• Anonym (O)

    Skuldkänslor

    Visste inte i vilken kategori att lägga så det blev denna?

    Min far gled ifrån när jag var cirka 13. Han träffade ny kvinna. Satsade allt på henne och hennes barn. Alltsedan dess har kontakten varit dålig. Efter många år träffade han en annan kvinna. Samma sak även där. Hans egna barn finns inte bara kvinnan och hennes barn.

    Han är 'morfar' men träffar knappt dom. Glömmer födelsedagar osv. Samtidigt tar han en stor roll och tar hand om kvinnans yngsta barn. Gör saker, kör än hit och dit, reser, tar hand om barnet själv osv.

    Det som ger mig skuldkänslor är att jag känner ilska över att han skiter i sina egna barn. Det som gör mig arg är att han tar hand om hennes barn medans hon är ute och gör vad hon vill. T ex är hon aldrig med dom få gånger min far hälsar på. Och då är han upptagen med telefon och går undan för att prata med henne. Han tar sig heller aldrig tiden utan hälsar han på är det 10-30 min han orkar offra.

    Denna kvinna har träffat annan/andra? Jag vet en man som hon träffar, åker på resor med. Medans min far passar hennes barn.

    Och jag blir arg över att han låter sig bli utnyttjad. Att han väljer detta istället för att bygga kontakt med oss. Jag känner mig som en sämre människa för att hon kommer att ärva allt när han går bort. Han kommer ge henne allt trots vad hon gör. Som att inte ens vilja ge sina egna barn någonting, ja det är väl fel att tänka så men man känner att man inget är värd. Varken nu och varken sedan han är borta. Bara aset är viktigt nog för honom.

  • Svar på tråden Skuldkänslor
  • Anonym (Vet du vad ts....)

    Sätt på dig "the big girl pants"och låt din pappa vara. Du är en vuxen kvinna med egna barn , och din pappa är

    En vuxen man som gör exakt som han vill. Han får skylla sig själv över att han inte umgås med dina barn osv. Du beter dig som en snorunge

  • Anonym (O)
    Anonym (Vet du vad ts....) skrev 2015-02-27 13:20:12 följande:

    Sätt på dig "the big girl pants"och låt din pappa vara. Du är en vuxen kvinna med egna barn , och din pappa är

    En vuxen man som gör exakt som han vill. Han får skylla sig själv över att han inte umgås med dina barn osv. Du beter dig som en snorunge


    Gör jag? Känner mig sviken, oviktig, sårad. Och jag låter han vara. Säger inget, har ingen kontakt. Men känslor och tankar finns såklart.
  • Anonym (Wildrat)

    Förstår dig. Min pappa har också en ny men hon har inga barn utan hundar. Nu är de hans allt. Jag har två barn och yngsta är 4 månader. Min far har träffat honom 2ggr varav en gång var min systers födelsedag. Han bor i en annan stad men är här ganska ofta, för att träffa en av hundarnas uppfödare, gå till tandläkare osv. men träffa oss eller mina syskon är alldeles för jobbigt. Men jag orkar inte bry mig. Jag har accepterat att det är så. Det är hans förlust. Jag och mina syskon kommer ju inte finnas där för honom senare och barnbarnen kommer vara främlingar men han har valt det själv.

Svar på tråden Skuldkänslor