• Anonym (Kille)

    Jag och min tjej har aldrig haft sex med varandra

    Jag är en kille på 23 år som träffat tjej som jag verkligen gillar. Normalt sett brukar det gå bara några dagar innan jag har sex med en tjej som jag träffat. I detta fall har jag träffat den här tjejen och har varit ihop i 1,5 månad. Vi brukar vara hemma hos henne, titta på film, äta och mysa. Men inget sex. Vi har inte ens snackat om att ha sex. Vi pussas och kramas, enbart! Till en början när jag träffade henne så var jag väldigt sugen på att ha sex. Men till skillnad från andra tjejer känns hon annorlunda. För varje dag som går så gillar jag henne mer för den hon är än att hon bara har ett hål som jag vill dyka in i (tyvärr har jag tänkt så om andra tjejer jag dejtat). Jag blir för varje dag mer och mer nyfiken på henne och vill veta mer om henne. Och jag längtar till att träffa henne för att lära känna henne mer, veta vad hon gillar att göra, var hon gillar att resa, etc. etc. Allt blir av intresse. Sexet tänker jag inte ens på, och jag tycker (förvånansvärt för att vara mig) att sexet kan vänta. Jag vill att vi ska vänta med sexet. Och jag tror hon känner samma sak för hon har inte uttryckt att hon vill ha sex ännu... om hon inte skäms och väntar på mitt initiativ...eller vad tror ni? Ibland har jag sovit över hemma hos henne, och då sover vi med underkläderna på! Jag sover då i mina kallingar och en t-shirt och hon sover med shorts och ett linne. Men vi sover i samma säng. Kramas och pussas. Asså jag måste säga att jag tycker det känns jätteskönt att vi har det så. Det känns som att jag lär känna henne ordentligt för den hon är! Och jag får tid att reflektera över henne... Som jag sa, innan har jag lurat mig för att vara intresserad av tjejer bara för att jag haft sug efter sex.

    Jag vet inte hur länge jag borde vänta innan jag föreslår om sex. Men just nu känns det inte bråttom alls! Ju mer tiden går desto bättre känns det att vänta med sexet - faktiskt! Har ni någon liknande erfarenhet av detta? Jag tänkte att man kanske kunde ha sex om en månad eller så? Eller borde man vänta mer kanske?

  • Svar på tråden Jag och min tjej har aldrig haft sex med varandra
  • Anonym (Kille)
    Anonym (-) skrev 2015-03-02 01:25:33 följande:

    Du är kär - grattis Glad


    ja, jag är detSkämsHjärta
  • DickRex

    Vackert och ädelt enligt boken, men fan inte "normalt". ...men samtidigt inget som skadar någon av er, så kör på så om det känns bra, och bry er inte om vad andra tycker.

    ...men själv brukar jag ha sex med tjejer på första dejten, och tycker att det är optimalt. Lite okomplicerat sex river fasader och gör det enklare att ha en öppen dialog. Dessutom så är det ju skit om man går och kärar ner sig riktigt ordentligt i någon som senare visar sig vara katastrofalt inkompatibel med en själv vad det gäller sexet.


    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
  • en blind vän

    Vad glad jag blir av läsa det här.
    Du är intresserad av henne som person.
    Du skriver så fint om er relation.
    Du är ung hon är säkert osäker.
    Vänta med sexet. Fortsätt att utveckla relationen.
    Lycka till.

  • Anonym (Härligt!)

    Jag var oskuld tills jag gifte mig. Bästa valet någonsin! :)

  • Anonym (-)
    DickRex skrev 2015-03-02 07:40:13 följande:

    Vackert och ädelt enligt boken, men fan inte "normalt". ...men samtidigt inget som skadar någon av er, så kör på så om det känns bra, och bry er inte om vad andra tycker.

    ...men själv brukar jag ha sex med tjejer på första dejten, och tycker att det är optimalt. Lite okomplicerat sex river fasader och gör det enklare att ha en öppen dialog. Dessutom så är det ju skit om man går och kärar ner sig riktigt ordentligt i någon som senare visar sig vara katastrofalt inkompatibel med en själv vad det gäller sexet.


    och det är du som bestämmer vad som är normalt? Annars är det varken onormalt eller ovanligt att vänta med sex.
    Många vill lära känna personen och bra sex hjälper inte ett dugg om personen visar sig vara inkompatibel när det gäller värderingar eller intelligens.

    Ts fortsätt och njuta av den här känslan, det är den bästa som finns Glad
  • DickRex
    Anonym (-) skrev 2015-03-02 14:55:27 följande:
    och det är du som bestämmer vad som är normalt? Annars är det varken onormalt eller ovanligt att vänta med sex.
    Många vill lära känna personen och bra sex hjälper inte ett dugg om personen visar sig vara inkompatibel när det gäller värderingar eller intelligens.

    Ts fortsätt och njuta av den här känslan, det är den bästa som finns Glad
    Nej, jag bestämmer inte vad som är normalt, och för att liksom göra det tydligt att "normalt" var lite knepigt uttryckt så satte jag fnuttar runt ordet. Som referens till vad som är normalt tänkte jag annars på "vanligt", och det vanliga blad folk jag känner är att man inte väntar med sex speciellt länge. Kan faktiskt tänka mig att snittet ligger på att man har sex vid andra träffen.

    Men jag sa sedan att TS och hans tjej inte skulle ta någon skada av att göra som de gör nu, och att de kunde skita i vad andra tycker och göra som de själva ville. Det var ett svar på TS undran om vad han borde göra, dvs att INTE förhålla sig till vad som är normalt, utan göra vad som känns rätt.

    ...så vad fan du menar med din insinuanta fråga om att jag bestämmer fattar jag inte.

    Till sist kan jag säga att många uppfattar det som svårt att i längden ha ett förhållande med någon om sexet inte fungerar, så det är inte bara värderingar och andra mjuka saker som avgör. Sexkompatibiliteten är dessutom enkel att utreda vid första träffen om man vill det.
    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
  • Anonym (Hej)

    Jag och min man väntade med sex tills vi var gifta. Endel gör så. Jag tycker att du ska respektera hennes önskan att vänta. Gör du inte det kan hon känna skuld och att hon blivit lurad och lockad till sex och slutligen slampig och förlorar tilliten till dig....speciellt om hennes föräldrar är religiösa. Då kanske hon känner sig tvingad att ljuga åt dem för att inte tappa deras förtroende och goda relation. Det är svårbegripligt ibland men respektara det hon säger att hon vill framom det hon visar och förklara varför du gör så. Lycka till.

  • Anonym (Tjej)

    Om du känner att sex gör att det blir för mycket fokus på sexet och att du inte ser tjejen som en person så är det absolut rätt att vänta. För mig är det tvärtom, jag ser sex som ett sätt att lära känna någon ännu bättre och bra sex gör att jag vill lära känna personen bättre på andra sätt också. Så jag kan kombinera sex med att lära känna någon och har lättare att bli kär om jag har sex. Skulle nog ha svårt att låta bli om jag var väldigt attraherad av personen också (inte bara fysiskt utan även mentalt, emotionellt etc) men bra om det funkar för er!

  • Anonym (Hejsvej)

    Jag och min man väntade också med att ha sex. Vi väntade i flera år. Tanken var att vi skulle vänta tills vi var gifta men det blev lite väl länge så vi gjorde det när vi förlovade oss...

  • Anonym (..)

    Inget konstigt för mig. Några månader innan sex tog det med både mitt ex, som jag träffade som sjuttonåring och var tillsammans med i tretton år, och min nuvarande man, som jag varit ihop med i sjutton år. (Nej, jag har inte "hunnit med" några fler. )
    Det beror väl på hur man  känner runt sex. Någon tycker att sex behövs för att veta om man gillar personen och vill inleda något förhållande. Någon (jag t ex) har ingen lust att hoppa i säng med någon jag inte känner kärlek och förtroende för, och det går inte på en vecka.
    Inga råd om hur detta "tacklas" dock. Ni får ta det på känn

  • Anonym (Hejsvej)
    Anonym (..) skrev 2015-03-03 17:31:46 följande:

    Inget konstigt för mig. Några månader innan sex tog det med både mitt ex, som jag träffade som sjuttonåring och var tillsammans med i tretton år, och min nuvarande man, som jag varit ihop med i sjutton år. (Nej, jag har inte "hunnit med" några fler. )

    Det beror väl på hur man  känner runt sex. Någon tycker att sex behövs för att veta om man gillar personen och vill inleda något förhållande. Någon (jag t ex) har ingen lust att hoppa i säng med någon jag inte känner kärlek och förtroende för, och det går inte på en vecka.

    Inga råd om hur detta "tacklas" dock. Ni får ta det på känn


    Låter väldigt klokt att tänka som du gjort. Nästan alla mina vänner har haft mellan 15-20 sexpartners. Jag har bara haft 1. Jag har inte heller "hunnit" med fler. Å andra sidan valde jag det själv för jag ville inte ligga runt.
  • Förtryckt
    Anonym (Hejsvej) skrev 2015-03-03 18:41:13 följande:
    Låter väldigt klokt att tänka som du gjort. Nästan alla mina vänner har haft mellan 15-20 sexpartners. Jag har bara haft 1. Jag har inte heller "hunnit" med fler. Å andra sidan valde jag det själv för jag ville inte ligga runt.
    Respekt. Skål
    ---
Svar på tråden Jag och min tjej har aldrig haft sex med varandra