• Tjej18

    Vad händer med din kropp veckan innan mens?

    Hej alla!

    Jag skulle bara vilja höra hur ni upplever veckan innan mens. Går ni upp i vikt? Blir ni mer mat/socker sugna? Hur blir humöret?

    Jag håller på med en viktnedgång och har mens nästa vecka, blev otroligt ledsen över att se -0 på vågen.. Men jag är väldigt spänd i magen och känner mig almänt pluffsig.. Kanske har det något med mensen att göra. Men kom igen alla! Berätta om den hemska veckan innan mens!;)

  • Svar på tråden Vad händer med din kropp veckan innan mens?
  • MammAmma

    Jag ska ha mens om 2-3 dagar och känner mig också uppsvälld om magen, har haft lite kramper ett par dagar. Jag blir även mer kissnödig, gasig, kan bli lite dålig i magen när det börjar närma sig. Blir som ett bottenlöst hål vad det gäller att äta, både mer hungrig och mer sugen på onyttigheter. Får ofta huvudvärk. Har gått upp 2 kg, men det försvinner när mensen är slut. Blir allmänt mer lättirriterad.

  • nokla

    Inte vet jag vad som händer, inget jag lägger märke till iaf. Men att folk (säkert även jag) samlar på sig vätska innan mens har man ju hört och de extra kilona kissar man ju ut sen.

  • Kereza

    Jag blir svullen i hela kroppen - men mest magen och ansiktet - och samlar på mig vatten (runt 3 kilo är inte ovanligt...) och ser plufsig och hemsk ut - det går över när mensen börjar :)

  • Tjej18

    Jo jag tror dom flesta tjejer känner sig lite extra feta innan mens haha;)

  • magplask

    Jag får fuldagar, tänker och överanalyserar ALLT, jag får horn i pannan på nolltid. Ledsen, nedstämd, arg.. Kul å va tjej ;)

  • Tildajanss

    Veckan innan jag får mens så brukar jag få mindre mat-sug, jag har väldigt mycke flytningar och därför använder jag trosskydd. När jag vet att jag snart ska få min mens så brukar jag alltid gå runt med bindor och tamponger i väskan?

  • Kurlie

    Kan bli ångestladdad, nojjig och överanalyserande(mer än vanligt), lättirriterad och sötsugen.

Svar på tråden Vad händer med din kropp veckan innan mens?