• pjotra

    16:8?!?

    Jag har suttit och läst om 16:8 metoden.

    Någon som har provat? lyckats gå ner i vikt av det? Hur lång tid tog det att gå ner i vikt.
    Har ni 16:8 7 dagar i veckan eller äter annorlunda när det är helg?

    Jag har lyckats gå ner 5,5 kg på cirka sex veckor, tänker på vad jag äter alltså äter mer grönsaker och tar längre promenader. ibland tar jag en modifast shake till frukost istälet för vanlig frukost.

    Jag vill gå ner iaf 10 kg och tänkte se om jag har motivation att följa  16:8 metoden.

    DEt jag känner är fördel med denna metod är att jag slipper räkna kalorier och en massa annat.

    Någon som vill vara med på denna resan??

    Hur lång tid tror ni det tar att gå ner 10kg med denna metod?

  • Svar på tråden 16:8?!?
  • minmaj

    Hej! Är också väldigt nyfiken på denna metod. Läst på litegrann men många frågetecken återstår. Har du börjat äta enligt 16:8? Hur går det?

  • pjotra

    Hej. Det har inte blivit av att jag har börjat med det.

    Men funderar på att börja snart.

    Mitt problem är att får iinte mat i mig då blir jag så irriterad och sur och det ville jag inte ska gå ut över familjen.

    Men samtidigt så vill jag ju gå ner i vikt.

    Så jag vet inte hur jag ska göra!??

  • dirty88

    Hej. 16:8 funkar kalorimässigt såklart på samma sätt som all annan viktnedgång. Ät mindre än vad du förbrukar så går du ned i vikt.

    Vissa upplever dock mindre hunger på 16:8. Andra mer. Vissa har lättare att hålla sin diet om dom har mer regler att följa, striktare, du hajjar.

    För vissa är det praktiskt, för andra opraktiskt.

  • pjotra
    minmaj skrev 2015-02-23 09:59:44 följande:

    Jag testar 16:8 fr.om igår och hittills är det helt ok. En timme kvar till mat :)


    Hur länge tänkte du köra denna metod?

    Hur har du lagt upp det?

    Jag vill veta allt om hur du gör och hur det känns och om det ger resultat
  • Isola80

    Jag kör ofta 16:8 när jag lagt på mig ett par kilo för mycket. Jag är inte överviktig men pendlar 4 kilo upp å ner. Då funkar 16:8 perfekt. Jag äter så i kombination med LCHF. Jag dricker kaffe och vatten på morgonen, ibland en c-brus. Lunch är vid 11:30. Middag vid 18. Är jag hungrig där emellan eller på kvällen tar jag te och en ostrulle.

  • Isola80

    Jag går ner 2 kilo direkt, typ på 2-3 dagar. Men det är ju vätska. Det 2 sista kilorna är knepigare. Det sista går jag inte alltid ner :)

    Lunch denna veckan:

    2 kokta ägg en burk makrill

    Omelette på 2 ägg, lite korv och mozzarella i

    En kycklingklubba, tomater, vitlöksost

    Rökt lax, romsås kokt brocolli

    Middag:

    Rökt lax som ovan

    Stekt bratwurst blomkålsmos, gurkmajjo

    Kycklingsoppa thai

    Köttfärssås stekt vitkål

    Började förra måndagen på en startvikt på 59.5. Vägde i morse efter 10 dagar 56,7. Snabb nedgång och ingen hållbar diet en längre tid men ett par veckor kör jag hårt och sedan mjukar jag upp det.

    På helgerna äter jag frukost med familjen. Ägg och ost och skinkrullar.

  • minmaj

    Jag har testat metoden under den här veckan. Och tänker fortsätta köra sön-fre nästa vecka. Jag fastar fram till fredag vid lunchtid, sen igårkväll och idag blir det inte så. Ligger på ca 1500 kcal under fastedagarna. Jag har mått ganska ok utan frukost, nån morgon när jag började jobba redan 6.30 mådde jag lite sisådär, men jag höll ut. Ett kilo minus på vågen men just nu är det precis innan mens här och då gr jag alltid upp i vanliga fall så vad vågen säger är irrelevant just nu.

  • pjotra

    Vad äter du när du äter 1500 kcal?

    Jag tycker det är svårt att hålla 16:8 på helgerna.

    Hur gör du på helgerna?

Svar på tråden 16:8?!?