Inlägg från: Bebislängtan01 |Visa alla inlägg
  • Bebislängtan01

    Allt ser bra ut, men svårt att bli gravid!

    Det ska vi göra, Lillag­ris! :)


    Nix, vi har inte provat något av rosenrot och bidrottning gelé, däremot provade vi bisolvon en månad, vi har även provat epa glandin. Dock gav det inga resultat.

    Jag har iaf ätit folsyra sen vi började bebisverkstan, men det är ju inget som skulle kunna hjälpa en på traven :p

  • Bebislängtan01
    heyorange skrev 2015-05-09 16:28:20 följande:

    Angående vilka har berättat för så har jag varit öppen för de flesta med att vi försöker till en början. Dock känner jag nu efter mer än 1 års försök att jag inte är lika angelägen att prata om det. Jag har ett par stycken i min umgängeskrets som jag pratar av mig med. Mina föräldrar vet om att vi försöker också, de längtar efter barnbarn då jag är deras enda barn. För ett år sen ville jag göra dem glada och ge dem ett barnbarn och blev frustrerad när vi inte lyckats. Nu har jag skakat av mig den känslan och är faktiskt väldigt avslappnad i bebisverkstan. Det primära är att jag och min man ska få en son eller dotter en dag, det sekundära ett barnbarn till mina föräldrar


    Åh vad jag känner igen det där, man vill ge en stor, glad överraskning! Både jag och sambon har också blivit allt mer avslappnade med bebisverkstan och det känns bättre.
    nataliei skrev 2015-05-09 20:48:51 följande:

    Jag har provat ALLT... Vissa saker fungerar säkert för några men inte för mig.

    Nu har jag fått en jobbmöjlighet och funderar att vänta med ivf. Vi har redan dragit ut på det nästan ett år.

    Men så tänker jag att jag längtar ju efter barn så det är välj bara att köra på :)

    Har ni jobb?


    Ja, när man har läst om vissa "mirakelmetoder" som par lyckas bli gravida med, är det klart att man vill prova. Jag har dock blivit mer besviken dom gånger vi provat med t.ex bisolvon.


    Jag jobbar bara lite extra just nu tyvärr. Hade ett jobb men tyvärr la den arbetsplatsen ner.

  • Bebislängtan01

    Eller hur kan folk vara oförskämda! Jag har en nära vän som vet att vi har försökt länge. ändå säger hon "kör på nu, så ni får barn snart", att sambon ska "skjuta" rätt. Alltså, man blir så besviken , samtidigt irriterad. Hur kan man hålla på så till par som verkligen kämpar och när den personen vet om att man inte kan få barn så lätt! Hon har förresten fått barn och höll på så mot oss när hon var gravid också, pratade bara om sin graviditet m.m.


    Något jag har "lärt mig" efter alla dessa månader/år av försök, är att jag inte kommer fråga folk om dom inte ska ha barn snart, för man vet själv att det kan vara otroligt jobbigt och svårt att höra dessa frågor om man försöker bli gravid, men inte vill gå ut med de.

  • Bebislängtan01

    Jag och sambon ska ju försöka få barn till juni och har inget hänt innan, ska vi tillbaka till läkaren för att prata om ev. ivf.

    Jag är dock inte så jätte insatt om just ivf, men det är något jag vill göra, samtidigt inte. Jag tycker att det nästan känns pinsamt att göra en ivf som 22 åring, fast det är det kanske inte egentligen, men det är nog min dåliga självkänsla, haha.

    Har ni tips på några bra sidor om ivf?


     


    Annars är jag på bim -3 idag. Och har varit lite illamående varje morgon i 2 dagar, men det har hänt förut innan mens också.  Tänkte om man ska köpa graviditetstest idag och testa imorgon kanske? Lika ivrig varje månad.


     


    Hur går det för er just nu? Glad

  • Bebislängtan01
    Lillagris skrev 2015-05-13 19:33:06 följande:
    Hur länge har ni försökt? 

    Vi har försökt i 2 år och 1 månad nu.


     


    heyorange skrev 2015-05-13 19:33:43 följande:
    Åldern har ingen betydelse tycker jag, men visst finns det nån som är 35 som också behöver ivf så kanske man som 22 åring får vänta lite extra. Vad vet jag

    Nä jag har inte läst så mkt om ivf heller, läst här på fl och lite på olika hemsidor. Har inga bra tips som jag kan komma på nu

    Spännande, håller tummarna. Jag har äl på fredag.

    Tagit någon test?

    Vi har ju lämnat alla våra prover nu, och jag ringde reproduktionscentret och kollade hur det gick. Vårt ködatum (om vi blir "godkända" för vidare steg) är 20/4 då vi lämnade in vår ansökan. Det är bra! Då har det redan gått en månad. Positivt!

    Ja, så ka det nog vara. Vi får se vad läkarna säger helt enkelt.


    Jag tog ett test idag bim-2, negativt. Så det är lika bra att förbereda sig på tant röd och försöka vidare.


    Det är ju jätte bra för er i så fall, härligt! =)

  • Bebislängtan01
    heyorange skrev 2015-05-15 12:39:47 följande:

    Äl idag, fick till det igår. Det är bra. Har inte tagit några äl test, men beräknad äl idag.


    Då får vi hoppas att det tar sig! :)

    Jodå, idag är det bim och mensvärken kommer mer och mer, så tant röd kommer nog smygandes under dagen. Men ett liiitet hopp får man väl ha så länge den inte dyker upp. 
  • Bebislängtan01
    boniish skrev 2015-05-16 22:50:52 följande:
    Ser att du har bekymmer med att inte plussa & försökt länge. Oxå försökt länge med min man men ännu inget som hänt. Sjukhuset har kontaktat oss för utredning nu och ska kontakta dem om datum för kontrollen.

    Min mens är försenad 4dagar idag vilket aldrig hänt innan då ja har regelbunden men vågar inte testa då ja är så nervös .

    Visst är det frustrerande! Hur länge har ni försökt?


    Ta ett test, du skulle ju kunna vara gravid!! :)


     


    Jag är på bim +1 idag, ingen mens ännu, men mensvärk.

  • Bebislängtan01

    Idag kom mensen, tre dagar sen. Usch, det tog hårt denna månaden :(

    + att min menscykel blir längre för varje månad nu, vad kan det bero på?


    Från att ha haft en väldigt regelbunden cykel på 28 dagar, har den nu blivit 32 dagar!

    Hur går det för er?


     

  • Bebislängtan01
    Lillagris skrev 2015-05-19 15:10:15 följande:

    Här är mensen på G första sen missfallet så det är ju inte konstigt den är sen. Har inte börjat blöda än men det känns att det e på G. Skönt på ett sätt så man vet att allt e som det ska. 

    Idag ska vi och kolla på hus så det e skönt att ha lite att rensa tankarna med. 


    Så kul med husvisning! =)
    heyorange skrev 2015-05-19 20:47:55 följande:
    Tråkigt att höra :( jag har själv haft sen mens några gånger, så jag vet hur det känns.

    Har antalet dagar stigit flera menstruationer efter varandra? Jag har haft ca 3-4 månader med längre cykler. Men nu har jag haft 27 dagar hela detta året. Har ni börjat äta något ni inte åt förut?
    Ja, det är faktiskt de senaste 3-4månaderna som de blivit längre.
    Hm, vi har nog ätit lite sämre mat faktiskt, om det skulle kunna ha någon påverkan. Vi får bättra på kosten och se nästa månad hur det är. Det känns lite lugnare när du skriver att det ordnade sig för dig iaf :)
  • Bebislängtan01
    Njennje skrev 2015-05-23 22:26:27 följande:

    Hej alla

    Hoppas jag får hoppa in här med.

    Vi har försökt i lite över 1 år. Sökte sedan fertilitesklinik och det visade att jag hade PCO. Både jag och mannen ser helt ok ut annars. Så denna månaden är första försöket med tabletter och ovitrelle spruta. Dock har jag tidigare gett utslag på ÄL sticka nästan varje testad månad. Men läkaren ville ändå pröva.

    Idag är BIM men negativt test igen så det är väl bara att invänta tant röd, deppa lite oxh försöka ta sig upp igen.

    Hoppas vi kan följas åt


    Välkommen! =)


    Hur gick de, kom tant röd på besök?


     


     


    fabi skrev 2015-05-23 23:11:43 följande:

    Jag har äntligen gjort spolningen! Fick göra det på dag 5 denna gång så att slemhinnan inte skulle hinna tjockna till. Det gjorde ont som sist och hon fick föra in katetern flera ggr då den inte ville sitta kvar men till sist gick det. Jag hade fri passage vilket var skönt att höra. Mitt tsh värde har gått ned till ett bra värde och jag har ingen problem med ägglossningen. Nu ska vi bara vänta på att min man ska få lämna spermaprov nr 2 för att få se om antibiotikan hjälpte och sen skulle vi planera utifrån det så min läkare. Jag hoppas verkligen vi får vår bebis nästa år.


    Så skönt att höra att de såg bra ut!


    Och vi får verkligen hoppas att det är vår, i trådens, tur att få en bebis nästa år :)


     


    heyorange skrev 2015-05-23 09:02:21 följande:
    För mig har det dock inte hänt i rad, utan helt slumpmässigt. Men alla var förra året, ingen avvikelse i år.

    BIM på fredag 29/5.

    Inget svar än från reprod eller från spermaprov 2. Kanske kommer nästa vecka

    Hur går de? Har du några graviditetssymptom? :)

Svar på tråden Allt ser bra ut, men svårt att bli gravid!