• Anonym (juno)

    Varit ihop i minst tre år, är du fortfarande kär?

    Hej!

    Jag är tillsammans med en underbar kille och känner mig fortfarande nykär fast det gått ett år. Alla runt oss håller på och kommenterar med typ "Njut så länge det varar, snart är ni inte kära längre, men älskar varandra ändå". Så hur är det för er? =)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varit ihop i minst tre år, är du fortfarande kär?
  • fluu

    Vi är inne på sjätte året och visst är jag kär fortfarande OCH älskar honom. Nykär är jag däremot inte hela tiden.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • MrFlex

    Rent biologiskt så sägs det att vi människor inte kan vara förälskade i mer än 1,5-2 år. Detta pga att det är väldigt påfrestande för hjärnan med högt påslag av dopamin och noradrenalin.

    Därefter är det främst oxytocin som bidrar till det vi kallar kärlek.

  • alice85

    Vi har varit ihop i lite över åtta år och jag känner alltid att jag älskar honom, och ibland känner jag mig riktigt kär. Ibland inte alls haha. Det går i vågor.

  • Anonym (juno)

    Vore intressant att höra från de som inte är kära längre också! =)

  • Mrs D

    5+ och kär. Det är inte så att jag har konstant nykärs-pirrigt. Älskar såklart hela tiden, även när jag är tokarg och känner mig kär mer än inte.

    Vi pratade faktiskt om det i helgen och han verkar känna lika, han som tog upp det.

  • Mrs Okänd

    Det är väl skillnad på nykär och kär då kanske? Det är ju inte så att vi inte kan vara ifrån varann under dagarna men vi saknar ändå varann för det mesta. Vi tillbringar mycket tid tillsammans i alla fall.

  • Anonym (Hojo)
    alice85 skrev 2015-02-10 15:29:18 följande:

    Vi har varit ihop i lite över åtta år och jag känner alltid att jag älskar honom, och ibland känner jag mig riktigt kär. Ibland inte alls haha. Det går i vågor.


    Ihop i tre år, känner som ovan.
  • Anonym (juno)
    Anonym (A) skrev 2015-02-10 20:44:38 följande:
    Ihop i 8 år. Inte ett dugg kär.
    Varför inte? Älskar du hen då?
  • Anonym (Hmm)

    Vad är det för skillnad på kär och nykär?

    Jag älskar min kille. Otroligt mycket. Jag tycker att han är klok, snygg och han är en underbar pappa och sambo. Men det pirrar inte och jag sitter inte och drömmer om honom på jobbet. Men jag kan längta efter en semester ihop med mysiga, romantiska kvällar. Men vi sitter inte och hånglar i soffan. Det gjorde vi de första året/åren.

    Varit ett par i sex år.

  • Censur

    Vi har varit ett par i lite mer än 5 år och jag är både kär och älskar min man.

    Men jag säger som ovanstående - jag känner inte pirret i magen. Jag drömmer inte om honom varje lediga tid. Jag känner inte heller den här galna attraktionen som gör att man nästa kommer bara man tänker på det. 

    Men jag saknar honom när han inte är med mig. Jag längtar efter att få vara tillsammans med honom. Jag njuter av vårt sex och jag stormtrivs varje sekund vi är tillsammans.

Svar på tråden Varit ihop i minst tre år, är du fortfarande kär?