Fritidspedagog röker cannabis
Nu är det ju uppenbart att du använeer ts tråd för att sprida din propaganda sluta sätt ut länkar.
Suck, stigma igen.
Jag ger ts info och bemöter propaganda/fördomar, okunskap ska bekämpas där man hittar den.
Förespråkar gör du, jag kommer med fakta och håller sansat lugn pedagogisk ton, i motsatsen till fördumsfulla hysteriker.
Du kan inte vara så inskränkt som du framstår här, du använder dig av ad hominen så lägg ner med det
Sålänge du inte märker något på honom, han sköter sitt arbete och det här bara handlar om rykten så tycker inte jag du ska göra någonting. Jag tycker inte det är okej som medmänniska mot en person som enligt dig TS sköter sitt jobb.
Göra ämnet enkelt.
Rykten går man aldrig efter.
Om mannen sköter sitt jobb som den ska skötas så ska inget göras, om mannen däremot dyker upp på jobb med röda ögon och fumlar runt bland barn ska detta dras upp.
Tyvärr i dagens Sverige så är ämnet så stigmatiserat att dt knappt går att föra ett vettigt debatt, när argumenten från motsidan sinar så börjar pajkastning med diverse förolämpningar och försök till att förminska främst än att bemöta.
Trist stämning måste jag säga då ämnet är viktig och ska kunna diskuteras öppet som i ett fritt land med fritt ord vi ska föreställa.
Världen går emot en legalisering av Cannabis av en anledning. Forskningen börjar komma ifatt lagstiftningen. Man inser att stigmat bidrar till polarisering och att fler människor bara faller under radarn. Det blir bara kontraproduktivt om samhället (vi människor) helt ogrundat exkluderar människor pga fördomar och okunskap. Detta börjar synas nu, dvs samhället har skjutit sig själv i foten och skapat en kultur som växer allt mer och mer. Raka motsatsen emot vad man har velat åstadkomma med den restriktiva politiken.
Det kommer självklart ta lång tid i Sverige, men att allt fler och fler väljer att berusa sig med Cannabis är inte så konstigt då vi lever i ett informationssamhälle, och det finns bra information på nätet. WHO har bland annat släppt en rapport där man förespråkar en avkriminalisering med Kofi Annan i spetsen.
Argumenten börjar ta slut bland förbudsivrarna. Det är det roliga med vetenskapen dock. Det gamla och förlegade byts ut när det blir motbevisat. Just därför går världen idag mot en avkriminalisering.
Om du vill anmäla honom så gör du bara samhället och dig själv en otjänst. Jag skulle verkligen inte vara orolig om mina barns fritidspedagoger rökte gräs då och då. Jag skulle snarare se det som ett sunt val och att mina barn är i goda händer.
Tror du behöver lära dig skilja på ordet drog och narkotika.
Fråga, kommer du vara lika rabiat när cannabis legaliseras?
Vad mer anser du att man ska registrera mer än drogbruk dina ögon?
Åsikter, hudfärg? Var sätter du stopp för hur mycket arbetsgivare eller stat har rätt att blanda sig i andras privatliv?
Diagnosen missbruk är också avskaffat i dagens vård.
Dom flesta anser det, är det nått du tror om cannabis som gör dig så rabiat jag kan länka till aktuella studier om?
Forskningen talar dock emot dig. :-/ Jobbigt va?
Jobbigt också när jag länkar ifrån WHO och du direkt avfärdar det som flashbackpropaganda?
Det var inte riktigt det som var min fråga, kommer du behålla dina härskartekniker och anfalla folk som använder cannabis även efter legalisering?
Av droger? Du försöker alltså förminska mig med Ad Hominen?
Trist att du bevisar mitt första inlägg i tråden, pajkastning börjar omgående när man inte har nått konkret att komma med.
Hoppades själv på nått mer givande än klassiker.
Som sunt tänkande människa får man väga fördelar och nackdelar mot varandra innan man agerar, vad är nyttan att sprida vidare rykten mot vad nackdelen är, nytta ser jag ingen om man inte har nått konkret att gå på, det är även olagligt att sprida vidare rtykten i syfte att förminska eller smutskasta andra.
Nackdel är att denna mannen kommer vid ryktesspridning får sin förstörd, det kostar oss alla pengar.
Det bara att skrapa på ytan lite.
Även om jag finner det otroligt underhållande att man vänder sig emot att cannabis kallas narkotika trots att det är narkotikaklassat eller hänvisar till sina privata kompisar som källor etc orkar jag inte mer att bemöta er mer, det är som att sitta hos ett gäng åkersorkar och förklara mikrobiologi, det går helt enkelt inte in
Jag vill inte att mina hjärna ska drabbas av andras missbruk, man blir helt matt i huvudet av era tokerier så jag hoppar av diskussionen så nu kan ni sitta där och 'high fiva' varandra i tron om att ni nu har vunnit debatten men oj cannabis är fortfarande olagligt, samhället delar inte era åsikter och nej alla människor använder inte droger, det enda ni har lyckats med är att förstöra ytterligare en tråd på Familjeliv med er propagandatrams som ingen utom ni själva går på, Grattis