• tantor

    Beskrivning för analyserande gravidjägare

    Plussade idag! YES!

    38-årig mamma till son på 8år, (tog 5,5år och 2 icsi) ny sambo och nu väntar vi vårt första gemensamma barn Hjärta  BF ca 6 nov 2015
    Det gick på första försöket Solig

    Tänkte att många undrar om man verkligen kan känna nåt så tidigt och alla symtom man har som vissa liknar PMS. Trodde faktiskt jag skulle få mens i tisdags då jag fick mer ont i magen och var på skithumör. Men det hände inget :)

    Hur gick det till:
    Vi hade sex varannan dag från dag 8 tills jag fick äl-sekret då körde vi fyra dagar på raken. Drömmer

    Mina graviditetssymtom (för er som vill veta Flört )


    ÄL (söndag)
    Trådiga vita flytningar. (sex fred-mån)

    ÄL+4 (torsdag)
    natten börjar med grymma mens-smärtor och håller i sig i två, tre dagar. Har fortsatt ont/molvärk. Yr och vingelkantig, känns att jag har lågt blodtryck. Trött nå förbenat, kan sova massor och ändå ta tupplur på dagen. Har haft svårt att somna senaste månaderna men har nu lätt för att somna och börjat drömma igen. Genomskinliga/vita flytningar varje dag.


    BIM -5 (lördag)
    Hade tänkt avvakta och jag VET att det är dumt att testa så långt före BIM men gjorde det och såklart var det neg.


    BIM-2 (tisdag)
    Otroligt trött igårkväll, ville sova redan 17.00 men höll ut till 19. Vaknade imorse med nästäppa och senare blödde jag näsblod :O Brösten har blivit större och ömmar, känns som blåmärken på sidorna mot armarna. Tänker hålla ut tills torsdag/BIM men skulle vilja att jag hade viljestyrkan att vänta till söndag. Testade och ett svagt streck kunde synas om jag höll det i en viss vinkel under en lampa.


    BIM-1 (onsdag)
    Fortfarande alla symtom, plus att jag har illamående som kommer och går. Sambon kommenterar mina bröst att de ser betydligt större ut (har 85i så hur j-a stora kan de bli?!). Testar och kan nu urskilja ett svagt streck utan att vinkla mot lampan.


    BIM (torsdag)
    Fortfarande lika symtom som innan, trött, yr, illamående, stora ömmande bröst, nästäppa, magvärk, dåligt minne. Testar med RFSU och det blir ett svagt streck. Tar CB digital som direkt visar Gravid och efter en stund (gud så långsamt det går när man väntar) står det 2-3v!!! Helt otroligt! Vi ska ha barn!


  • Svar på tråden Beskrivning för analyserande gravidjägare
  • frestelsen

    Kan inte du lägga upp bild på de svaga streck du fick på stickorna? Om du har bild kvar.

    Jag har fått svaga streck idag.. har ett cb digital men vågar inte ta de.

  • myr

    åh jag vet inte heller...har testat ett gravtest nu ikväll...men tror att det är ett spökstreck..får hålla mig till morgonurinen i morgon  är ju på bil -5 el -6 idag så det är ju väldigt tidigt!!
    Som önskat ovan..ser gärna dina test också om du har dom kvar!!

  • myr
    frestelsen skrev 2015-02-26 18:57:23 följande:

    Kan inte du lägga upp bild på de svaga streck du fick på stickorna? Om du har bild kvar.

    Jag har fått svaga streck idag.. har ett cb digital men vågar inte ta de.


    har du symtom ? 
  • frestelsen

    Känner som de trycker i livmodern. Fick ont i söndags både svank o hugg i livmodern som strålade. Sen kissnödig hela tiden och underlivet känns svullet på något skumt sätt.


    myr skrev 2015-02-26 20:44:24 följande:

    har du symtom ? 


  • myr
    frestelsen skrev 2015-02-26 21:01:29 följande:

    Känner som de trycker i livmodern. Fick ont i söndags både svank o hugg i livmodern som strålade. Sen kissnödig hela tiden och underlivet känns svullet på något skumt sätt.


    åhh hoppas!! jag känner typ som vanligt innan jag ska ha mens.. :( åhh vill att det ska bli morgon så man kan testa igen!!  Har du testat, när har du bim?
  • myr
    myr skrev 2015-02-26 21:15:08 följande:
    åhh hoppas!! jag känner typ som vanligt innan jag ska ha mens.. :( åhh vill att det ska bli morgon så man kan testa igen!!  Har du testat, när har du bim?
    åhh såg ju att du har testat..har du bild? jag får liksom inte till min bild så att det syns..
  • frestelsen

    Jag har bim tor nästa vecka, men ska ta bort en muskelknut I livmodern på tisdag.. har fått några missfall och de sa att ägget inte fastnar lika lätt om den är där.

    Så vi skulle inte försöka denna månaden.. säkert bara därför blir jag väl gravid.. Då måste jag ställa in op.. men tänk om jag får missfall igen.. åå:(

    Jag har ingen bra bild på testet, men får jag något imorgon lägger jag upp:) klart jag väljer en graviditet utan op med tanke på risker efter och så..själv då har du nån bild?


    myr skrev 2015-02-26 21:15:55 följande:

    åhh såg ju att du har testat..har du bild? jag får liksom inte till min bild så att det syns..


Svar på tråden Beskrivning för analyserande gravidjägare