Inlägg från: Anonym (Självklart ska du agera) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Självklart ska du agera)

Fritidspedagog röker cannabis

Larmet skrev 2015-02-21 16:19:22 följande:
    Du kan inte sitta och anta att man försvarar cannabis för att man själv brukar det. Det är så fascinerande hur inskränkt du är. 
    Det är facinerande hur logisk du är.., ja varför skulle man försvara cannabis när man brukar det..  ja vad tror du själv, men snälla sluta gå off topic nu
    Anonym (sluta nu) skrev 2015-02-21 16:19:12 följande:

Nu är det ju uppenbart att du använeer ts tråd för att sprida din propaganda sluta sätt ut länkar.
    Anonym (sluta nu) skrev 2015-02-21 16:27:31 följande:

Suck, stigma igen.

Jag ger ts info och bemöter propaganda/fördomar, okunskap ska bekämpas där man hittar den.
    Förespråkar gör du, jag kommer med fakta och håller sansat lugn pedagogisk ton, i motsatsen till fördumsfulla hysteriker.
    Du kan inte vara så inskränkt som du framstår här, du använder dig av ad hominen så lägg ner med det

Suck, propaganda igen

Nej du ger ts dina åsikter angående droger baserat på din hållning/ användning av droger.

Återigen, självklart ska ts informera minst föräldrarna till barnen omdetta, sen är det upp ti l dom om dom vill ta upp det med personens arbetsgivare, det är föräldarna och deras barn som har all anledning at avgöra om de tycker detta är ok eller inte, och arbetsgivaren, de kanske inte ser det med lika blida ögon som du.

Och återigen, Ad Hominen är lika utdaterat och fånigt som att använda uttrycket PK, men det här med att ta in nya kunskaper kanske inte är så lätt?

Kan du sluta gå off topic nu

ruuu skrev 2015-02-21 16:34:02 följande:

Sålänge du inte märker något på honom, han sköter sitt arbete och det här bara handlar om rykten så tycker inte jag du ska göra någonting. Jag tycker inte det är okej som medmänniska mot en person som enligt dig TS sköter sitt jobb. 

Så om det gick rykten om att dina barns fritidspedagog sysslade med något olagligt så skulle du inte vilja veta eller ta reda på om det stämmer? Eller hade du agerat mot pedofili men inte mot droger? Isåfall varför? Om Fritispedagogen hade kört rattfull upprerpade gånger dvs gjort något olagligt hade du inte velat veta det då? Är det bara för att det gäller just cannabis som vissa rycker på axlarna och viftar bort det.

Självklart har föräldrarna till barnen rätt att veta och ta reda på om det är sant. man gamblar inte när det gäller barn och har personen inget att dölja så vad är problemet, sysslar man däremot med olagligheter så får man ju ta konskevenserna av det. Det är liksom det som är vitsen men att något är olagligt. Så att vissa inte tycker att det ska vara olagligt spelar faktskt ingen roll så länge det är olagligt för då finns det konsekvenser.

MammAmma skrev 2015-02-21 16:38:27 följande:
    Jag skulle kunna ställa samma fråga till dig. Vad har du för källor för att det är tvärtom? Annat än statliga propagandasidor, som CAN t ex.
    Ja för statlig sidor, läkare, forskare och studier som visar på negativa saker med cannabis brukar ju ni användare förskasta, istället är det flachback, prodrogsiter och av er godkända studier som gäller.

Nej det går inte att resonera med droganvändare de har ju sina egna syften med att göra tummen upp till allt som har med droger att göra, men i verkligheten är det lagar och inte drogföresårpkares åsikter som gäller, och arbetsvigarna och föräldrarna går nog på helt andra saker än anonyma droganvändares åsitker.

Ts du vet ju redan vad du bör göra, det finns inget civilkurage i att gnälla om 'tjallare' på internetforum som vissa gör, självklart ska du reagera, anvädner man olagliga droger så dår man ta konsekvenserna av det, alla det ju om att det är olagligt, att gråta ut när man blir påkommen och skylla på andra håller inte, det är ju personen själv som har ansvaret för sina handlingar.

Hade det varit mina barn det gällde hade jag velat veta, man chansar inte med barn, punkt slut.
    radwanska skrev 2015-02-21 16:43:07 följande:
    Självklart är det för att det handlar om just cannabis som vissa rycker på axlarna och viftar bort det. Men har man aldrig provat cannabis så förstår jag att det blir svårt att veta hur man ska förhålla sig till det.

Att röka lite cannabis i avslappningssyfte efter jobbet tycker jag kan likställas med att ta ett litet glas vin. Ett njutningsmedel men ingen verklighetsflykt och inte heller ett destruktivt beteende.
    Det spelar ingen roll om man är för eller mot cannabis, faktum är att det är olagligt och att det påverkar vissa människor väldigt negativt, det är inget man ska chansa med när det gäller barn. Hur vi man att inte just den här personen får våldsamma utbrott eller inte, eller inte kan sköta sitt ansvar en dag, man tar inte den risken helt enkelt.

Om han vill chansa med sin egen kropp och hälsa så är det en sak men det handlar ju om andra människors barn. Sen kanske inte arbetsgivaren vill ha brottslingar anställda, det är ju upp till dom.

Jag är lika hård när det gäller alkohol, går det rykten om att en anställd kört rattnonykter så kolar men självklart upp det.
    Anonym (??) skrev 2015-02-21 16:41:43 följande:

Göra ämnet enkelt.

Rykten går man aldrig efter.
    Om mannen sköter sitt jobb som den ska skötas så ska inget göras, om mannen däremot dyker upp på jobb med röda ögon och fumlar runt bland barn ska detta dras upp.

Tyvärr i dagens Sverige så är ämnet så stigmatiserat att dt knappt går att föra ett vettigt debatt, när argumenten från motsidan sinar så börjar pajkastning med diverse förolämpningar och försök till att förminska främst än att bemöta.

Trist stämning måste jag säga då ämnet är viktig och ska kunna diskuteras öppet som i ett fritt land med fritt ord vi ska föreställa.

Tvärtom, man kollar upp om det gäller oavsett om det är droger, alkoholproblem, pedofili osv.

Tycker ni använder ordet stigmatisera lite väl mycket.. det är ju användarna av droger, alkohol etc som har satt sig i sin egen situation, använder man droger så är man en droganvändare, det går inte att komma ifrån, att ursäkta användandet hjälper på inget sätt inte heller att försöka normalisera ett beteende som av samhället inte ses som normalt.

Anonym (Bryttabun) skrev 2015-02-21 16:50:00 följande:

Världen går emot en legalisering av Cannabis av en anledning. Forskningen börjar komma ifatt lagstiftningen. Man inser att stigmat bidrar till polarisering och att fler människor bara faller under radarn. Det blir bara kontraproduktivt om samhället (vi människor) helt ogrundat exkluderar människor pga fördomar och okunskap. Detta börjar synas nu, dvs samhället har skjutit sig själv i foten och skapat en kultur som växer allt mer och mer. Raka motsatsen emot vad man har velat åstadkomma med den restriktiva politiken.

Det kommer självklart ta lång tid i Sverige, men att allt fler och fler väljer att berusa sig med Cannabis är inte så konstigt då vi lever i ett informationssamhälle, och det finns bra information på nätet. WHO har bland annat släppt en rapport där man förespråkar en avkriminalisering med Kofi Annan i spetsen.

Argumenten börjar ta slut bland förbudsivrarna. Det är det roliga med vetenskapen dock. Det gamla och förlegade byts ut när det blir motbevisat. Just därför går världen idag mot en avkriminalisering.

Om du vill anmäla honom så gör du bara samhället och dig själv en otjänst. Jag skulle verkligen inte vara orolig om mina barns fritidspedagoger rökte gräs då och då. Jag skulle snarare se det som ett sunt val och att mina barn är i goda händer.

Suck, nej hon gör föräldrarna till barnet en tjänst, och samhället som har bedömt cannabis som olagligt. Att du är av en annan åsikt förändrar inte det.

Sen att vissa länder i världen har legaliserat droger gör knappast att alla länder gör det, men sitt gärna och vänta på legaliseringen i sverige om ni vill, tills dess får ni fäörlja lagarna som alla andra.

Att du alltså tycker det är ett sunt val med droger och att dina barn är i goda händer hos droganvöndare för stå för dig, men även där skulle samhället kunna gå in och säga nej det är inte sunt och i grova fall faktiskt ta ifrån dig vårdnaden, barn ska inte behöva vara i missbrukarkretsar vare sig det gäller droger eller alkohol etc.

MammAmma skrev 2015-02-21 16:52:00 följande:
    Det var ju lite komiskt att du utgår från att jag röker på xD

Det finns även studier, läkare och forskare som kommit fram till att cannabis inte alls är så farligt som 'ni' rabiata motståndare utan källkritiskt tänk och okunskap bestämt 'er' för att det är och att det rentav har medicinska fördelar. Men det förkastar 'ni' eftersom det frångår 'er' snäva bild av droger och de som brukar dem.
    Ja alla har inte samma 'källkritik' som ni, de flesta anser faktiskt läkare, forskare osv som vetudligt mer trovärdiga än flashback och prodrogsidor och 'fakta' från droganvändare.

Själv förskastar du ju allt som läkare och forskare säger, varför jo för att det inte passar med din åsikt om droger, men nu ska kag ta och anmäla mina egna och andra inlägg för off topic för det här förstör ts trådstart, varför startar ni inte egna trådar.
    Anonym (Bryttabun) skrev 2015-02-21 16:57:31 följande:

Tror du behöver lära dig skilja på ordet drog och narkotika.

Suck, vet inte om jag ska skratta eller gråta, vet du om att cannabis faktiskt är narkotikaklassat? 

Det verkar som väldigt många inte kan skilja på sina egna åsikter och på fakta

Anonym (??) skrev 2015-02-21 16:59:59 följande:

Fråga, kommer du vara lika rabiat när cannabis legaliseras?
    Vad mer anser du att man ska registrera mer än drogbruk dina ögon? 
    Åsikter, hudfärg? Var sätter du stopp för hur mycket arbetsgivare eller stat har rätt att blanda sig i andras privatliv?

Diagnosen missbruk är också avskaffat i dagens vård.

Men eftersom du tydligen har svårt med läsföreståels eller inlärning - tills en legalisering sker så är canabis olagligt i Sverige oavsett vad du personligen tycker om det.

Åsikter och hudfärg är inte olagligt i Sverige, herregud vilken logik man får av droger tydligen.

Rätten till privatliv innebär inte att ostört och utan straff få begår brott, det här är ju självklara saker som alla vet om, det finns ju konsekvenser om man bryter mot lagen oavsett vad man personlgien tycker om det
    Anonym (??) skrev 2015-02-21 17:02:14 följande:

Dom flesta anser det, är det nått du tror om cannabis som gör dig så rabiat jag kan länka till aktuella studier om?

Du att de flesta droganvändare anser det betyder föga och intet

*suck*  jag skulle kunna länka till studier och forskning som visar hur hjärnan påverkas men tror knappast det hjälper
    Anonym (Bryttabun) skrev 2015-02-21 17:00:50 följande:

Forskningen talar dock emot dig. :-/ Jobbigt va? 

Jobbigt också när jag länkar ifrån WHO och du direkt avfärdar det som flashbackpropaganda? 

Återigen den forskning du pratar om är inget ickedroganvändare anser trovärdiga, vi håller oss till riktig forskning och riktiga studier, du vet de där som ni förkastar för att dom inte överrensstämmer med era åsikter?
    MammAmma skrev 2015-02-21 17:04:15 följande:
    Ah, men ska du komma med Kalle Anka-källor kan jag göra detsamma. Mina källor är sjukvårdspersonal och högt utbildade vänner och bekanta som har förstahandserfarenhet. Mmm, lika 'bra' källor som dina

Jag har också med egna ögon sett hur det påverkar människor, både under och efter ruset och dessa personer har respektabla jobb som de sköter väl, familj och barn som de tar hand om lika bra som någon annan.

Med det sagt så har jag även sett de som inte lyckas lika bra och gissa vad - det har mer att göra med hur de är som personer och hur de mår psykiskt, än vilka droger de brukar. Det är även skillnad på bruk och missbruk.
    Nähääää Förvånad  är det sant, men ge mig då deras namn så kan vi se om dom kan styrka det du påstår, det är inga svårigheter med att påstå saker anonymt på nätforum nämligen.

Nej droger påverkar ju absolut inte hjärnan det ser vi ju klara besked på i den här tråden.
    MammAmma skrev 2015-02-21 17:10:19 följande:
    Länka samtidigt till studien som visar att samma delar av hjärnan påverkas av socker som av heroin.
    ja samtidigt som du länkar till dina bekanta och högt uppsatta som minsann vet.. *suck*
    Anonym (Bryttabun) skrev 2015-02-21 17:10:40 följande:
    Fortsätt avvisa länkar du. Men som sagt, jag förhåller mig till vad vetenskapen säger om detta ämne, snarare än förlegad moralism utan grund. Det du gör är att hålla för öronen och skrika shalalala. Aint working brah. :-/
    Till skillnad från hur ni avvisar studier från forskare och läkare som inte håller med era åsikter menar du?
    Oavsett hur mycket du skriker anonymt så är detdessutom fortfarande olagligt
    Anonym (??) skrev 2015-02-21 17:11:14 följande:

Det var inte riktigt det som var min fråga, kommer du behålla dina härskartekniker och anfalla folk som använder cannabis även efter legalisering?

Av droger? Du försöker alltså förminska mig med Ad Hominen? 
    Trist att du bevisar mitt första inlägg i tråden, pajkastning börjar omgående när man inte har nått konkret att komma med.
    Hoppades själv på nått mer givande än klassiker.

Som sunt tänkande människa får man väga fördelar och nackdelar mot varandra innan man agerar, vad är nyttan att sprida vidare rykten mot vad nackdelen är, nytta ser jag ingen om man inte har nått konkret att gå på, det är även olagligt att sprida vidare rtykten i syfte att förminska eller smutskasta andra.
    Nackdel är att denna mannen kommer vid ryktesspridning får sin förstörd, det kostar oss alla pengar.
    Det bara att skrapa på ytan lite.

Jaha nu har du övergett A.H och nu är det härskartekniker, det börjar bli pinsamt nu hur du bemöter, jag väntar bara på att 'PK' ska användas eller att man ska ta upp ordet 'etablissemanget' så är komdein ett faktum

Eftersom ni har så svpårt med det här med inlärning och förståelse så tar vi det igen - Sluta gå off topic osh starta egna trådar om ni vill sprida drogpropaganda, sluta förstör ts tråd

Det är uppenbart för de flesta att dessa drogförespråkare totalt struntar i ts ämne utan bara ytterligare ser en tråd som sitt tillfälle att sprida drogpropaganda.

Man kan undra varför dom inte startar sina egna trådar istället

Även om jag finner det otroligt underhållande att man vänder sig emot att cannabis kallas narkotika trots att det är narkotikaklassat eller hänvisar till sina privata kompisar som källor etc orkar jag inte mer att bemöta er mer, det är som att sitta hos ett gäng åkersorkar och förklara mikrobiologi, det går helt enkelt inte in

Jag vill inte att mina hjärna ska drabbas av andras missbruk, man blir helt matt i huvudet av era tokerier så jag hoppar av diskussionen så nu kan ni sitta där och 'high fiva' varandra i tron om att ni nu har vunnit debatten men oj cannabis är fortfarande olagligt, samhället delar inte era åsikter och nej alla människor använder inte droger, det enda ni har lyckats med är att förstöra ytterligare en tråd på Familjeliv med er propagandatrams som ingen utom ni själva går på, Grattis

Svar på tråden Fritidspedagog röker cannabis