• Anonym (lättsamt liv)

    Vilket behov önskade du att du inte hade?

    Om du fick göra dig av med ett av dina behov.
    Vilket skulle du välja då?

  • Svar på tråden Vilket behov önskade du att du inte hade?
  • Gathenhielm
    Lena skrev 2015-02-26 22:23:31 följande:

    Sömn.


    Shit, kan vi välja orimliga grejer också? I så fall tar jag tillbaka mitt tidigare svar och väljer åldrande.
    Reasons... we all have them, at times.
  • Anonym (kille29)

    Mat

    Upplever ofta hunger som en distraktion samt att jag inte alltid hinner äta så mycket som jag borde innan jag börjar jobbet och kan då bli en pina att stå ut tills rast

  • LaLola

    Jag skulle gärna slippa äta.
    Det är så sjukt tråkigt! Kommer aldrig haja de som säger att "mat är njutning".....

  • Anonym (lättsamt liv)

    Skulle ta bort behovet av att behöva bajsa.
    Så jobbigt att bli bajsnödig i en olämplig situation som tex på ett tåg, möte, innan man skall iväg någonstans, eller när man är borta. För att inte tala om när man träffat en ny partner. På andra plats skulle jag vilja li av med fisbehovet.

  • Anonym (.)

    Behovet av partner/familjeliv/sex, det skulle vara najs!

    Många har inte det behovet och kan leva utan kärlek, utan sex, ta hand om sitt egoistiska lilla JAG, måste ändå vara en välsignad förmåga i dagens egensinniga värld.

  • Anonym (.)
    Gathenhielm skrev 2015-02-26 22:29:27 följande:
    Shit, kan vi välja orimliga grejer också? I så fall tar jag tillbaka mitt tidigare svar och väljer åldrande.
    Nu vill jag inte pissa i din pol men åldrande är inte ett behov. Ingen har behov av att åldras :)
  • Anonym (lättsamt liv)
    Anonym (.) skrev 2015-02-26 22:46:56 följande:

    Behovet av partner/familjeliv/sex, det skulle vara najs!

    Många har inte det behovet och kan leva utan kärlek, utan sex, ta hand om sitt egoistiska lilla JAG, måste ändå vara en välsignad förmåga i dagens egensinniga värld.


    Ja det skulle jag kanske välja i fösta hand.
    Tänk vad harmonisk man skulle bli Oskyldig
  • Anonym (-)

    Jag önskar jag inte hade behovet att jobba in mer pengar. Skulle gärna vara tillräckligt rik för att kunna leva som jag vill och köpa vad jag vill. Självklart kan jag jobba lite ändå, för att det är kul :)

  • Gathenhielm
    Anonym (.) skrev 2015-02-26 22:49:11 följande:
    Nu vill jag inte pissa i din pol men åldrande är inte ett behov. Ingen har behov av att åldras :)
    Klart vi har ett behov av att åldras. Vad är alternativet?
    Reasons... we all have them, at times.
  • Anonym (.)
    Gathenhielm skrev 2015-02-26 23:31:14 följande:
    Klart vi har ett behov av att åldras. Vad är alternativet?
    Du får tycka vad du vill. Jag tycker inte åldrande är ett behov. Det är en konsekvens.
    Jag har inget behov av att åldras ändå gör jag det. Om jag inte har ett behov av att åldras och ändå gör det så kan man ju inte ta bort behovet eftersom det inte var ett behov.

    Visst "att andas" är nästan lika löjligt men bara nästan. För det är faktiskt som så att jag har behov av att andas.

  • Anonym (Bekräftelse)

    Behovet av bekräftelse från andra, särskilt kring mitt utseende, något som jag rent intellektuellt känner att jag borde ha kunnat lägga ifrån mig nu i som 30+. Jag vet att det är löjligt och jag är fullt medveten om att det hade sparat så mycket tid och energi om jag hade kunnat acceptera att jag åldras, är lyckligt gift och inte behöver att andra kvinnor och män tycker att jag ser bra ut, klär mig snyggt etc.

    Har alltid haft högt självförtroende men låg självkänsla - var utanför som barn men fick sedan bekräftelse av killar när man blev äldre... Lägger därför stor vikt vid att uppfattas som snygg eftersom jag alltid gjort det och har kunnat charma mig till mycket här i livet på gott och ont. Trots att jag är smart nog att inse detta är jag inte stark nog att skita i vad andra tycker - beundrar dem som verkligen kan köra sitt race (dock inte om det sårar andra men i allmänhet.).

  • Anonym (Ensam)
    Anonym (.) skrev 2015-02-26 22:46:56 följande:
    Behovet av partner/familjeliv/sex, det skulle vara najs!

    Många har inte det behovet och kan leva utan kärlek, utan sex, ta hand om sitt egoistiska lilla JAG, måste ändå vara en välsignad förmåga i dagens egensinniga värld.
    Håller med eftersom jag lever helt ensam...
  • Kereza

    Har aldrig haft ett behov av sex och närhet, utan ser det som en glad bonus, så inte det.

    Åldrande är inget behov, det är en naturlig process, så inte det.

    Rökning är inget behov, utan ett självvalt beroende, så inte det.

    Pengar, över existensminimum, är inget behov, så inte det.

    Mat (eller snarare näring) ÄR ett behov, och även om jag tycker det är tråkigt med mat överlag så älskar jag att grilla och jag är tokig i mörk choklad - jag vill inte förlora njutningen i det - så inte det.

    Toalett-behov...en kompis sa en gång "Gillar du sex? Då har du aldrig varit riktigt skitnödig!" och jag tycker att han har rätt - att faktiskt gå på toa när man är Riktigt skitnödig är fan helt euforiskt. Så inte det.

    Nej, för mig får det nog faktiskt bli sömn! Det är ett slöseri med liv, ett slöseri med tid som jag skulle kunna använda så mycket bättre!

    Alltså väljer jag bort sömn. Om jag inte kommer på något bättre senare :p

  • Anonym (ssri)

    Bara att börja med ssri preparat så bedövad alla känslor och inte mist sexbehovet :/

  • Anonym (Sex)

    Min näst intill besatthet av riktigt bra sex skulle jag eventuellt kunna vara utan eftersom det har medfört att jag träffar folk som inte är så värst bra människor, bara för att de är gudar i sängen. Men jag tycker att det är en av de allra bästa sakerna i livet, kanske det allra bästa. Andra kvinnor verkar inte tycka så särskilt ofta utan värderar mer harmoniska lugna egenskaper högre än just den där vitglödgade attraktionen.

Svar på tråden Vilket behov önskade du att du inte hade?