• Anonym (Orolig)

    Milj tjej har berättat om hennes självmordsförsök, jag berättade vad hon gjorde fel och är nu orolig.

    Igår berättade min tjej att för något år sen var hon extremt deprimerad av flera olika anledningar och gjorde även ett självmordsförsök genom att skära sig på handleden.

    Bara att hon skar fel, hon skar inte längst med ådrorna utan tvärs över vilket förmodligen räddade henne. 

    Jag berättade det för henne men börjar bli orolig nu, har hon en gång varit så deprimerad att man försöker ta självmord, är det inte lätt att man kommer tillbaka till det stadiet då?

    Jag såg på hennes ögon att hon reagerade på när jag sa vad hon gjorde fel, som om hon la det i minnet..

    Hur vanligt är det att folk tar självmord genom att skära sig i handleden?

  • Svar på tråden Milj tjej har berättat om hennes självmordsförsök, jag berättade vad hon gjorde fel och är nu orolig.
  • Anonym (L)

    För det första heter det "begår självmord". Jag vet inte hur vanligt det är, bara att det är extremt smärtsamt. Visar din tjej några tecken på depression nu? Hur länge sen var det hon var deprimerad? Fick hon någon hjälp då?

  • Anonym (Orolig)
    Anonym (L) skrev 2015-02-28 13:54:22 följande:

    För det första heter det "begår självmord". Jag vet inte hur vanligt det är, bara att det är extremt smärtsamt. Visar din tjej några tecken på depression nu? Hur länge sen var det hon var deprimerad? Fick hon någon hjälp då?


    Det var lite över ett årsen. Jag hade träffat henne då via en bekant och kunde inte gissa att hon var deprimerad då. Hon har fortfarande problem men hon är väldigt duktig att dölja om hon mår dåligt.
  • Fiona M

    Jag kan ju tycka det är en lustig reaktion att öht känna behov av att berätta att hon gjort "fel".

    Varför gjorde du det?

    Hur bemötte du henne i övrigt?

  • Anonym (Orolig)
    Fiona M skrev 2015-02-28 14:13:02 följande:

    Jag kan ju tycka det är en lustig reaktion att öht känna behov av att berätta att hon gjort "fel".

    Varför gjorde du det?

    Hur bemötte du henne i övrigt?


    Vi hade druckit alkohol och vet inte varför jag sa det, var väldigt dumt..

    Jag lyssnade på hennes berättelse, hade inte så mycket att säga..
  • Monkii

    Hur tänkte du när du berättade att hon gjort fel? Är du alltid extremt okänslig?

  • Anonym (Ingen fara)

    Hon söker bara uppmärksamhet.

    Alla vet hur man tar livet av sig.

  • Fiona M
    Anonym (Orolig) skrev 2015-02-28 14:16:11 följande:

    Vi hade druckit alkohol och vet inte varför jag sa det, var väldigt dumt..

    Jag lyssnade på hennes berättelse, hade inte så mycket att säga..


    "Inte så mycket att säga" förutom att upplysa henne om detta? Wow...

    Hoppas du ber om ursäkt.
  • Anonym (Orolig)
    Fiona M skrev 2015-02-28 14:20:15 följande:
    "Inte så mycket att säga" förutom att upplysa henne om detta? Wow...

    Hoppas du ber om ursäkt.
    Vad menar du man ska säga? Varför ska jag be om ursäkt, hon tog inte illa upp.
  • Anonym (Orolig)
    Monkii skrev 2015-02-28 14:16:49 följande:

    Hur tänkte du när du berättade att hon gjort fel? Är du alltid extremt okänslig?


    Jag har berättat att jag ångrar mig.
  • Fiona M
    Anonym (Orolig) skrev 2015-02-28 14:25:27 följande:

    Vad menar du man ska säga? Varför ska jag be om ursäkt, hon tog inte illa upp.


    Nej, tro det då. Du har gjort allt rätt.
Svar på tråden Milj tjej har berättat om hennes självmordsförsök, jag berättade vad hon gjorde fel och är nu orolig.