• Zam96

    2a barnet BF sep-okt 2015

    Hej, finns det fler som nyss plussat med andra barnet?

    Jag plussade för några dagar sedan, sonen blir 1 år och jag 19 år om några veckor. Det skulle vara så roligt att följas åt, dela tankar, oro, glädje osv.

    Om vi blir några i gruppen fixar jag gärna med listor på BF-datum och bildtråd, om vi inte ska ta det i denna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-19 12:14
    Här är länken till BF-tråden där ni kan lägga till er själva! www.familjeliv.se/forum/thread/74884319-2a-barnet-bf-sep-okt-2015-bf-traden/1

  • Svar på tråden 2a barnet BF sep-okt 2015
  • BabyBjörn

    Hej! Grattis till +:et. Fick förra helgen reda på att jag väntar vårt 2:a barn. Har en son på nyss fyllda 2 år så han kommer va strax över 2,5 år när han/hon anländer. Mysigt o va gravid igen :).

  • corran

    Hej och grattis till graviditeten :)
    Plussade också här om dagen och är beräknad till den 19 oktober. Har en son på 1.5 år så nu hoppas vi att han får bli storebror till hösten!

  • corran

    Jag mår bra, känner inget än mer än lite lite ömma bröst och bröstvårtor.
    Hur mår du själv? :)

  • BabyBjörn

    Mår sådär. Vissa dagar är bra men de andra känner jag mig tjuvtjock, extremt trött. Har även ömma bröst konstant. Räknat ut att ca 6 okt är det dags om mina beräkningar stämmer.

  • Zam96

    Okej :) Jag var jätteorolig för att jag inte kände mig så illamående och fick nyss en "trevlig" överraskning när jag vaknade efter en timmas sömn och mår skitkasst!

    Jag har haft magkatarr två gånger i mitt liv och det var i vecka 7 och 8 med sonen i magen, denna gång fick jag magkatarr i vecka 4+0, innan jag visste att jag var gravid. Graviditeten förklarade ju sedan magkatarren ;) Men magkatarren försvann så fram till nu har jag mått jättebra :) Behövt gå på toa och äta på nätterna, lite molande i livmodern och ömma bröst och extremt känslig men det går ju verkligen att leva med! :)

  • corran
    Zam96 skrev 2015-02-08 16:11:13 följande:

    Okej :) Jag var jätteorolig för att jag inte kände mig så illamående och fick nyss en "trevlig" överraskning när jag vaknade efter en timmas sömn och mår skitkasst!

    Jag har haft magkatarr två gånger i mitt liv och det var i vecka 7 och 8 med sonen i magen, denna gång fick jag magkatarr i vecka 4+0, innan jag visste att jag var gravid. Graviditeten förklarade ju sedan magkatarren ;) Men magkatarren försvann så fram till nu har jag mått jättebra :) Behövt gå på toa och äta på nätterna, lite molande i livmodern och ömma bröst och extremt känslig men det går ju verkligen att leva med! :)


    Va skönt att få lite tecken på att något händer i kroppen iaf! :)

    Längtar tills jag börjar känna lite också.
  • Fiffi85

    Hej!

    Väntar 2a barnet med bf 4/9. Är i vecka 11. Har en dotter född dec 11. Själv är jag 29 år och bor i Sthlm.

    Mår mycket sämre denna gång. Har haft hemsk magkatarr och nu har jag mycket illamående och kräks en del. Sjukskriven i en vecka.

    Gjorde ett tidigt ul i torsdags och allt såg bra ut :) Känner ändå mkt oro över att nått ska gå fel. Tog oss över ett år att bli gravida denna gång?

  • Zam96
    Fiffi85 skrev 2015-02-08 19:12:29 följande:

    Hej!

    Väntar 2a barnet med bf 4/9. Är i vecka 11. Har en dotter född dec 11. Själv är jag 29 år och bor i Sthlm.

    Mår mycket sämre denna gång. Har haft hemsk magkatarr och nu har jag mycket illamående och kräks en del. Sjukskriven i en vecka.

    Gjorde ett tidigt ul i torsdags och allt såg bra ut :) Känner ändå mkt oro över att nått ska gå fel. Tog oss över ett år att bli gravida denna gång?


    Grattis! Jag fick magkatarr för några dagar sedan i vecka 4+0, det är hemskt! Något som inte nämns som gravsymptom så ofta heller. Skönt att allt såg bra ut ju!

    Jag har för mig att det finns två extra kritiska perioder i tidig graviditet då de flesta missfall sker (dock kan det ju dröja kvar ett tag också). Runt vecka 5 börjar hjärtat slå så det är en "kritisk" period och runt vecka nio när moderkakan tar över från gulesäcken. Ser man hjärtslag efter vecka 9 på ul så är risken tydligen lika liten för missfall som efter vecka tolv annars som man säger :)

    Jag och mannen har varit utan preventivmedel i ett år snart men började försöka i september, jag har haft otroligt långa cykler (53 dagar) men denna gång tog det sig!
  • Fiffi85
    Zam96 skrev 2015-02-08 19:57:20 följande:

    Grattis! Jag fick magkatarr för några dagar sedan i vecka 4+0, det är hemskt! Något som inte nämns som gravsymptom så ofta heller. Skönt att allt såg bra ut ju!

    Jag har för mig att det finns två extra kritiska perioder i tidig graviditet då de flesta missfall sker (dock kan det ju dröja kvar ett tag också). Runt vecka 5 börjar hjärtat slå så det är en "kritisk" period och runt vecka nio när moderkakan tar över från gulesäcken. Ser man hjärtslag efter vecka 9 på ul så är risken tydligen lika liten för missfall som efter vecka tolv annars som man säger :)

    Jag och mannen har varit utan preventivmedel i ett år snart men började försöka i september, jag har haft otroligt långa cykler (53 dagar) men denna gång tog det sig!


    Ja magkatarr är verkligen hemskt. Hade så ont så jag fick åka ambulans och ligga inne med dropp. Fick bra medicin men som tog några dagar på sig att börja verka.

    Har också hört att om man ser hjärtat slå efter v.9 så är chanserna goda. Men min bästa kompis fick MA i våras i v 11. Till henne sa dom att vecka 11 också är en kritisk period då fostret ska börja livnära sig på moderkakan. Men eftersom jag mår illa och kräks så antar jag att allt är bra med den lille än så länge. Det är väl det som är postivt med att inte må så bra?

    Ja det var långa cykler. Vad kul att det iaf tog sig! Grattis!

    Dottern var inte planerad men blev till första gången vi körde oskyddat typ. Men denna gång fick vi hjälp med insemination som tog sig på 3:e försöket med pergotime. Utredningen visade inget fel på mig eller mannen.
Svar på tråden 2a barnet BF sep-okt 2015