• jezzyca95

    Vill bara veta :'(

    Detta kommer att bli ett långt inlägg men jag hoppas att några tar sig tid att läsa och har några råd att ge... Morgonen 3:dje februari tog jag mitt sista minipiller (gestrina) då vi bestämt oss för att skaffa ett syskon till sonen. Dagen därpå hade jag ägglossning, fick mina typiska äl-flytningar (äggviteliknande) och ägglossning konstaterades med ägglossningstest. Vi sexande massor dagarna kring äl, både före, under och efter. Två dagar efter ägglossningen fick jag molande värk och vid lunchtid kom det rosa flytningar som var som äggvita i konsistensen, har aldrig någonsin haft så förut. Mot eftermiddagen övergick flytningarna i mörkrött slem, och då menar jag verkligen mörkt. Så har jag heller inte haft förut. Jag har slutat med minipiller förut utan minsta lilla blödning, och aldrig blödigt efter äl. Och som sagt aldrig haft rosa flytningar/mörkröda slemmiga blödningar. Det var inte alls som min mens. De mörkröda slemmiga blödningarna pågick i 4,5 dagar och det var inte så mycket som kom. Sjätte dagen från första rosa flytningen kom det återigen rosa flytningar och dagen därpå var det helt borta. Har haft molvärk till och från och ett tag kände jag mig väldigt trött. Jag brukar aldrig kunna sova på dagarna, inte ens om jag dygnat. Men helt plötsligt kunde jag somna vid 15 och sova hela dagen + natten och ändå vara trött på morgonen. Aldrig varit med om det förut, inte ens när jag var gravid med sonen. Den extrema tröttheten pågick bara i några dagar men är fortfarande tröttare än "vanligt". Och en morgon så vaknade jag av att jag kissade på mig. jag reste mig då upp och plask så kissade jag på golvet oxå! Kände inte ens att det var på väg och kunde inte hålla emot! Har inte kissat på mig sedan jag var liten. Och helt från ingenstans så fick jag en igenomskinlig äl flytning två dagar innan bim. Tog ältest och gravtest. Ältestet gav starkt utslag men inte lika starkt som kontrollstrecket. Gravtestet var negativt. Dagarna efter blev ältesten svagare, gravtesten var fortfarande negativa. Sedan dess har jag haft älflytningar till och från. Och i fredags fick jag en rejäl äl-flytning så tog ett nytt äl-test som var positivt, strecket var starkare än kontrollstrecket. Hade även molvärk. På kvällen fick jag en extrem smärta i magen. Åkte till akuten där de tog gravtest men de vägrade ta hcg i blodet och så tog de lite andra prover men fick inget svar. Smärtan avtog och jag åkte hem. Nu i måndags fick jag sådan smärta igen och åkte in och de gjorde samma sak. Fick åka hem. Dagen därpå åkte jag till gyn och de gjorde vul och tog hcg i urinen. Det enda som syntes på vul var en förtjockad livmoderslemhinna. Vilket kan tyda på graviditet eller att mensen är på väg. De skulle ringa mig om hcg blodprovet gav utslag men de har inte ringt. Så jag antar att jag inte är gravid. Har tagit massa olika tester, till och med digitala, men alla är negativa. Har molande värk till och från. Igårkväll fick jag en riklig äl flytning igen, får nästan varje dag men den var rikligare igår, så jag tog ett ältest som var negativt. Fattar ingenting. :( Vill ha ett positivt test eller att mensen kommer så man slipper gå och undra... Skulle jag vara gravid så är jag i vecka 5+1. Med sonen fick jag starkt plus v 6 eller 7. Viste inte att jag var gravid så tog inga plus före det... Snälla hjälp mig någon... Orkar inte undra längre.. Mensen skulle ha kommit för 8 dagar sedan!

  • Svar på tråden Vill bara veta :'(
  • mikipiki

    Det brukar ju ta lite tid innan mensen kommer igång ordentligt när man slutat med piller och tiden fram tills dess kan det ju även kludda en del..

  • sweetheart80

    Jag tog ut min hormonspiral den 13 januari och fick en massa grav symtom och kroppen blev knäpp på alla vis. Bm sa att jag borde få mens inom några dagar bara men så blev det inte. Till slut fick jag mens den 19 februari. Så nu är kroppen återställd. Tog sin tid och jag lovar att jag trodde verkligen att jag va gravid. Jag har 3 barn så jag borde veta tyckte jag men kroppen blev helt knäpp. jag har alltid haft väldigt lätt att bli gravid men nu fick jag vänta så snällt tills kroppen blev återställd efter 9år användande av spiraler.

    Så Bm sa till mig att ha is i magen och vänta. Och det tipset får du av mig oxå.

    Tog 5v innan min kropp kom igång och det är inte ovanligt.

  • mkes

    Du får nog räkna med att det inte är ovanligt att mensen inte kommer som den ska när du precis slutat med hormoner.

  • 90lindah

    hade kopparspiral tog 6 månader innan mensen blev regelbunden efter att jag tagit ut den (försökte bli gravid undertiden men tog dig aldrig) sen plötsligt så rättade mensen till sig o jag hade en normal cykel 2 gr i rad, andra normala cykeln så blev jag gravid. Kopparspiral innehåller inga hormoner men tog ändå så lång tid innan min kropp blev normal :) 

  • jezzyca95

    Jaha. :/ Min bm som sagt att kroppen återställer sig direkt man slutar med dem. Man måste tex äta dem samma tidpunkt varje dag...

  • bohan85

    Fast minipiller gestrina innehåller gulkroppshormoner. Så det kan ta ett tag för kroppen att komma i fas efter att man slutat.

  • jezzyca95

    Jaså det har de inte sagt till mig. Jag bad om ett preventivmedel som försvinner direkt ur kroppen när man slutar med det..

  • bohan85

    Men vad har de sagt att de innehåller då? Och vad har du trott att du ätit? Det försvinner ju ur kroppen när man slutar och man kan bli gravid direkt. Det kan också dröja någon månad innan kroppen "kommer i ordning".

  • sweetheart80

    Man är oskyddad typ direkt efter uttagen hormonspiral ox. En del blir gravida direkt och en del fick vänta. Jag har haft väldigt lätt att bli gravid innan. Första barnen åt jag ppiller och de andra har blivit till på första försöket. Men hade inte hormonspiral mellan dom. Bm kan tyvärr inte säga hur varje kropp kommer reagera för de vet inte det helt enkelt

Svar på tråden Vill bara veta :'(