• PlejadSteve

    Ditt barn kommer hem och luktar Cannabis. Vad gör du?

    En av mina största rädslor är att mina barn ska komma hem och ha provat Cannabis. Alla vet vi att detta är en inkörsport som ofta slutar med att man går över till tyngre droger och isolerar sig/börjar lyssna på destruktiv musik. Detta kanske är en vanlig rädsla?

    Om detta händer, hur går ni till väga? Pratar ni om droger med era barn? Hur gör ni för att era barn aldrig ska prova droger?

  • Svar på tråden Ditt barn kommer hem och luktar Cannabis. Vad gör du?
  • Mercurialis

    TS, vad är destruktiv musik?


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • PlejadSteve

    Jag skulle säga musik där man glorifierar aggresivt beteende. Musik som skapat för att ungdomar skall få utlopp för sina aggressioner. Många får dessa behov tillgodosedda via Gangsterrap, till exempel Vinny Paz. Andra får det tillgodosett via Death Metal. Musik som anses vara "tung". Dubstep är det senaste påhittet.
    Jag vet inte vad nästa fluga kommer att vara.

  • Giovanna
    PlejadSteve skrev 2015-02-20 21:10:10 följande:

    Jag skulle säga musik där man glorifierar aggresivt beteende. Musik som skapat för att ungdomar skall få utlopp för sina aggressioner. Många får dessa behov tillgodosedda via Gangsterrap, till exempel Vinny Paz. Andra får det tillgodosett via Death Metal. Musik som anses vara "tung". Dubstep är det senaste påhittet.
    Jag vet inte vad nästa fluga kommer att vara.


    Jag skulle bli mer orolig om mitt (tänkta) barn kom hem och luktade alkohol. Att koppla ihop aggressivt beteende med cannabis tyder på okunskap.
  • PlejadSteve
    Giovanna skrev 2015-02-20 21:25:00 följande:
    Jag skulle bli mer orolig om mitt (tänkta) barn kom hem och luktade alkohol. Att koppla ihop aggressivt beteende med cannabis tyder på okunskap.
    Är inte Cannabis värre än alkohol ändå? Jag menar... Droger? då har man väl börjat gå för långt? Bättre att hålla sig till det vi vet är mindre farligt?
  • Giovanna
    PlejadSteve skrev 2015-02-20 21:26:35 följande:
    Är inte Cannabis värre än alkohol ändå? Jag menar... Droger? då har man väl börjat gå för långt? Bättre att hålla sig till det vi vet är mindre farligt?
    Och vad kallar du alkohol om inte en drog? De flesta läkare och forskare på området är överens om att cannabis är mindre hälsovådligt än alkohol.
  • PlejadSteve
    Giovanna skrev 2015-02-20 21:31:16 följande:
    Och vad kallar du alkohol om inte en drog? De flesta läkare och forskare på området är överens om att cannabis är mindre hälsovådligt än alkohol.
    Men Cannabis är olagligt och alkohol är lagligt? Det är väl av en anledning?
  • Giovanna
    PlejadSteve skrev 2015-02-20 21:33:28 följande:
    Men Cannabis är olagligt och alkohol är lagligt? Det är väl av en anledning?
    Det stämmer. Men kom inte och påstå att alkohol är mindre farligt än cannabis.
Svar på tråden Ditt barn kommer hem och luktar Cannabis. Vad gör du?