• henrikbie

    Min fru köper dataspel för tiotusentals kronor till vår femåriga son.

    Efter vår separat flyttade mitt ex närmre sin mamma för att får avlastning på sina dagar. Hon menar på at hon inte har råd att bo kvar i Hägersten där barna är födda. Nu bor hon i Upplands Väsby och lever till stor del på sena förälder som köper kläder till barna och lånar ut sin bil, trots att hon tjänar ca.a 30.000.


    Efter separationen köpte jag en nästa tio år gammalt Xbox för 300 kronor som man kunde ladda ner gamla gratisspel på. Nu kontrar hon! På fyra månader har hon köpt både Playstation 4 och Wii-U och massor med spel för tiotusentals koronor. Till en börja med så brydde jag mig inte för jag förtog att det bara var för att hon var svart sjuk på min papparoll men nu börjar jag mig på allvar oroa mig för att barnen skall bli Curlingbarn. De blir ju 2500 i månaden i barn data spel och vi pratar en tvååring och en femåring sedan får det mycket annat. Skall man göra nått åt de eller är man maktlös? eller är det bara jag som är känslig.

  • Svar på tråden Min fru köper dataspel för tiotusentals kronor till vår femåriga son.
  • Fröken Hepburn

    Det är nog väldigt lite du kan göra. Se till att de behåller verklighetsförankringen hemma hos dig så löser det sig säkert.

    Av ren nyfikenhet, vart går ungarna på förskola/skola? Det är rätt långt mellan Hägersten och Upplandsväsby....

Svar på tråden Min fru köper dataspel för tiotusentals kronor till vår femåriga son.