• jiwisto

    Festkväll för alla vi som ligger i separation!

    Hejsan,

    Går du igenom en separation just nu precis som jag, och känslorna dina hänger bitvis utanpå kroppen och vanmakten samt humöret är lika oberäkneligt som vädret? Då tycker jag du ska fortsätta läsa detta!

    Det är väldigt jobbigt, för att inte säga jä**gt jobbigt att ta sig igenom en separation och komma ur den och starta upp sitt nya liv med både lust & glädje under denna fas som man tvingas gå igenom innan men kommit loss från sin partner helt & hållet. Att bestämma sig för att separera och flytta i sär kan ske på kort tid och genom några ord...men tiden det kan ta innan gemensam bostad är såld samt ny bostad är inköpt och man verkligen kommer i från varandra, den kan bli oerhört lång, plågsam & jobbig. Jag vet vad jag talar om här, och längtan efter glädje & lycka växer sig så stark att det känns lika osannolikt som efterlängtad att man kommer få uppleva det igen just nu.

    Det måste finnas så många andra inne på denna sajt som befinner sig i samma läge som mig just nu anar jag, så därför fick jag följande både galna som lockande idé nyss:

    Varför inte träffas alla tillsammans en kväll och gå ut på stan och helt enkelt slå klackarna i taket?

    Då kan vi älta våra kommande ex, tanka bekräftelse via varandra och inte minst...byta ut den trista ensamhetens väntan på att man ska få komma ur relationen genom att umgås med blivande vänner i samma situation!

    Bara en tanke som just slog mig nyss när jag skulle sova men inte kan det pga alla tankar som maler i huvudet. Se det som en form av "RTFM-Reclaim The Feelgood Moments" som försvann på 1 sekund den dagen du eller din partner gjorde slut...och all feelgood-känsla som byggts upp under lång tid - åkte rakt ner i avloppet! Jag har bestämt mig för att vägra bära offerkoftan och i stället gå vidare direkt genom att ha kul och redan nu hitta på trevliga saker tills jag kommit ur min havererad relation, så tänker ni hänga med mig på detta RTFM-initiativ?

    FÖRSLAG:

    Vi skulle kunna ses på ett trevligt ställe i Stockholm city nån fredakväll och boka bord för att äta & dricka gott tillsammans, och därefter går de som önskar vidare till ett trevligt ställe och skakar lite rumpa ihop! Vad tror ni om detta, kan det vara något? Jag tror på detta, det blir inte roligare än man gör det...så varför inte göra det med personer i samma båt

    Vi kan styra upp det till en fredag eller lördag framöver då de allra flesta kan hänga med. Jag kan ta hand om planeringen och bokningar (jobbar som projektledare).

    VILL DU HÄNGA MED?

    Skriv ett inlägg i denna tråd, och angde datum för den fre-eller lördagskväll du vill ut med oss alla för att ha en oförglömligt trevlig kväll mitt i din skitseparation...där vi kan älta & skratta ihop...för älta tillhör läkningsprocessen - så ser jag till att boka restaurang åt oss

    Vi hörs & ses

  • Svar på tråden Festkväll för alla vi som ligger i separation!
Svar på tråden Festkväll för alla vi som ligger i separation!