då tar jag tillbaka mitt KONSTRUKTIVA svar o anmäler för djurplågeri. Känns det bättre?
  • Tildaww

    Okej förlåt, menade alla utom just dig som faktiskt försökte hjälpa till. Tack för det!

    Ska försöka tvätta och titta, nej han verkar inte påverkad alls och är pigg och glad.

    Tycker bara det är tråkigt att man ställer en fråga utan att få svar utan bara att man ska ta sig till veterinären, när man jobbar ikväll och kanske inte kan ta sig iväg till en veterinär som dessutom antagligen är stäng idag, på en röd dag (söndag idag, i alla fall här i Uppsala) och detta inte är något superakut då han faktiskt inte är döende uran bara haltar litegrann.

  • Tildaww

    Jag skrev förlåt, men anmäl mig för att min katt haltar litegrann om du tycker att det passar..


    Ambulansliv skrev 2015-02-01 14:11:50 följande:

    Men då tar jag tillbaka mitt KONSTRUKTIVA svar o anmäler för djurplågeri. Känns det bättre?


  • Ambulansliv
    Tildaww skrev 2015-02-01 14:21:03 följande:

    Okej förlåt, menade alla utom just dig som faktiskt försökte hjälpa till. Tack för det!

    Ska försöka tvätta och titta, nej han verkar inte påverkad alls och är pigg och glad.

    Tycker bara det är tråkigt att man ställer en fråga utan att få svar utan bara att man ska ta sig till veterinären, när man jobbar ikväll och kanske inte kan ta sig iväg till en veterinär som dessutom antagligen är stäng idag, på en röd dag (söndag idag, i alla fall här i Uppsala) och detta inte är något superakut då han faktiskt inte är döende uran bara haltar litegrann.


    För kännedom så finns det dygnet runt öppna djursjukhus över hela landet. Garanterat i Uppsala.

    Jobb är ingen ursäkt om ett djur lider (vilket inte din katt tycks göra just NU). Läs djurskyddslagen.
Svar på tråden Katt som haltar och har sår :(