• Lantlollan

    IVF på IVF-kliniken Stockholm, St Göran

    Vi är i mitten av vår första IVF-behandling på IVF-kliniken Stockholm, på St Görans sjukhus. Någon som också går där, som vill följas åt? Eller som vill följas åt av andra anledningar, för den delen.

    Vår historia är att vi började försöka få barn i juli 2012. Min make är född -84 och jag -81. Inget hände förrän i februari 2014, då vi fick en väldigt kort graviditet som slutade i ett tidigt missfall. Sedan dess har inget mer hänt och vi ställdes i kö för utredning i maj 2014. Utredningen dröjde till september/oktober 2014 och vi fick remiss till IVF. Även det dröjde och nu i februari fick vi äntligen påbörja vår första IVF. Vi går som sagt på St Göran och kör det korta protokollet med start den 12/2. Då tog jag Menopur, 150 IE, sedan komplement med Orgalutran. Idag, 23/2, var vår första äggplock och de fick ut elva ägg.

    Nu är det väntan och frustration som gäller.

  • Svar på tråden IVF på IVF-kliniken Stockholm, St Göran
  • Nilla6

    Hej vi gör korta programmet på sophiahemmet, ska börja med gonal f ikväll. Är nervös men längtar.

  • Lantlollan
    Nilla6 skrev 2015-02-23 17:44:15 följande:

    Hej vi gör korta programmet på sophiahemmet, ska börja med gonal f ikväll. Är nervös men längtar.


    Ska hålla tummarna för er! Har ni försökt länge?
  • Blicka

    Lantlollan - ville bara säga lycka till! Vi har fått hjälp med första o andra barnet via samma klinik som ni går på nu. Mkt nöjda med bemötande o alla steg i behandlingen. Hormoner o insemination med första, ivf med andra. Nu spontant gravid med tredje så ge inte upp!

  • Nilla6

    Vi har en son född 08 och har försökt sen dess. Nästan 6 år asså. Vilket har vart väldigt jobbigt men jag håller hoppet uppe. Tack för stöd. Detsamma till dej.

  • Lantlollan
    Blicka skrev 2015-02-23 18:45:29 följande:

    Lantlollan - ville bara säga lycka till! Vi har fått hjälp med första o andra barnet via samma klinik som ni går på nu. Mkt nöjda med bemötande o alla steg i behandlingen. Hormoner o insemination med första, ivf med andra. Nu spontant gravid med tredje så ge inte upp!


    Tack, det låter hoppfullt!
    Nilla6 skrev 2015-02-23 18:54:44 följande:

    Vi har en son född 08 och har försökt sen dess. Nästan 6 år asså. Vilket har vart väldigt jobbigt men jag håller hoppet uppe. Tack för stöd. Detsamma till dej.


    Ja, det är tungt på många sätt. :/
  • Lantlollan
    Nilla6 skrev 2015-02-23 18:54:44 följande:

    Vi har en son född 08 och har försökt sen dess. Nästan 6 år asså. Vilket har vart väldigt jobbigt men jag håller hoppet uppe. Tack för stöd. Detsamma till dej.


    Hur går det för dig Nilla?
  • Nilla6
    Lantlollan skrev 2015-05-07 18:14:36 följande:

    Hur går det för dig Nilla?


    Hej det går bra, är i vecka 10+6 idag, tog sej på första försöket. Hur går det för dej?
  • Nilla6
    Lantlollan skrev 2015-05-07 18:14:36 följande:

    Hur går det för dig Nilla?


    Hej det går bra, är i vecka 10+6 idag, tog sej på första försöket. Hur går det för dej?
  • Lantlollan
    Nilla6 skrev 2015-05-07 18:25:35 följande:
    Hej det går bra, är i vecka 10+6 idag, tog sej på första försöket. Hur går det för dej?
    Åh, vad roligt - GRATTIS!!! Hur har du mått under tiden? Har du gjort något VUL, isf när?

    Första försöket sket sig för oss, men vi fick två blastisar till frysen. Fick en av dem tillbaks den 27/4 och till min stora förvåning testade vi positivt i måndags!! Vi har ju erfarenhet av mf och är bara v4+1 idag, så det känns väldigt svårt att glädja sig till 100% än så länge. Men vi hoppas så innerligt att det ska gå vägen!!
  • Nilla6
    Lantlollan skrev 2015-05-07 18:28:31 följande:

    Åh, vad roligt - GRATTIS!!! Hur har du mått under tiden? Har du gjort något VUL, isf när?

    Första försöket sket sig för oss, men vi fick två blastisar till frysen. Fick en av dem tillbaks den 27/4 och till min stora förvåning testade vi positivt i måndags!! Vi har ju erfarenhet av mf och är bara v4+1 idag, så det känns väldigt svårt att glädja sig till 100% än så länge. Men vi hoppas så innerligt att det ska gå vägen!!


    Grattis, håller tummarna hårt, har mått illa i ungefär 4 veckor, fått lergigan comp utskrivet men hjälper inte mycket. Har gjort flera vul ;) första i vecka 5+5, pga smärta i ljumsken, fick faktiskt se en liten plutt med pickande hjärta, sen var riktiga vul i 7+3, som sophiahemmet ordnade. Då var det en större plutt på 14 mm, sen nästa var i 9+0 då pga mer smärta i ljumsken, trodde på cysta men inget som visade iaf. Bebbe var då 23 mm och tittade rakt på mej:) sen fick jag ont när jag kissade nu i veckan men var ingen uvi fast dom skickade på odling, fortfarande ont men kan ju va växtvärk för mina tarmar sitter högt upp och blåsan är framför livmodern. Fick då se lillen igen hehe och då var den 36 mm med små armar och ben, inskrivning imorrn:)
Svar på tråden IVF på IVF-kliniken Stockholm, St Göran