• Pescetarian

    Tips på bra appar till fyraåring?

    Hej!

    Jag skulle bli enormt tacksam över alla tips på bra, gärna pedagogiska och lärorika appar till en fyraåring.
    Vanliga spel, bara för kul, funkar också. :)

    Det är till en iPad, förresten. ;)

    Barnet har redan en drös med appar, men har tröttnat mer eller mindre på samtliga.
    Ett litet axplock på de appar barnet redan har (och tycker om) är:
    Alfons Åberg
    Pippi Långstrump
    Rasmus Nalle
    Lego Duplo
    RadioApan
    Penningborg
    MyGarage
    Stadens Hjältar
    Playhouse Disney

    De jag nämnde är ju appar som är både roliga och lärorika på samma gång. Så om ni har tips på appar likt dessa, så ös på! :D
    Men även andra tips på appar mottages tacksamt.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Tips på bra appar till fyraåring?
  • Frontline

    Det finns en bra app som stänger av plattan en hel helg så att barnen kan göra annat men jag kommer fan inte ihåg vad den heter tyvärr..


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Donum

    Pettson och Findus gillar vår 4-åring.


    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Pescetarian
    Frontline skrev 2015-02-07 23:19:27 följande:

    Det finns en bra app som stänger av plattan en hel helg så att barnen kan göra annat men jag kommer fan inte ihåg vad den heter tyvärr..


    Haha, en sådan app behöver inte vi här, men tack ändå. ;)
    Donum skrev 2015-02-07 23:28:19 följande:

    Pettson och Findus gillar vår 4-åring.


    Tack för tipset! Den ska jag ladda ner. Heter den bara "Pettson och Findus"? - Tänkte om det kanske finns olika.

    Har du fler tips? :)
  • Donum
    Pescetarian skrev 2015-02-08 08:14:05 följande:

    Haha, en sådan app behöver inte vi här, men tack ändå. ;)Tack för tipset! Den ska jag ladda ner. Heter den bara "Pettson och Findus"? - Tänkte om det kanske finns olika.

    Har du fler tips? :)


    Jag tror att den bara heter Pettson och Findus. Man ska klura ut hur olika redskap och pinaler ska hänga ihop för att åstadkomma olika skeenden.

    Återkommer med fler appar. Sitter och ammar.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Pescetarian
    Donum skrev 2015-02-08 08:25:15 följande:

    Jag tror att den bara heter Pettson och Findus. Man ska klura ut hur olika redskap och pinaler ska hänga ihop för att åstadkomma olika skeenden.

    Återkommer med fler appar. Sitter och ammar.


    Oh, det lät kul! Den appen lär nog min unge gilla! Tack än en gång! :)
  • Donum
    Pescetarian skrev 2015-02-08 08:28:18 följande:

    Oh, det lät kul! Den appen lär nog min unge gilla! Tack än en gång! :)


    Det verkar den vara. Jag har testat ett par gånger och det kräver allt hjärngympa.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Pescetarian
    Donum skrev 2015-02-08 08:32:32 följande:

    Det verkar den vara. Jag har testat ett par gånger och det kräver allt hjärngympa.


    Perfekt! Det är just sådana appar jag är ute efter. :D

    Om ditt barn inte redan har appen Penningborg, så kan jag tipsa dig om den. Den är också riktigt bra!
  • Donum
    Pescetarian skrev 2015-02-08 08:41:31 följande:

    Perfekt! Det är just sådana appar jag är ute efter. :D

    Om ditt barn inte redan har appen Penningborg, så kan jag tipsa dig om den. Den är också riktigt bra!


    Ska kolla upp den!

    Pettson hade visst flera. Han har tre olika. Sedan har han något som heter Garage och Lego Train också. Tutitut fanns också med men jag vet inte om det är ett spel eller om det bara är att titta på när de bygger olika saker.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Pescetarian
    Donum skrev 2015-02-08 09:25:13 följande:

    Ska kolla upp den!

    Pettson hade visst flera. Han har tre olika. Sedan har han något som heter Garage och Lego Train också. Tutitut fanns också med men jag vet inte om det är ett spel eller om det bara är att titta på när de bygger olika saker.


    Tack, jag tror att mitt barn har de apparna. Ska kolla "Tutitut", det var den enda jag inte kände igen.

    Tack än en gång för att du tagit dig tid att skriva här. :)
  • Donum
    Pescetarian skrev 2015-02-08 10:25:24 följande:

    Tack, jag tror att mitt barn har de apparna. Ska kolla "Tutitut", det var den enda jag inte kände igen.

    Tack än en gång för att du tagit dig tid att skriva här. :)


    Något ska man ju ägna sig åt när sitter med en 2-månaders i famnen... ;)
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Pescetarian
    Donum skrev 2015-02-08 10:55:55 följande:

    Något ska man ju ägna sig åt när sitter med en 2-månaders i famnen... ;)


  • Pescetarian

    Jag laddade ner Pettson och Findus - det var en hit.

    Ungen får köra Lite-versionen ett tag, sedan köper jag hela spelet om Lite-versionen inte räcker.

    Har du Lite eller hela till ditt barn?

  • Donum
    Pescetarian skrev 2015-02-09 09:51:25 följande:

    Jag laddade ner Pettson och Findus - det var en hit.

    Ungen får köra Lite-versionen ett tag, sedan köper jag hela spelet om Lite-versionen inte räcker.

    Har du Lite eller hela till ditt barn?


    Kul! Vi har hela. Han sa visst att han skulle spela Nicke Nyfiken nu också. Har ingen aning om vad det är för spel men det kanske är värt kolla upp.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Pescetarian
    Donum skrev 2015-02-09 10:12:39 följande:

    Kul! Vi har hela. Han sa visst att han skulle spela Nicke Nyfiken nu också. Har ingen aning om vad det är för spel men det kanske är värt kolla upp.


    Känner du till skillnaderna mellan Lite och hela versionen? Har ni ettan, tvåan, eller deluxe?

    Ah, Nicke Nyfiken är ju lite av en favvo här också. Det spelet ska jag kolla. Tack! ;)
  • Donum
    Pescetarian skrev 2015-02-09 10:25:10 följande:

    Känner du till skillnaderna mellan Lite och hela versionen? Har ni ettan, tvåan, eller deluxe?

    Ah, Nicke Nyfiken är ju lite av en favvo här också. Det spelet ska jag kolla. Tack! ;)


    Jag såg bara att vi har tre Pettson. En av dem hade en 2:a. Jag gissar att vi har alla, men jag vet inte vad skillnaden är mellan dem.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Pescetarian
    Donum skrev 2015-02-09 11:28:55 följande:
    Jag såg bara att vi har tre Pettson. En av dem hade en 2:a. Jag gissar att vi har alla, men jag vet inte vad skillnaden är mellan dem.
    Okej, men jag laddar nog ner fullversionerna på alla. Jag spelade de själv en stund och insåg att det var riktigt bra spel. Så tack än en gång för de tipsen! :)
Svar på tråden Tips på bra appar till fyraåring?