• linkita

    ivf . Tvillingar

    Hej. Kan man bli gravid på naturligväg samtidigt som man sätter in ett embryo ivf i en naturlig mens syrkel? Och om det går, kan man då få tvillingar? Tack för era svar!

  • Svar på tråden ivf . Tvillingar
  • Jag är bara jag

    IVF i naturlig cykel finns inget som heter numer. Det görs alltid stimulerat. Chansen att bli gravid med tvillingar är mikroskopisk! För det första måste man då råka ut för spontan äl av nån av äggblåsorna,bli gravid med det ägget,ändå ha ägg kvar till äggplocket,få nåt av dem befruktade och det ska också ta sig. Hänt en gång mig veterligen.

  • linkita

    Jo det finns vist kvar och det ska vi göra nu om två v. Har även naturlig ägglossning som det inte är något fel på därför undrade jag. ????

  • Jag är bara jag
    linkita skrev 2015-02-06 15:22:27 följande:
    Jo det finns vist kvar och det ska vi göra nu om två v. Har även naturlig ägglossning som det inte är något fel på därför undrade jag. ????
    Jaha,GIFT kallas det och chansen är mycket låg att bli gravid jämfört med vanlig IVF. dessutom har ni väl försökt att tag så uppenbarligen är dina ägg inte så värst bra så chansen att bli gravid med endast några få ägg när du inte blivit det innan är extremt liten. Äl är inte lika med chans att bli gravid ö.h.t. Fattar inte ens att det finns kvar,de flesta kliniker slutade p.g.a de dåliga oddsen.
  • linkita

    Nej det är ivf. Vi har redan tagit ut ägg och gjort insemination och jag har redan fått ett barn så. Det är inget fel på mina ägg. Vi är ofrivilligt barnlösa heter det.

Svar på tråden ivf . Tvillingar