• Ljuset85

    + på rd 8 med blastocyst?

    Hej!

    Vi har gått igenom vår första IVF och ruvar nu dag 8, fick tillbaka en fin blastocyst förra måndagen :)

    I morse fick jag ett plus med clearblue, 15 dagar efter ovitrellesprutan.

    Vågar jag tro på detta test? Rädd att ovitrellen spökar, kan den göra det 15 dagar efter?

  • Svar på tråden + på rd 8 med blastocyst?
  • Ljuset85
    lisodan skrev 2015-02-25 03:50:43 följande:

    Ovitrellen ska vara ute ur kroppen efter tio dagar. Så grattis!


    Tack! :D Verkar dock omöjligt att få in det i huvudet. Sitter och tror att jag ska få mens när som helst och har rätt mycket mensvärk :/
  • dumdummast

    Så var det för mig också. Vi plussade på RD 9 med ett två dagars. Tillslut sex test senare gick de in .

    Super stort grattis till er

  • Ljuset85
    dumdummast skrev 2015-02-25 11:34:33 följande:

    Så var det för mig också. Vi plussade på RD 9 med ett två dagars. Tillslut sex test senare gick de in .

    Super stort grattis till er


    Grattis till er! :) är det länge sen?

    Hihi ja lär bli några test till innan man förstår riktigt. Känner mig mest skeptisk, kanske för att skydda sig själv från besvikelse. Men kommer självklart bli lyckligast i världen när hjärnan väl har kopplat och man inser att det är på riktigt :)

    Tack! :D
  • dumdummast
    Ljuset85 skrev 2015-02-25 11:57:00 följande:

    Grattis till er! :) är det länge sen?

    Hihi ja lär bli några test till innan man förstår riktigt. Känner mig mest skeptisk, kanske för att skydda sig själv från besvikelse. Men kommer självklart bli lyckligast i världen när hjärnan väl har kopplat och man inser att det är på riktigt :)

    Tack! :D


    Nä, det är det inte. Gick in i v.15 idag. Vi hade testdag julafton . Fast testade typ en vecka innan.

    Jo, jag tror också att det blir så för att skydda sig själv. Vårat första test var superduper svagt men syntes. Vi gick sen ut med att vi är gravida redan i v.8 efter första vul. Vi resonera så att kan vi inte vara glada nu, när tusan ska vi få vara det?

    Så återigen Grattis
  • Ljuset85
    dumdummast skrev 2015-02-25 12:44:54 följande:

    Nä, det är det inte. Gick in i v.15 idag. Vi hade testdag julafton . Fast testade typ en vecka innan.

    Jo, jag tror också att det blir så för att skydda sig själv. Vårat första test var superduper svagt men syntes. Vi gick sen ut med att vi är gravida redan i v.8 efter första vul. Vi resonera så att kan vi inte vara glada nu, när tusan ska vi få vara det?

    Så återigen Grattis


    Vad roligt för er, grattis igen! :)

    Tycker ni gjorde rätt i det, man ska väl vara glad och njuta så länge man kan :)

    Tog ett digitaltest idag på eftermiddagen. Gravid 2-3 stod det så hoppas det stämmer då :D Vet inte hur veckorna ska räknas, är det 2-3 nu på rd 10 eller borde de va 3-4?
  • dumdummast
    Ljuset85 skrev 2015-02-26 18:48:55 följande:

    Vad roligt för er, grattis igen! :)

    Tycker ni gjorde rätt i det, man ska väl vara glad och njuta så länge man kan :)

    Tog ett digitaltest idag på eftermiddagen. Gravid 2-3 stod det så hoppas det stämmer då :D Vet inte hur veckorna ska räknas, är det 2-3 nu på rd 10 eller borde de va 3-4?


    Japp absolut och sen händer det nå så händer. Men än så länge inga tecken på att går åt något annat håll än framåt .

    På min kliniken räknar dom att graviditeten startade två veckor innan äggplock. Vi hade äggplock 3/13 men det räknas som att graviditeten startade den 19/11 tror jag det blir.

    Men det digitala visar från det att embryot fäste tror jag om jag inte är helt ute och cyklar

    Grattis
Svar på tråden + på rd 8 med blastocyst?