• Anonym (J-)

    Missfall v8, nu 4 veckor senare extremt starkt gravtest. Är det vanligt?

    Fick en blödning i v8, blödde en kväll och ut kom en klump på senkvällen.

    Blödde efter det i 2 dagar (mensmkt) sedan övergick det i 3 veckor till bruna flytningar.

    Nu över 4 veckor senare tog jag ett test för att se så det va negativt. Det var det INTE. Aldrig haft ett så starkt gravtest någonsin...

    Är det vanligt att det är så?

    Mådde skitfåligt dom 8 veckorna jag var gravid. Blrjade må mindre dåligt efter missfallet nu men symtomen är inte borta.

    Extremt trött, större bröst och väldigt ofta upp å kissar.

    Blir inte klok. Kollade aldrig med VUL utan pratade med en läkare som sa att det va missfall baserat på vad jag berättade.

    Nån med liknande erfarenhet?

    Ska till Mvc imorgon.

  • Svar på tråden Missfall v8, nu 4 veckor senare extremt starkt gravtest. Är det vanligt?
  • Anonym (J-)

    Kan tillägga att ja alltså inte lyckats hinna bli gravid på nytt då jag blödit och vi därför inte legat :)

  • Jodyanna

    Du kan ju vara gravid, kanske va tvillingar först men ena dog. Jag skulle åka och göra ett vul så du vet vad de är. men de borde inte bli starkare om de va missfall.

  • Anonym (J-)

    Nej fattar ingenting.... Vågar inte hoppas heller. Men tycker det är skumt att testet blev så starkt direkt. Tänkte om Denver hormoner kvar kanske man får plus men inte så starkt?

    Vet inte alls. Vill få svar nu :) långt till imorgon! :)


    Jodyanna skrev 2015-02-25 20:40:10 följande:

    Du kan ju vara gravid, kanske va tvillingar först men ena dog. Jag skulle åka och göra ett vul så du vet vad de är. men de borde inte bli starkare om de va missfall.


  • Jodyanna
    Anonym (J-) skrev 2015-02-25 20:52:26 följande:

    Nej fattar ingenting.... Vågar inte hoppas heller. Men tycker det är skumt att testet blev så starkt direkt. Tänkte om Denver hormoner kvar kanske man får plus men inte så starkt?

    Vet inte alls. Vill få svar nu :) långt till imorgon! :)


    när jjag fick missfall blev testet negativt efter bara 5 dagar, Så de borde inte vara starkare nu än efter 4 veckor. Håller tummarna
  • Anonym (J-)

    Tack snälla!


    Jodyanna skrev 2015-02-25 21:04:33 följande:

    när jjag fick missfall blev testet negativt efter bara 5 dagar, Så de borde inte vara starkare nu än efter 4 veckor. Håller tummarna


  • Anonym (Bella)

    Kan som tidigare skrev ha varit tvillingar, hade samma när jag var gravid med min son..

    Men då hade jag redan bokat in VUL till dagen efter då jag egentligen tänkt göra abort. Där berätta dom att dom såg två fostersäckar men bara den ena var så klart som den skulle vara medan den andre var mer grumlig. Så då berätta dom att det förmodligen varit tvillingar och jag fick missfall på ena.

  • Anonym (J-)

    Det var så..... En bebis lever och mår bra. Så jääääääääkla sjukt. Chock!!!!

  • Dakine

    Beklagar sorgen för den ena, men stort grattis till den andra!! ???? är i lite samma situation som dig. Fick ett svagt plus i torsdags, har inte testat mer efter det. Fick en stor blödning idag med en stor klump och jag har mensvärk. Brösten ömmar & tänkte först att det bara var mens och att testet var spök. Men sen när klumpen dök upp började jag undra. .. hur stor var din klump?

  • Anonym (J-)

    Klumpen var som en golfboll ungefär. Såg ut som en mörkröd säck... Tack snälla. Ska på ul igen i veckan och då först kan man nog börja förstå.... Hoppas du har ett liv kvar i magen!


    Dakine skrev 2015-03-01 21:18:31 följande:

    Beklagar sorgen för den ena, men stort grattis till den andra!! ???? är i lite samma situation som dig. Fick ett svagt plus i torsdags, har inte testat mer efter det. Fick en stor blödning idag med en stor klump och jag har mensvärk. Brösten ömmar & tänkte först att det bara var mens och att testet var spök. Men sen när klumpen dök upp började jag undra. .. hur stor var din klump?


  • Dakine
    Anonym (J-) skrev 2015-03-02 15:45:19 följande:

    Klumpen var som en golfboll ungefär. Såg ut som en mörkröd säck... Tack snälla. Ska på ul igen i veckan och då först kan man nog börja förstå.... Hoppas du har ett liv kvar i magen!


    Min var inte riktigt lika stor som en golfboll, men ca 4 cm i diameter. Den var såg ut som en mörkröd säck typ... 

    Testade idag, men fick bara ett svagt plus så blir nog inget för mig tyvärr! 

    Kommer nog gå bra på ditt ul :)
  • emelie vilmer

    Det kan mycket troligen vara så att det finns rester kvar och att du kan behöva få hjälp med tabletter för att få ut det sista. Min test slutade visa positivt en vecka efter att min blödning avtagit. Ring gyn så dem får kolla tycker jag.

Svar på tråden Missfall v8, nu 4 veckor senare extremt starkt gravtest. Är det vanligt?