• Anonym (Jo)

    Finns det någon här som sagt upp kontakten med en familjemedlem?

    Jag har sagt upp kontakten med min fd mamma. Hon lämnar presenter till sitt barnbarn och ringer mitt barn ibland. Men annars har vi ingen kontakt.

    Min pappa har i princip sagt upp kontakten med mig.

  • Anonym (Jo)

    Vad är det du funderar över?

  • Anonym (Jo)
    Anonym (Vet inte vad jag ska göra) skrev 2015-02-01 21:58:51 följande:
    Ibland känner jag att jag är en hemsk människa, fastän jag vet att det inte är så. Ibland känner jag att jag kommer sakna henne. Och ibland känner jag som jag skrev innan att det bara känns så konstigt att sitta och låtsas som att allt är normalt. För många tankar som snurrar runt i huvudet, så det skulle vara skönt att få prata av sig lite med folk som vet hur det är.

    Vill du berätta mer hur det gick till när du sade upp kontakten med din mamma?
    Det har varit en väldigt lång process, det har tagit ca 10 år.. Och jag har haft tankar på om jag gör "rätt", gett chans efter chans. Men nu känner jag mig helt säker. Hon gick över gränsen en gång inför mitt barn. På ett sätt var det skönt, för det blev så definitivt. Hennes behov kan aldrig gå före mitt barns, även om de alltid gått före mina.

    Jag vet inte hur eran relation och historia är, har du försökt prata med henne? Hur ser hon på sin del av det hela?
Svar på tråden Finns det någon här som sagt upp kontakten med en familjemedlem?