• dontkillmyvibe

    Berätta eller inte?

    För ungefär två år sedan dejtade jag en kille seriöst tills jag upptäckte att han hade tveksam kontakt med en annan tjej samtidigt. Han var en skithög med andra ord. Jag bröt kontakten och i höstas träffades vi av en slump på ute på krogen. Han var flirtig och ville höras av efteråt. Nappade inte på det och fick sedan veta via omvägar att han väntade barn tillsammans med den där tjejen han hade hållit på med samtidigt som vi dejtade.


    För två månader sedan såg jag på facebook att barnet fötts, jag var lite lullig och hade ett svårhanterat omdöme skickade ett grattissms. Väntade mig inget svar då vårt senaste möte inte var särskilt trevligt. Han svarade direkt och vi utbytte ett par sms om livet i stort och om hur det förändrats nu när han blivit pappa. Han berättade även att de hade ett till barn på gång. Smsen bytte fort karaktär och ja jag var faktiskt lite flirtig tillbaka. Det ska jag erkänna. Delvis pga. jag var sur på tjejen som han höll på med samtidigt som mig men även för att jag saknade honom en nanosekund.


    Smskontakten upphörde. Tills veckan därpå när han var på jobbet och smsade att han gärna ville komma och hälsa på. "krypa ner" osv. Vid ett tillfälle frågade han rakt ut om jag ville ha en relation på sidan om. Vilket jag inte är intresserad av samt klargjorde för honom.


     


    Men, nu till min fråga.


    OM du hade varit den här tjejen. Hade du velat veta om det här?


     

  • Svar på tråden Berätta eller inte?
  • Duke855

    Kan bara svara i egenskap av kille men tror reglerna är universala. Självklart hade jag velat veta. Visst, man hade blivit förkrossad och kanske skadad för livet vad gäller förtroende för andra människor. Men man reser sig igen. Hellre det än att leva i en lögn som sannolikt visar sig till slut ändå och kanske vuxit sig ännu större och jävligare.

    Sedan vet jag inte om det är din plats att informera den här tjejen om det... Det blir en annan frågeställning. Och tjejen kanske redan vet om det men väljer att blunda för det hela.

    Svårt - Men jag hade absolut velat veta och på din ton att döma hade du nog också det?

  • Anonym (Singla)

    Efter att ha blivit bedragen under flera år så är jag av åsikten JA jag hade velat veta

  • dontkillmyvibe

    Personligen hade jag velat veta också! Jag tänker att jag är garanterat inte den enda tjejen han försökt eller kommer försöka träffa vid sidan om sin relation.


    Jag har själv erfarenhet av att bli bedragen och det är riktigt jävligt. Så jag vet.


    Känner mig lite orolig för eventuella repressalier efteråt bara.


     

     

  • Duke855

    Det finns liksom inget bra att hämta ur ett scenario där man är ovetande om en sån här sak. Folk är tyvärr generellt skitstövlar och ju snabbare man inser det desto bättre blir man på att sålla bort den kategorin. Lite cyniskt kanske men sant.

    Till och med den här klanten till kille skulle säkert svara samma sak i den här tråden...

  • Johan75
    Duke855 skrev 2015-03-03 10:51:06 följande:

    Det finns liksom inget bra att hämta ur ett scenario där man är ovetande om en sån här sak. Folk är tyvärr generellt skitstövlar och ju snabbare man inser det desto bättre blir man på att sålla bort den kategorin. Lite cyniskt kanske men sant.

    Till och med den här klanten till kille skulle säkert svara samma sak i den här tråden...


    Vete fan. I de trådar där TS är den som är otrogen så verkar TS (och andra i samma situation) med förkrossande majoritet vara övertygad om att just deras partner inte vill veta.

    De håller ju tyst "för deras skull", trotts att det givetvis är en stor börda att bära - men som de otrogna ändå bär uppoffrande och stoiskt, med omtanke för de nära och kära. 
    Behold, i come as a thief.
  • Duke855
    Johan75 skrev 2015-03-03 10:54:35 följande:

    Vete fan. I de trådar där TS är den som är otrogen så verkar TS (och andra i samma situation) med förkrossande majoritet vara övertygad om att just deras partner inte vill veta.

    De håller ju tyst "för deras skull", trotts att det givetvis är en stor börda att bära - men som de otrogna ändå bär uppoffrande och stoiskt, med omtanke för de nära och kära. 


    "Uppoffrande och stoiskt"??

    Är det uppoffrande att gå och knulla på sidan och sedan gå och bära på sin hemlighet? Ska en otrogen ha en medalj för att de inte berättar något om sina handlingar?

    Näe, de ska stå sitt kast och ta ansvaret för alla konsekvenser som en man. Eller kvinna.
Svar på tråden Berätta eller inte?