• mangelica

    svagt positivt på bim+3, men negativt digitalt på bim +4

    Testade igår med ett onestep test, fick upp ett svagt rosa sträck inom tidsramen som var svårt att få med på bild men jag såg det!. Precis när jag försökte kom mina föräldrar och hälsade på och jag fick gömma testet. När jag kollade sen igen var sträcket kvar, lös med en lampa bakom och syntes/syns jätte tydligt. Sambon ser det oxo. Bad han köpa med ett digitalt som jag tog imorse som till bådas stora besvikelse visa inte gravid ???? hadde hållt mig att kissa i lite över 5 timmar inatt. när jag testade igår var jag på bim +3 så idag är jag på bim +4. Kan ju säga att jag har molvärk till och från och kisar oftare. Även trög i magen. Men dessa kan ju likagärna vara symptom på mens typ så litar aldrig på tidiga tecken. Kan någon hjälpa mig tro? ???? Det är tjockt som kontroll sträcket Och så var det rosa igår innan det torkade om ni förstår. Det var mycket lättare att se igår innan det torkat oxo.. Någon som efter bim fått plus på stickan och efter det inte gravid på digitalt? Stickan är alltså tagen på bim+3 mitt på dagen Och digitala taget idag på morgonen bim+4 Jätte tacksam för svar!

  • Svar på tråden svagt positivt på bim+3, men negativt digitalt på bim +4
  • SecretlyMe

    Har för mig att one step mäter från 10 mIu? Och vad jag läst här på FL har kvinnan >5 mIu även som icke gravid. Cb digital mäter från 25mIu så antingen har ägget precis fäst och ditt hcg för lågt för det digitala att känna av, eller så har du fått ett s.k spökstreck på one step.

    Är du säker på din ägglossning? Det sägs att ägget fäster mellan dag 4-10 efter ägglossning.

    Hoppas det visar sig ett plus för dig, men jag litar inte på dessa one step tester alls. Jag rekommenderar rfsu eller cb :) Vänta tre dagar till innan nytt test om inte mensen kommit!

  • mangelica

    Tack för ditt svar! Jag det kanske är för tidigt för det digitala. Jag är ganska säker på att v jag hadde ägglossning den 5/2 då min temperatur kurva visade det. Ja, dom one step testen skulle mäta 10 Mlu. Kanske därför det digitala inte visade något då? Kanske inte kommit upp i dem siffrorna ennu. Jag har två breda stickor från testlagret med, som jag tror oxo mäter från 25. Kan ju kolla med en sån om någon dag eller så. Undrar så vart min mens tagit vägen isomna fall. Men säg att ägget fäste 10 dagar efter äl, då fäste det ju den 15 e vilket betyder att det är ca 9 dagar sedan bara. Då kanske det är lite tidigt ennu?

  • SecretlyMe
    mangelica skrev 2015-02-24 11:05:13 följande:

    Tack för ditt svar! Jag det kanske är för tidigt för det digitala. Jag är ganska säker på att v jag hadde ägglossning den 5/2 då min temperatur kurva visade det. Ja, dom one step testen skulle mäta 10 Mlu. Kanske därför det digitala inte visade något då? Kanske inte kommit upp i dem siffrorna ennu. Jag har två breda stickor från testlagret med, som jag tror oxo mäter från 25. Kan ju kolla med en sån om någon dag eller så. Undrar så vart min mens tagit vägen isomna fall. Men säg att ägget fäste 10 dagar efter äl, då fäste det ju den 15 e vilket betyder att det är ca 9 dagar sedan bara. Då kanske det är lite tidigt ennu?


    Efter att ägget fäst kan hcg vara mätbart ca 5-7 dagar senare gissar jag på. Som tidigast 4 dagar efter att det fäst. Det verkar konstigt isåfall om du inte fått ett ordentligt plus nu. Men testa igen med de stickor du har om tre dagar. Visar det inget då så är du förmodligen inte gravid tyvärr..
  • mangelica
    SecretlyMe skrev 2015-02-24 11:19:33 följande:

    Efter att ägget fäst kan hcg vara mätbart ca 5-7 dagar senare gissar jag på. Som tidigast 4 dagar efter att det fäst. Det verkar konstigt isåfall om du inte fått ett ordentligt plus nu. Men testa igen med de stickor du har om tre dagar. Visar det inget då så är du förmodligen inte gravid tyvärr..


    Ja, så kanske det är. Jag vet inte riktigt. Men det finns ju dom som inte plussar förens flera veckor efter bim. att man är en så kallad låghormonare. Men jag vet inte. Får vänta och se helt enkelt. Hoppet är ju det sista som lämnar en sägs det ju tack :)
  • SecretlyMe
    mangelica skrev 2015-02-24 12:07:18 följande:

    Ja, så kanske det är. Jag vet inte riktigt. Men det finns ju dom som inte plussar förens flera veckor efter bim. att man är en så kallad låghormonare. Men jag vet inte. Får vänta och se helt enkelt. Hoppet är ju det sista som lämnar en sägs det ju tack :)


    Mjo men jag tror inte riktigt på det där med låghormonare. Om kroppen inte producerar hcg, hur ska den då veta att den är gravid och inte sätta igång mensen? Jag vet att det finns fall där man inte upptäckt graviditet förrän man gjort blodprov men sånt är extremt ovanligt. Och blodprov mäter ju oxå hcg så då bör det bero på något i njurarna som gör att det inte blir utslag på ett graviditetstest.

    Hoppas iallafall att du får nån klarhet i vad som pågår snart iallafall. Kommer inte mensen nästa månad så kan du ju kontakta gyn. Lycka till!
  • längtar14

    Jag använde one step test när jag var gravid förra året. Jag fick en nidblödning och testade negativt dagen efter. Men dagen därpå fick jag ett svagt men synligt pluss hcg ökar väl varannan till var tredje dag har jag för mig.

Svar på tråden svagt positivt på bim+3, men negativt digitalt på bim +4