Inlägg från: Lillytroll |Visa alla inlägg
  • Lillytroll

    Novemberbebisar 2015

    gummsanmadde skrev 2015-04-23 11:32:08 följande:

    Efter att mått helt otroligt skit dåligt, spytt hela dagarna, varit sjukskriven i flera veckor, varit in på sjukhuset och fått 4 liter dropp så mår jag bra!! ha inte spytt på två dagarna nu, må lite illa på morgonen bara.. ska börja jobba igen på måndag! Jag ha nästan fått tillbaka mitt gamla jag igen.. är i vecka 12 nu så det är väl nu man ska vara lite små nojig och tror att det är något fel.. men jag har fortfarande ont i brösten och ömmar i nedre delen av magen.. Har någon av er ont när ni sätter er eller ska resa er upp eller typ när ni nyser/hostar? det hunger till som fan i nedre delen av magen.. bm sa att det va normalt visst 


    Det är ligamenten som livmodern sitter fast i som drar ihop sej, ofta vid hastig rörelse (som nysningar eller när man reser på sej). Som sagt, helt ofarligt. Men det är lätt att oroa sej, när det gör så ont!

    Pratade också med min Bm om detta. Hon förklara förklarade och visade hur allt fungerar.
  • Lillytroll
    iowa skrev 2015-05-15 12:21:54 följande:

    Är nu i vecka 16 (15+1) och nu börjar lilla magen synas även utanpå kläderna. Har gått upp mellan 1,5 - 2 kg, känns faktiskt helt okej. 

    Har kommit igång och börjat jobba igen efter en tre veckor lång sjukskrivning, och det går faktiskt ganska bra. Känner dock av att jag är känsligare för stress och glömmer jag att ta Lergigan Comp (min mirakeltablett) på morgonen så kommer illamåendet och kräkkalaset som ett brev på posten. 

    RUL börjar närma sig, bara lite drygt tre veckor kvar! (:

    Jag vet inte hur ni känner, men jag har väldigt svårt att förstå att det är mitt barn som växer där inne. Visst är jag glad, men inte översvallande fylld av kärlek för det lilla livet. Hoppas på att jag kan börja ta in det efter RUL, men ibland är jag rädd att jag inte ska kunna knyta an och att det är något fel på mig som inte älskar mitt barn. Någon som kan lugna mig?


    Jag har också jättesvårt att förstå att det är vårat barn, som vi kommer att få träffa, som ligger därinne. Jag får "lyckovågor" lite då och då, då jag för en liten stund förstår vad som komma skall. Men största delen av tiden har jag svårt att inse.

    Jag tror också att det krävs lite rörelser och rul för att jag ska ta in det. Och kanske ett "produktionsnamn" så man kan kalla den någon mer speciellt än "bebisen". Tror inte du behöver oroa dej att du inte ska knyta an till barnet. Det kommer garanterat. Vissa tar längre tid på sej än andra bara.
  • Lillytroll

    Sindyrella1983 BF 3/11, RUL 5/6, KÖN: ska ej ta reda på

    Amazinglife - BF 4/11, RUL 5/6, KÖN: vet ej ännu men tror det är en pojke

    mea84 - BF 6/11, RUL 2/6, KÖN: enl rul 80 % en tjej

    Lillytroll - BF 6/11, RUL 10/6, KÖN: Flicka

    Miiia84 - BF 7/11, RUL 23/6, KÖN: vet ej än

    Angeloco BF 7/11 RUL 3/6 KÖN: kanske pojke

    Gummsanmadde BF 8/11, RUL 9/6, KÖN: vet ej (alla tror pojke)

    Sandra1992 BF 8/11 RUL 11/6 KÖN: vet ej än

    iowa - BF 11/11, RUL 8/6, KÖN: Med största sannolikhet en flicka.

    Sussi85 BF 12/11, RUL 8/6, KÖN: Pojke

    Anna Hbg- BF 13/11, RUL 17/6, KÖN :Vet ej (tror på pojke)

    sofiashem BF 13/11, RUL 25/6 KÖN: Vet ej

    SandraP81 BF 13/11 RUL 8/6, KÖN: Pojke

    kajsalotta BF 17/11 RUL 22/6, KÖN: Vet inte (vet dock att det är tvillingar)

    Malhin BF 19/11 RUL 17/6, KÖN: vet ej men vi tror flicka :)

    emeliemarietherese BF 23/11 RUL 26/6 KÖN: det visar sig :)

    hannami - BF 24/11, RUL 30/6, KÖN: oklart! Väntar med spänning!

    jvd89 - BF: 24/11, RUL: 30/6, KÖN: vet inte, men tror på en pojke

    Maja1- BF 25/11, RUL 1/7, KÖN: Vet ej (tror på flicka)

    Nilla6- BF 26/11, RUL 26/6, KÖN: vet ej än (tror dock på pojke)

    Miracle2015 BF 26/11. RUL 7/7. KÖN: vet ej än

    bebba83 BF 28/11. RUL 30/6 KÖN: vet ej än men tror på flicka

  • Lillytroll
    Hejhejhejilc skrev 2015-06-26 22:41:13 följande:

    Vilken fin bild :) Vi ska också få en tjej, men lite orolig nu om de "sett fel" Men hur såg man på er att det var en flicka? :)


    Vi väntar också en flicka. Vi såg könet ovanifrån, och det var väldigt tydligt tom för mej att det var en flicka. Sambon var inte lika övertygad först (vi har vart övertygade om att det var en pojke, och han förstod inte riktigt vad vi tittade på. :-P).

    Men iallafall, bebisen låg ju exemplariskt för att se. Och man såg ett tydligt nästan lysande "W" och hon sa att hon verkligen tyckte det såg ut som blygdläppar och jag kunde inte annat än att hålla med. Nu lär det ju vara lite trixigare om bebisen inte ligger lika bra, och man bara kan leta efter avsaknaden av en pung. Såg ni tydligt på rul?
  • Lillytroll
    bebba83 skrev 2015-07-25 23:28:35 följande:

    Ligger här med sjuk hjärtklappning och kan inte somna. Känns som hjärtat snart hoppar ut ur bröstet på mig.... Fler som känner så??


    Jag hade så för någon/några veckor sedan. Det är tydligen "normalt", det är ju massa extra blod att pumpa runt nu. Kolla pulsen om den är regelbunden. Annars så får du ringa akuten och göra ett ekg.
  • Lillytroll
    Amazinglife skrev 2015-11-10 11:36:43 följande:

    Nu hade ja öppnat mig till 2 cm, men jag bad om o få åka hem o göra lite "arbete" hemma istället, jag är fortfarande uppgiven av nattens intensitet som svek mig.. Bm sa iaf att de va bra att ja öppnat mig lite mer även om de inte va mycket för då kan värkarna ha börjat fungera.. Ja frågade om en lång latensfas även betyder att den aktiva fasen blir långdragen men de sa hon att de inte alls behöver betyda, får hoppas på de.. Jag ska försöka vila mellan alla värkar ja e helt slut.. Fick två Citodon av dem innan men de hjälpte inte mer än en timme, nu är ja bara snurrig i huvudet..

    En sak som är lite jobbigt är att jag frågade hur ska jag nu veta när jag ska in? Eftersom jag hade 3 värkar på 10 min i över 4 timmar innan vi körde.. De va smärtsamma värkar.. Fick tyvärr inget ordentligt svar


    Är i ungefär samma sits som dej nu. Är inne på min 32:a timme av latensfasen. Fick sova kvar på förlossningen inatt, men imorse blev värkarna oregelbundna och jag är bara öppen 3 cm så vi fick åka hem. Fick sovdos inatt. Men kunde vara sova 2 timmar iallafall. Och det är det enda jag kunnat sova sen dess. Mina värkar hade gått från 10 minuter emellan, till 6 minuter på 1,5 timme. Och vi har 7 mil till förlossningen så dom sa åt oss att komma.

    Nu har jag lite av samma funderingar. Hur vet man att det är dags att åka in nästa gång? Öppnade mej 1 cm på två timmar och värkarna ökade i styrka under tiden. Men sen inget. Och från 10-6 minuter emellan har det ju gått fort. Åh så svårt!! Fick inte heller något svar direkt utan att det är en bedömning man får göra då. Men nästa gång åker vi inte hem utan bebis! Hoppas det kommer igång ordentligt för dej snart.
  • Lillytroll

    Hoppas allting går bra för dej idag Amazinglife! Håller verkligen tummarna att det går så smidigt som möjligt.

    Igår hade jag värkar med 3 minuters mellanrum i två timmar innan vi kom in. Kollade ctg och om jag var mer öppen, fortfarande bara 3 cm!! Värkarna måste jag andas igenom och kan inte röra mej ur fläcken om det händer när jag står. Men tappen händer ingenting med. Fick sovdos inatt igen. Och nu har jag trots allt sovit, skrapade ihop ganska många timmar faktiskt. Har bara sovit 4 dom senaste två dygnen. Men så fort jag vaknar sätter värkarna igång. Är inne på timme 55 av latensfasen!! Och dom vägrar att göra något.. Det finns risker så som sugklocka och snitt med igångsättning. Finns det inte risker med en helt utmattad mamma.....?!

  • Lillytroll
    lotie skrev 2015-11-11 12:40:38 följande:

    Men vad märkligt dom säger så. Är ju hur många som helst som blir igångsatta och du har ju redan öppnat dig så de kan ta hål på hinnorna?

    Stå på dig såhär kan du ju inte ha det:(


    Har frågat och tjatat. Men dom vägrar. Är dessutom på bf+5, så jag förstår verkligen inte vad vi väntar på.. Har besök hos bm imorgon. Och vi hade redan satt upp och prata om igångsättning pga hemska foglossningar, att jag samlar på mej vätska och att lederna gör ont pga det. Så jag hoppas hon kan se det som en större anledning att pusha för, som du säger, iallafall att ta hål på hinnorna!
  • Lillytroll
    bebba83 skrev 2015-11-11 13:36:04 följande:

    Varför får du inte värk stimulerande dropp? Fy det är fruktansvärt!


    Dom säger att det är för stora risker.. Men risken för snitt är väl rätt stor som den är också. Förstår verkligen inte hur dom tänker. Att vara förstagångsföderska är inte lätt alla gånger uppenbarligen. Man blir lätt inte tagen på allvar.
  • Lillytroll
    lotie skrev 2015-11-11 14:38:02 följande:

    Fy vad jobbigt att de inte lyssnar på er:(

    Jag var precis på toaletten och då började det sippra lite vatten. Genomskinligt och helt vattnigt så säker på att det var vatten.

    Slutade efter en liten stund och ligger i soffan nu. Mår lite illa idag och har konstig värk i magen. Ingen slempropp eller nåt. Nåt man ska kolla upp?


    Skulle ringa och rådfråga iallafall. Ligger bebis fixerad? Dom kanske vill ha in dej på koll iallafall.
Svar på tråden Novemberbebisar 2015