• SkatanPåTaket

    Blek hy - BB cream ?

    Hej hej! Jag behöver er hjälp. :)

    Jag har väldigt blek hy. Alla fundations/BB Creams i butikerna är för mörka för min hudfärg. Till och med Garniers ljusaste BB Cream ger mig för mörkt ansikte jämfört med min hudfärg. Det är den jag använder nu och jag tycker den är bra förutom det värdelösa utbudet av nyanser.

    Dessutom får jag "naturligt" en aning mörkare ansikte än hals när jag rodnar eller är i solen.

    Så jag söker nu en sån här BB/CC Cream/mineral:

    ? Pale; ljust blek alltså. Men inte helt vit

    ? Lätt

    ? Inte "kakig" som en foundation. Hatar det

    (? Helst anpassad till finnig/pormaskig hy)

    (? Gärna parfymfri, men inte ett måste)

    (? Det är ett plus om den inte testats på djur)

    Jag använder nästan bara BB Cream när jag ska på fest och jag använder puder över den. Det vore därför fint om jag fick tips om ett blekt puder också! :)

    Tack på förhand.

  • Svar på tråden Blek hy - BB cream ?
  • Kpax

    Måste det vara en BB/CC då? Jag hittar inga bra såna till min ljusa och feta hy, istället blandar jag foundation och dagcreme, då får jag den så lätt eller täckande jag vill, och har många fler nyanser och egenskaper att välja mellan! :)

    Angående puder har jag ett ofärgat, det funkar ju på alla hudtoner.

  • SkatanPåTaket
    Kpax skrev 2015-02-01 17:18:42 följande:

    Måste det vara en BB/CC då? Jag hittar inga bra såna till min ljusa och feta hy, istället blandar jag foundation och dagcreme, då får jag den så lätt eller täckande jag vill, och har många fler nyanser och egenskaper att välja mellan! :)

    Angående puder har jag ett ofärgat, det funkar ju på alla hudtoner.


    Tack för svar!

    Ja, helst BB Cream. Tycker inte om att ha foundation. Känns så onaturligt och kakigt. Skulle väl kanske kunna blanda, som du säger. Kan testa det om jag inte får några andra tips.

    Självklart! Genomskinligt puder, hur har jag kunnat missa det? :D
  • Hannoni
    SkatanPåTaket skrev 2015-02-01 17:11:18 följande:

    Hej hej! Jag behöver er hjälp. :)

    Jag har väldigt blek hy. Alla fundations/BB Creams i butikerna är för mörka för min hudfärg. Till och med Garniers ljusaste BB Cream ger mig för mörkt ansikte jämfört med min hudfärg. Det är den jag använder nu och jag tycker den är bra förutom det värdelösa utbudet av nyanser.

    Dessutom får jag "naturligt" en aning mörkare ansikte än hals när jag rodnar eller är i solen.

    Så jag söker nu en sån här BB/CC Cream/mineral:

    ? Pale; ljust blek alltså. Men inte helt vit

    ? Lätt

    ? Inte "kakig" som en foundation. Hatar det

    (? Helst anpassad till finnig/pormaskig hy)

    (? Gärna parfymfri, men inte ett måste)

    (? Det är ett plus om den inte testats på djur)

    Jag använder nästan bara BB Cream när jag ska på fest och jag använder puder över den. Det vore därför fint om jag fick tips om ett blekt puder också! :)

    Tack på förhand.


    Jag skulle absolut tipsa dig om Forevers Aloe BB creme.  Den är jätte bra, innehåller aloe vera som gör susen för hyn, den skyddar och återfuktar och har inte testas på djur. Den har spf 20 också :)
  • SkatanPåTaket
    Hannoni skrev 2015-02-01 17:33:26 följande:

    Jag skulle absolut tipsa dig om Forevers Aloe BB creme.  Den är jätte bra, innehåller aloe vera som gör susen för hyn, den skyddar och återfuktar och har inte testas på djur. Den har spf 20 också :)


    Den här?:

    www.foreverliving.com/retail/shop/shopping.do&itemCode=371

    Att den är nude, innebär det att det är ingen färg alls?
  • SkatanPåTaket
    Kpax skrev 2015-02-01 17:51:38 följande:

    Nude brukar vara en färg, och forever living finns väl inte i butik så du kan testa.

    Jag har max factors, det här: m.kicks.se/max-factor-b708/makeup/bas/puder-c110/creme-puff-p582 i translucent.

    Jag föredrar kaka så jag kan ta med det i väskan, tycker det är bökigare med löst.


    Är du ganska blek i hyn då? :)

    Jag vill ju gärna ha en färg som matchar min hudfärg så att jag fortf. kan täcka röda områden och finnar. Men jag vill inte heller ha en produkt som är tung i ansiktet.

    Jag behöver inte ta med nåt i väskan eftersom jag bara använder det till fest.
  • Hannoni
    SkatanPåTaket skrev 2015-02-01 17:43:12 följande:
    Den här?:

    www.foreverliving.com/retail/shop/shopping.do&itemCode=371

    Att den är nude, innebär det att det är ingen färg alls?
    Det går inte att klicka på länken men det var nude som jag menade, den är för ljus hud och har färg i sig så den är täckande.

    Det är rätt som Kpax säger att det inte säljs i butik. Men där emot så har forevers alla produkter 90 dagars nöjdkundgaranti så är man inte nöjd får man pengarna tillbaka. 

    Jag bor i Stockholm och har produkterna hemma ifall man vill testa innan. Man kan även beställa av mig.
Svar på tråden Blek hy - BB cream ?