• Anonym (namn)

    Flicknamn, Uma?

    Hej :)

    Vi väntar en flicka och vi funderar på olika namn. Uma är något jag tänkt på. Hur skulle du tänka om du hörde en flicka som heter Uma? :)

  • Svar på tråden Flicknamn, Uma?
  • Anonym (namn)

    Vad skulle du tänka, inte hur ;)

  • Anonym (***)

    Jag skulle undra hur föräldrarna tänker om de är svenskar.

  • Abbe83

    Jag tycker Uma är fint. Är jätteintresserad av namn och vad de betyder. Gillar betydelsen av Uma som är lugn, ljus på sanskrit och den dånande på fornnordiska.

  • Anonym (namn)

    Jag tycker namnet är väldigt fint och förstår inte varför det inte skulle gå för att föräldrarna är svenska? ;)

  • BCH52

    Naturligtvis kan du ge ditt barn namnet Uma. Din fråga till oss var "Hur skulle du skulle tänka om du hörde en flicka som heter Uma". Du ville höra vilka associationer vi fick.

    Det är troligen såna frågor, funderingar och reaktioner som skulle komma även i verkliga livet.

    En liten undran när det gäller uttalet, funderar ni på att välja det uttal som som Uma Thurman har, d.v.s. "Oma" eller väljer ni uttal enligt svensk uttalsmönster "Uma".

    Välj det namn ni tycker känns bra, om ni väljer något som kan n uppfattas som udda förbered några bra svar om/när ni får otrevliga kommentarer.

  • lillekatt

    Jag tycker det är ett fint namn och kommer att tänka på min favoritskådis :)

    Väljer ni detta namn så får ni däremot får ni nog vara beredda på att folk kommer ha svårigheter med att uttala namnet rätt i början.

  • Presidentens son

    Uma? Låter som en uggla.


    Pengar växer på träd
Svar på tråden Flicknamn, Uma?