• Anonym (mot alla odds)

    Han har bara 1% dugliga spermier - men är det här graviditetstestet positivt??? :-D

    Efter massa prover har det visat sig att jag är väldigt fertil medan hans simmare inte alls är så pigga. Endast 1% av spermierna var snabbsimmare, några fler % var långsamsimmare och resten av dem är inte dugliga alls till att befrukta ett ägg.  Läkaren sa dock att han absolut inte skulle garantera att det INTE skulle bli barn om ett par med dessa förutsättningar (som inte ville bli gravida) undrade om de kunde skippa preventivmedel. 

    Jag hade ägglossning dagen efter alla hjärtans dag - och vi hade verkligen firat Valentine i kärlekens tecken, hehe. Det har alltså gått 10 dagar sen ägglossning och jag tog ett test i kväll OCH JAG ANAR ETT PLUS! Kan någon mer se något?

  • Svar på tråden Han har bara 1% dugliga spermier - men är det här graviditetstestet positivt??? :-D
  • viseversa

    Japp det där är ett tidigt pos test. Om det inte är något fel på testet(vilket det KAN vara) vågar jag nog säga grattis. Men vänta några dagar och ta ett till test för säkerhets skull.

  • Anonym (mot alla odds)

    Åh, hoppas hoppas hoppas! Jag kan inte tänka på något annat nu! Men jag ska lysa ditt råd viceversa och ta ett nytt test på testdagen (söndag). Då ska jag nog köpa ett digitaltest, tror jag.

    Min man kunde inte se något alls, så jag tänker ju att det är jag som stirrat så länge på testet att jag ser i syne. Men ni är alltså fler som ser ett andra streck?!?

  • Anonym (grattis :))

    Jag ser också ett streck, utan att anstränga ögonen :)


    Om du är osäker så gå in på tråden "Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester" och fråga dem, de kan hjälpa dig att trixa lite med testet för att det ska synas tydligare Glad

  • Anonym (mot alla odds)
    Anonym (grattis :)) skrev 2015-02-26 09:27:42 följande:

    Jag ser också ett streck, utan att anstränga ögonen :)


    Om du är osäker så gå in på tråden "Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester" och fråga dem, de kan hjälpa dig att trixa lite med testet för att det ska synas tydligare Glad


    Tack för tipset, will do!
  • Anonym (grattis :))
    Pamplemousse skrev 2015-02-26 22:09:43 följande:

    Här är dagens test (det är jag som är ts):

    Rätt mycket tydligare, 18 h senare!


    Det är garanterat ett plus Glad grattis!! Glad
  • Anonym (Alexandra)

    Är definitivt positivt! Stickan kan inte reagera med färg om det inte finns HGC hormon i urinen. Grattis till underverket!  

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Alexandra) skrev 2015-03-02 21:01:38 följande:

    Är definitivt positivt! Stickan kan inte reagera med färg om det inte finns HGC hormon i urinen. Grattis till underverket! smile1.gif  


    Finns i of rätt många tester som det är knas med. Clearblue hade stora problem en tid. Gav tunna blåa streck. Icke positiva.

    Men nu finns det ju andra test i tråden.
Svar på tråden Han har bara 1% dugliga spermier - men är det här graviditetstestet positivt??? :-D