• Anonym (Emot)

    Feminist, är du för eller emot s k mansskatt?

    Jag är emot för att jag inte tror på att kollektivt skuldbelägga en viss grupp människor, för det vissa inom gruppen är ansvariga för.

  • Svar på tråden Feminist, är du för eller emot s k mansskatt?
  • Anonym (Zed)

    Så länge vi inte aktivt tar avstånd från misogyni och jobbar för jämställdhet så ÄR vi en del av problemet.

  • SchaefferBoy
    Anonym (Zed) skrev 2015-02-18 17:00:58 följande:
    Så länge vi inte aktivt tar avstånd från misogyni och jobbar för jämställdhet så ÄR vi en del av problemet.
    DU är troligen en del av problemet. Vi andra män är inte del av problemet. Lika lite som vi är del i djurmisshandel, drogkarteller i Mexiko, misslyckade Challangeruppskjutningen, tsunamin i Indonesien och dylikt.
  • Anonym (Zed)
    SchaefferBoy skrev 2015-02-18 17:07:15 följande:

    DU är troligen en del av problemet. Vi andra män är inte del av problemet. Lika lite som vi är del i djurmisshandel, drogkarteller i Mexiko, misslyckade Challangeruppskjutningen, tsunamin i Indonesien och dylikt.


    Jobbar du för jämställdhet? Säger du ifrån när andra nedvärderar kvinnor, eller beter sig sexistiskt?

    Ja, då har du ju kommit en bra bit på väg.

    Gör du det inte så är du det.
  • Anonym (Maja)

    Nej. Nu vet jag inte vad det innebär är inte någon ide jag känner till, men rent principiellt skulle det ju bryta mot vår diskrimineringslagstiftning att särbehandla utifrån kön.

  • Anonym (Emot)
    Anonym (Zed) skrev 2015-02-18 17:00:58 följande:

    Så länge vi inte aktivt tar avstånd från misogyni och jobbar för jämställdhet så ÄR vi en del av problemet.


    Jag tar förvisso avstånd, men jag vill inte ses som en våldtäktsman när jag inte våldta, bara för att jag råkar tillhöra samma grupp som våldtar.
  • Anonym (Emot)
    Anonym (T) skrev 2015-02-18 17:15:37 följande:

    Vad är mansskatt?


    Att lägga ett påslag på ordinarie statlig skatt för att få mer pengar till att bekämpa brottslighet bl a. Med det undantag att alla män betalar denna skatt, alldeles oavsett vem du som människa är. Precis som alla människor som råkar födas utan penis slipper undan samma skatt.
  • glutten

    Jag är inte för en mansskatt. Men om du tycker att det är ett problem att det kön du tillhör är det som står för absoluta majoriteten av alla våldtäkter är det väl en jättebra idé att försöka jobba för att minska antalet våldtäkter?

  • glutten
    Anonym (Emot) skrev 2015-02-18 17:32:03 följande:
    Jag tar förvisso avstånd, men jag vill inte ses som en våldtäktsman när jag inte våldta, bara för att jag råkar tillhöra samma grupp som våldtar.
    Oj, jag skulle citera detta i mitt inlägg.
  • Anonym (Emot)
    glutten skrev 2015-02-18 19:36:43 följande:

    Jag är inte för en mansskatt. Men om du tycker att det är ett problem att det kön du tillhör är det som står för absoluta majoriteten av alla våldtäkter är det väl en jättebra idé att försöka jobba för att minska antalet våldtäkter?


    Absolut, men det går alldeles utmärkt utan mansskatt, som sagt.
Svar på tråden Feminist, är du för eller emot s k mansskatt?