• Anonym (an.ki)

    Vad är det för fel på min man?

    Jag studerar heltid, han jobbar heltid och vi har ett barn ihop.
    Eftersom jag kommer ha lov från ungefär sista maj till juli, så tänkte jag att jag under dessa två månader kunde åka och besöka min familj och vänner som bor i ett annat land. När jag berättade det är för min man igår, gick han upp i taket. Och hans argument var, efter väldigt mycket tjafs: "Men vem ska städa? Vem ska laga mat? Vad tror du det här är, ett hotell? Att du får komma och gå som du vill?".
    Grejen är att vi bor utomlands, min familj och vänner i Sverige. Förra sommaren så åkte vi inte bort och det kändes som att jag skulle  bli galen. Jag och min son, tillsammans, dag in och dag ut. För hans skull, och min skull, skulle vi trivas så mycket bättre hemma hos min familj. Där finns det barn i alla åldrar, och jag kan få hjälp och avlastning när det behövs. Jag känner ju ingen här, och spenderar varje dag ensam med sonen, för att mannen jobbar så mycket. Min man sa till slut " Vi är ju gifta, vad är det för giftemål om du ska spenderar en och en halv månad i ett annant land?". Han är uppväxt här, har sin familj och sina vänner här, lätt för honom att säga..
    Han bort prioterar oss, alltid. På helgerna vill han sova ut och då menar jag till 12 på dagen, sen måste han gå ut och klippa sig eller göra det här och göra det där. Men andra ord, han vill inte (eller kan inte..) umgås med oss. Jag menar, jag förståår att han är trött, men skulle han lägga sig tidigare än två på natten, kanske han inte skulle behöva sova ut till så sent och vi skulle kunna spendera helgen ihop och göra något kul, för vår son. Men nej, vem bryr sig, han vill ju hellre sova.
    Han kommer hem mellan 8-11 på vardagarna, och då spenderar han tiden innan han sover framför tv:n, eller mobilen. Jag får gå och lägga mig själv varje kväll.