• Familjeliv

    Skärmfria dagar - behövs det?

    Skärmfria dagar - behövs det?
    Funderar du på att införa en skärmfri dag för barnen? Tänk efter en gång till. Lagom är bäst, enligt psykologen.

    Denna tråd innehåller kommentarer för ovantående artikel.

    Läs hela artikeln här
  • Svar på tråden Skärmfria dagar - behövs det?
  • Gardelito

    Tack för en intressant artikel. Jag och min fru införde väldigt tidigt en skärmfri dag i veckan. Fredag kväll och hela lördagen spenderas utan Tv,mobil, surfplatta dator etc. Det var lite svårt i början men idag har vi vant oss finns massor av saker man kan hitta på en helg.
    Under veckan används alla dessa skärmar ganska frekvent, speciellt hos den yngsta som nu är 3 år. Han har ett sug efter apparna som ingen av de äldre syskonen har. 
    Jag funderade länge på en alternativ lösning för att på något sätt begränsa användandet av surfplattan och våra mobiler. En vän till oss rekommenderade en app som helt enkelt tidbegränsar barnens appar per dag. Nu har jag den på 30 min om dagen,efter det låser sig de appar som barnen använder i 12 timmar. 
    Nu har jag åminstone kontroll på det mobil användandet och konflikterna blir faktiskt färre. Här är en länk play.google.com/store/apps/details

Svar på tråden Skärmfria dagar - behövs det?