• Saints83

    Gastroskopi under narkos

    Hej,

    Nu ska vi se om det finns någon som kan ge ett bra svar. 

    Min dotter, 25 månader gammal, är liten till växten. Hon följer inte sin kurva, varken vikt eller längd. Hon äter dåligt och ibland verkar hon förstoppad. 

    Vår underbara läkare misstänkte gluten, och efter att ha tagit blodprov förstärktes den misstanken. Så nu ska hon genomgå en gastroskopi under narkos. 

    Är det någon som har gjort det med sina barn? Hur gick det? 

    Vi är två föräldrar som oroas en del över detta. Själva känslan att vara med när hon somnar och sen lämna över henne till okända människor. Det är ju inte någon stor operation, bara en undersökning. Men ändå jäkligt läskigt. 

    Sen en annan fråga. Har ni någon aning om vad det kan bero på att man är under sina kurvor om det inte är gluten?

    Tacksam för alla svar önskar oroliga fundersamma föräldrar!

  • Svar på tråden Gastroskopi under narkos
  • Saints83

    Vad spelar det för roll om jag skriver två år och en månad, bara två år eller 25 månader? Hon är två år ja! 

  • Långbenopluto
    Saints83 skrev 2015-02-25 15:55:48 följande:

    Vad spelar det för roll om jag skriver två år och en månad, bara två år eller 25 månader? Hon är två år ja! 


    Det spelar roll för man måste sätta sig och tänka efter.... jag menar säger du verkligen att hon är 25 månader till folk som fråga hur gammal hon är? Hur länge ska du göra det? Tills hon är 146 månader?

    Hon är ingen baby längre, du måste inse det.

    Patetiskt....
  • Griseknoen35
    Tines skrev 2015-02-25 16:03:39 följande:
    Det spelar roll för man måste sätta sig och tänka efter.... jag menar säger du verkligen att hon är 25 månader till folk som fråga hur gammal hon är? Hur länge ska du göra det? Tills hon är 146 månader?

    Hon är ingen baby längre, du måste inse det.

    Patetiskt....
    Förmodligen skriver hon barnets ålder i månader för att förminska barnet.
  • Griseknoen35

    Just gastron. Förstår att det känns jobbigt men själva undersökningen brukar gå fort. Kolla hur lång tid det tar? Kanske ni hinner gå iväg till någon affär och köpa en leksak (förutsatt att sjukhuset ligger centralt då). Ta med er något att göra i väntrummet. Försök att inte vara för oroliga för det kan göra ert barn oroligt.

  • Saints83

    Förlåt, men det patetiska är att du istället för att besvara frågeställningen, lägger energi på att komma med ett sådant här tarvligt svar. Det säger mer om dig än mig...

    Ännu mer löjligt blir det om ditt argument är att det "spelar roll för du måste tänka"... Vad är det att tänka på? Om du inte inom loppet av en sekund fattar att min dotter är två år när det står "25 månader" så tycker jag synd om dig, på riktigt.

    Nåväl, någon mer seriös person, som inte är ordmärkare, som vill besvara mina frågor så vore det jättetacksamt?

  • Griseknoen35

    Ah missade att ni inte frågade vad ni skulle göra under tiden ;) har tyvärr inte gjort det på mina barn men har själv gjort en utan narkos. Det var obehagligt och det var obehagligt i halsen några dagar efter, speciellt att svälja. Tänk på lättsvald enkel mat efter. Glass och youghurt om hon har lite ont i halsen som man kan få efter. Själva gastron går ganska fort sen är det upovaket och det tar någon timme. Personalen där jag va var jättegulliga och goa och det är dom oavsett vart ni är även förhoppningsvis mot er 2 åring också.

  • Griseknoen35
    Saints83 skrev 2015-02-25 16:14:41 följande:

    Förlåt, men det patetiska är att du istället för att besvara frågeställningen, lägger energi på att komma med ett sådant här tarvligt svar. Det säger mer om dig än mig...

    Ännu mer löjligt blir det om ditt argument är att det "spelar roll för du måste tänka"... Vad är det att tänka på? Om du inte inom loppet av en sekund fattar att min dotter är två år när det står "25 månader" så tycker jag synd om dig, på riktigt.

    Nåväl, någon mer seriös person, som inte är ordmärkare, som vill besvara mina frågor så vore det jättetacksamt?


    Ärligt trodde jag att du menade 25 år, fattade inte ens att du menade en 2 åring när du skrev i månader så det är ju tur att någon annan noterade att det handlade om ett barn.
  • Saints83
    Griseknoen35 skrev 2015-02-25 16:11:14 följande:

    Förmodligen skriver hon barnets ålder i månader för att förminska barnet.


    Nej, fanns ingen sådan baktanke. Om man nödvändigtvis måste veta så hade jag en tanke att skriva hennes längd och vikt, och då kan antalet månader göra skillnad om det är någon insatt eller kunnig person, men insåg att det ändå var onödig info för själva ändamålet och frågeställningen. Sen brydde jag mig inte ett smack om att ändra, tanken slog mig inte ens. Fick ingen tanke om att ngn seriöst skulle klanka ner på ordvalet heller eller tro att jah vill "förminska" henne.

    Men jag tackar för ditt andra svar och hoppas det är fler som vill svara, som kanske har egna erfarenheter?
  • Saints83
    Griseknoen35 skrev 2015-02-25 16:18:46 följande:

    Ah missade att ni inte frågade vad ni skulle göra under tiden ;) har tyvärr inte gjort det på mina barn men har själv gjort en utan narkos. Det var obehagligt och det var obehagligt i halsen några dagar efter, speciellt att svälja. Tänk på lättsvald enkel mat efter. Glass och youghurt om hon har lite ont i halsen som man kan få efter. Själva gastron går ganska fort sen är det upovaket och det tar någon timme. Personalen där jag va var jättegulliga och goa och det är dom oavsett vart ni är även förhoppningsvis mot er 2 åring också.


    Okej! Tack för bra svar! Sådant uppskattas!!!

    Sen fine om man läser "25 år" och inte "25 månader", men köper ändå inte att man blir spydig mot mig när man förstått att det är en tvååring jag pratar om.

    Har ändå valt "förälder"-kategorin. :)

    Btw, jag e pappa och inte mamma... Bara kvinnor som skriver här? ;)
Svar på tråden Gastroskopi under narkos