• Pettan

    Är så kär i en tjej som jag inte känner, hur ska jag göra?

    Hej!
    Jag är en kille som inte riktigt har lyckats med tjejer och det beror nog framförallt på att jag varit lite blyg av mig. Det har jag varit sen jag var liten, men har insett att jag måste bli mer frammåt. För en tid sedan blev jag medlem på en dejtingsida för att pröva lyckan. Nu är jag väldigt kär i en tjej som jag sett där på dejtingsidan. Gillar verkligen det hon skrivit på sin profil. Hon bor i grannkommunen. Jag har mailat till henne där på dejtingsidan, men hon har inte varit inloggad sen dess (det står där när personen senast var inloggad) och det har gått cirka tre veckor sedan jag skickade mailet.

    Häromdagen hittade jag en gammal tidning som var från förra året som jag bläddrade igenom. Där till min stora förvåning var det ett reportage om henne. Det var intressant att läsa och då fick jag reda på vad hon heter. Jag har sökt på internet och hittat var hon bor och så. Även hittat en blogg som hon har och det är väldigt intressant att läsa och jag har fått en bra uppfattning om henne. Känns som att hon är den rätte för mig och vill väldigt gärna få kontakt med henne. Men hur ska jag göra? Känns som att det betyder något att jag hittade just den tidningen nu.

    Eftersom jag vet hennes namn och adress kan jag skicka ett brev till henne och förklara hur jag känner? En del skulle kanske ta illa upp när man tagit reda på adress och så, men andra skulle kanske uppskatta att få ett brev. Vet inte hur jag ska göra. Kan inte sluta tänka på henne och vill så gärna berätta för henne hur jag känner.
    Hoppas jag kan få svar och råd.

  • Svar på tråden Är så kär i en tjej som jag inte känner, hur ska jag göra?
  • Anonym (litet råd)

    Tycker du ska backa lite för det blir lite stalkervarning annars.

    Lägg ner den där tjejen och låt kärleken komma naturligt en dag istället med någon som vet att du finns och är lika intresserad av dig, det blir bättre så Glad

  • Anonym (backa)

    Vad fint att du hittat nån som du tror du skulle kunna trivas tillsammans med. Problemet är bara att ni lär känna varandra helt olika takt. Du vet en massa om henne medans hon förmodligen inte att du ens existerar. En sån relation låter inte sund. Därför måste du backa hundra steg bakåt om du vill ha åtminstone en teoretisk minichans på henne. Du får ge dig till tåls och vänta till hon läst dina meil på dejtingsajten och får gå vidare därifrån om hon visar nåt intresse. Så tålamod och mer tålamod.

  • Kereza

    Alltså, det här låter ju kanske hårt, men du är inte kär.
    Kär blir man i någon man känner, som minst ytligt - annars är det just bara kåt man är, och man därför börjar tillskriva personen egenskaper och drag som man Vill att den ska ha, för att "ursäkta" sin driftstyrning.

    I korthet; du är attraherad av henne - inte kär. Lär dig den skillnaden först, annars kommer du oundvikligen skrämma bort både henne och framtida attraktionsobjekt.

  • Anonym (Humor)

    Kan du inte skicka en spågumma att söka upp henne och se hennes framtid i handflatan? Hon kommer att träffa drömprinsen och han kommer ridande på sin vackra häst för att föra dig till sitt slott. Kan hon säga. Du kommer inom en minut ridande på en lånad stor häst. Du ska hyra prinskläder och krona och kom ihåg att le stort. Hon kommer garanterat att minnas dig. Bjud henne med till ditt slott men då får hon rida. En rubinring ska du också kosta på dig, fake eller äkta. Äkta kärlek äkta rubinring så är det bara.

  • Pettan

     


     


    Tack för era svar!
    Som Kereza skrev att jag bara är kåt stämmer inte. Jag kanske använde fel ord men kåt är också fel ord. Jag gillar hennes insida. Det hon har skrivit på sin profil att hon är som person. Insidan och ens personlighet betyder så mycket mer än utseendet och jag skulle gärna vilja lära känna henne och se om det kan leda till något mer.


    En av er skrev att jag vet mycket mer om henne och att det kan bli problem och ja det kan det ju bli. En annan skrev att det blir stalkervarning och det kan jag hålla med om. Men känns tråkigt att bara släppa henne. Hon känner ju inte till mig så enda chansen är att jag kontaktar henne på något sätt. Om jag släpper henne så blir det aldrig hon och jag, men om jag kontaktar henne så finns det en liten chans, känns på så sätt att jag har mer att vinna än att förlora om jag kontaktar henne. Men det kanske är fel väg att gå. Om jag exempel skulle skriva ett brev så beror det ju på hur hon uppfattar det, hon kan bli glad, men kan också tycka att jag är en knäpp.


    Har ni fler råd så skriv gärna, spelar ingen roll om det är positiva eller negativa är intressant att läsa vad ni tycker.



     


     


     

Svar på tråden Är så kär i en tjej som jag inte känner, hur ska jag göra?