• emeliienicole

    När gick er slempropp?

    Hej!


    Är gravid i v. 31 och har börjat få små sammandragningar, vilket jag vet är fullt normalt. Dom kommer inte så ofta men jag märker att det börjar närma sig slutet nu och då kommer alla dessa tankar upp! :D


    Är iallafall lite nyfiken på hur många veckor innan förlossningen som slemproppen kan gå? Finns det någon där ute vars slempropp gick väldigt många veckor innan förlossningen satte igång? I sånna fall, vilken vecka gick slemproppen och i vilken vecka födde ni? Kul å veta hur det har gått för andra, jag tror jag kommer bli väldigt uppspelt när min slempropp går trots att jag har hört att det kan dröja ett bra tag innan förlossningen startar.


    Tack på förhand! :)

  • Svar på tråden När gick er slempropp?
  • Kurona

    Hej!


    En liten del släppte ungefär 1-2 veckor innan BF.


    Sen på BF+1 så släppte delar av slemproppen hela dagen, varje gång jag gick på toa så låg en klump i trosorna, jag trodde aldrig den skulle ta slut, sen en timme efter jag gått och lagt mig för att sova så går mitt vatten och sonen föds på BF+2 :)


    Jag blev jätteglad när första delen lossnade någon vecka innan, men sen visade det sig ju att den inte hade spelat någon roll alls.  


  • bf2014

    Med första barnet märkte jag inte av någon slempropp alls. Gick över tiden med 16 dagar. Andra barnet släppte slemproppen i omgångar ca 5 dagar före det satte igång, men då efter hinnsvepning. Gick över tiden 12 dagar.

  • emeliienicole
    bf2014 skrev 2015-03-06 12:46:08 följande:

    Med första barnet märkte jag inte av någon slempropp alls. Gick över tiden med 16 dagar. Andra barnet släppte slemproppen i omgångar ca 5 dagar före det satte igång, men då efter hinnsvepning. Gick över tiden 12 dagar.


    så med andra ord så verkar inte slemproppen gå flera veckor innan förlossning utan den går ganska så tätt inpå att förlossningen ska starta om du förstår?


    är ju gravid i v. 31, tankarna börjar ju flyga runt i huvudet nu när det börjar närma sig...men jag behöver inte tänka på att slemproppen kan gå redan nu för mig om allt går som det ska alltså? :)

  • lindajhlala25

    med min dotter släppte den 39+7 Precis när jag hade bäddat ner mig i sängen. Ringde förlossningen för det blev som en gelé klump å var helt blött i sängen så trodde vattnet hade gått. Så åkte in på koll på morgon kvisten. Nej det var inget på gång. Men på kvällen då börja jag känna förvärkar sen blev värkarna regelbundna så åkte in på förlossningen 00 på natten . Där blev jag kvar öppen 5 cm sen så 39+9 föddes hon. Så det var bara någon dag mellan den släppte å hon föddes

  • bf2014
    emeliienicole skrev 2015-03-06 12:53:22 följande:

    så med andra ord så verkar inte slemproppen gå flera veckor innan förlossning utan den går ganska så tätt inpå att förlossningen ska starta om du förstår?


    är ju gravid i v. 31, tankarna börjar ju flyga runt i huvudet nu när det börjar närma sig...men jag behöver inte tänka på att slemproppen kan gå redan nu för mig om allt går som det ska alltså? :)


    Jag har hört att när slemproppen lossnat brukar det ta 1-7 dagar innan förlossningen startar. Men det där verkar ju vara väldigt olika. Jag tror inte du behöver tänka på att den ska lossna redan i v 31, det tillhör nog inte det "vanliga". 
  • Anonym (Slemfrun)

    Har bara läst rubriken.

    Han gick för några timmar sedan och jobbar i natt.

  • emeliienicole
    Anonym (Slemfrun) skrev 2015-03-06 20:22:15 följande:

    Har bara läst rubriken.

    Han gick för några timmar sedan och jobbar i natt.


    Åh, så mysigt! Hoppas det startar snart ändå, lycka till! :D
  • emeliienicole
    FresnoKiwi95 skrev 2015-03-06 20:15:24 följande:

    Min har gått i veckor nu. Största klumpen idag i samband med mensvärk. BF+7 idag


    Vilken vecka var du i när den började lossna? :)
  • FresnoKiwi95
    emeliienicole skrev 2015-03-06 21:00:28 följande:

    Vilken vecka var du i när den började lossna? :)


    Vecka 39 tror jag. Kommit lite nästan varje dag. Kommer rejält mycket nu :o
  • Anonym (Slemfrun)
    emeliienicole skrev 2015-03-06 20:59:55 följande:
    Åh, så mysigt! Hoppas det startar snart ändå, lycka till! :D
    Äsch han kom hem igen, han hade fått ont i magen.
    Jädrans slempropp!
  • emeliienicole
    FresnoKiwi95 skrev 2015-03-06 21:57:36 följande:
    Vecka 39 tror jag. Kommit lite nästan varje dag. Kommer rejält mycket nu :o
    Åh, då kanske det sätter igång när som helst...vad roligt! Lycka till! :D
  • Grus grus

    Slemproppen släppte på morgonen, vid lunchtid började jag få svaga värkar, morgonen efter är hon född. Så ett dygn ungefär.


    Mamma, kvinna, fru, förskollärare, genuspedagog
  • emeliienicole
    Grus grus skrev 2015-03-07 08:19:32 följande:

    Slemproppen släppte på morgonen, vid lunchtid började jag få svaga värkar, morgonen efter är hon född. Så ett dygn ungefär.


    Ojoj, det gick ju fort! Vad roligt...åh, jag längtar lite faktiskt :)
  • Grus grus
    Anonym (Slemfrun) skrev 2015-03-06 20:22:15 följande:

    Har bara läst rubriken.

    Han gick för några timmar sedan och jobbar i natt.


    Haha!
    Mamma, kvinna, fru, förskollärare, genuspedagog
Svar på tråden När gick er slempropp?