• Anonym (Demok­rati)
    Äldre 26 Feb 13:09
    26050 visningar
    425 svar
    -2 +2
    425
    26050

    Etablissemangets drottning Alexandra Pascalidou hoppar av Ring P1 pga att hon blir ifrågasatt och kritiserad i "demokratin" Sverige.

    Hur kan etablissemangets Drottning ens våga klaga på att andra klagar på henne när hon öppet hatar Sveriges tredje största parti samtidigt som hon sitter i Ring P1 och styr över debatten och uppfostrar folk att tänka och tycka "rätt".

    När folk inom etablissemanget gnäller att de bli ifrågasatta så ska man börja bli orolig. Att en person med så starka åsikter och som besitter en sådan maktposition med egna program på Sveriges Radio klagar på att hon blir ifrågasatt, ja då kan man verkligen undra vad som håller på att hända i Sverige år 2015.

    Vad tycker ni, ska politiker och journalister få bli kritiserad av folket eller bör kritik mot överheten förbjudas?

    www.aftonbladet.se/nyheter/article20378979.ab

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-26 20:39
    Detta verkar bara vara politiskt korrekt propaganda som jag först misstänkte. Hon hotar bara att sluta på ring P1 om folk inte slutar ifrågasätta henne då hon tillhör etablissemanget. Hon är journalist och van vin envägskommunikation.

    Pascalidou överväger att lämna "Ring P1"
    www.expressen.se/nyheter/pascalidou-overvager-att-lamna-ring-p1/

  • Svar på tråden Etablissemangets drottning Alexandra Pascalidou hoppar av Ring P1 pga att hon blir ifrågasatt och kritiserad i "demokratin" Sverige.
  • Anonym (Demok­rati) Trådstartaren
    Äldre 26 Feb 13:13
    #1

    Metro skriver också om detta och tagit bort möjligheten att kommentera.

    Det är ett som etablissemangets gossebarn har gemensamt. De tål inte att bli ifrågasatta, det tragiska är att de får så mycket makt i public service. 

  • Anonym (äre?)
    Äldre 26 Feb 13:21
    #2
    +3

    Är det samma person som startar alla dessa trådar om "etablissemanget"?

    Anywayz, är ju lite skillnad på att bli ifrågasatt och att bli hotad och hatad i 20 års tid. Jag hade inte pallat lika länge som hon ändå har gjort. Men fattar inte varför du gnäller, du borde väl vara glad att hon slutar? 

  • Anonym (Demok­rati) Trådstartaren
    Äldre 26 Feb 13:22
    #3
    Anonym (äre?) skrev 2015-02-26 13:21:26 följande:

    Är det samma person som startar alla dessa trådar om "etablissemanget"?

    Anywayz, är ju lite skillnad på att bli ifrågasatt och att bli hotad och hatad i 20 års tid. Jag hade inte pallat lika länge som hon ändå har gjort. Men fattar inte varför du gnäller, du borde väl vara glad att hon slutar? 


    Skulle jag sitta och öppet kritisera vänsterpartiet på public service så skulle jag självklart räkna med att vänsterpartister skulle kritisera en, det är detta som är det fina med demokratin;)
  • Anonym (äre?)
    Äldre 26 Feb 13:27
    #4
    Anonym (Demokrati) skrev 2015-02-26 13:22:53 följande:
    Skulle jag sitta och öppet kritisera vänsterpartiet på public service så skulle jag självklart räkna med att vänsterpartister skulle kritisera en, det är detta som är det fina med demokratin;)
    Jaha, och? Det handlar ju om hot och hat i 20 år, inte om kritik.

    Tycker du att Pascalidou har rätt att sluta på Ring P1?
  • Anonym (Fel)
    Äldre 26 Feb 13:30
    #5
    +2

    Skillnad på kritik och på att bli hotad och hatad. Ser man inte det så bör man gå tillbaka till skolbänken.

  • Anonym (Demok­rati) Trådstartaren
    Äldre 26 Feb 13:30
    #5
    +1
    Anonym (äre?) skrev 2015-02-26 13:27:31 följande:
    Jaha, och? Det handlar ju om hot och hat i 20 år, inte om kritik.

    Tycker du att Pascalidou har rätt att sluta på Ring P1?
    Hot ska självklart anmälas. Hon själv hatar och har public service som arena, tycker du inte det är värre?

    Självklar har hon rätt att sluta, det konstiga är att hon ens fått sitta kvar när hon är så tydligt politisk.
  • Anonym (Demok­rati) Trådstartaren
    Äldre 26 Feb 13:32
    #6
    -1
    Anonym (Fel) skrev 2015-02-26 13:30:40 följande:

    Skillnad på kritik och på att bli hotad och hatad. Ser man inte det så bör man gå tillbaka till skolbänken.


    Jag tror hon blir mer illa berörd av kritik. Vem orkar bry sig om näthatare? Kolla bara vad Sverigedemokrater får utstå där även Pascal ökat hatet.
  • Anonym (Demok­rati) Trådstartaren
    Äldre 26 Feb 13:36
    #7

    Hon borde ta semester ett år och fundera om hon verkligen ska fortsätta att hata oliktänkande och konsekvenser det ger..

  • Anonym (Demok­rati) Trådstartaren
    Äldre 26 Feb 13:42
    #8
    Anonym (Fel) skrev 2015-02-26 13:30:40 följande:

    Skillnad på kritik och på att bli hotad och hatad. Ser man inte det så bör man gå tillbaka till skolbänken.


    Och tror du hon ser skillnad på hat och kritik?
  • Anonym (boo)
    Äldre 26 Feb 13:45
    #9
    -1 +3

    Finns det någon speciell ordlista man får plugga in när man blir Sverigedemokrat? 

    Etablissemanget
    PK-vänstern
    Elitfeminister
    Gammelmedia
    Svenskfientliga
    Landsförrädare
    osv osv

    Är ni förbjudna att använda andra ord eller kan ni inte tänka själva? 

Svar på tråden Etablissemangets drottning Alexandra Pascalidou hoppar av Ring P1 pga att hon blir ifrågasatt och kritiserad i "demokratin" Sverige.