• Unik

    Lärar lön

    Hej!

    Jag funderar på att söka till lärarprogrammet som har start nu till hösten. Dock så blir jag lite osäker, då man har hört så mycket dåligt om yrket. 

    Du som är lärare, är du nöjd med jobbet?
    Hur mycket/många h jobbar du per vecka? 
    Hur mycket tjänar du ?? 


    Och i vilken stad jobbar du i? 

    Det skulle uppskattas om ni som har någon koll på läraryrket kunde svara på detta inlägg. 

  • Svar på tråden Lärar lön
  • Förtryckt

    Vet inte om det du efterfrågar, men lärarlön särskrivs inte i alla fall.


    Citat: "Varför inte använda lagstiftning som kompass för vad som är moraliskt tvivelaktigt?" / Medlemmen "Trubbel"
  • Anonym (lärare grundskolan)

    Jag är nöjd med mitt jobb, även om det stundtals är orört slitigt.. Har dock bytt kommun nu nyligen så jag har en helt annan arbetsbelastning nu.

    Tjänar 29200 kr efter 8 år i yrket. Som lärare (om du har ferietjänst = "ledig" på lov) så jobbar du 45 timmar om du har en heltidstjänst. Själv jobbar jag 85% just nu.

  • LärareSTHLM

    Har cirka 5 år i yrket, arbetar som högstadielärare och tjänar 32500 kr. Arbetar dock ungefär 50 timmar i veckan. Blir gärna att man sitter en stund med datorn framför TV:n på kvällarna, vilket jag tycker är helt OK!

  • got

    28300kr, mellanstor stad på västkusten. Har arbetat ca 8 år.

    Jobbar nog i snitt "aktivt" mina 45 timmar/ v och tycker att det är helt OK. Det som är jobbigt för mig är alla timmar jag jobbar "passivt" på nätterna när jag ligger och tänker på mina elever och deras föräldrar. Har svårt att stänga av arbetet när jag går hem men så är det säkert i fler yrken där man arbetar med människor.

Svar på tråden Lärar lön