• Nmg

    Täppt i näsan och ska flyga om ett par dagar.. hjälp!

    Behöver hjälp....

    jag hade influensa för ett par veckor sen med rejäl feber och förkylning. Sen vlev jag bra och trodde att jag skulle hålla mig frisk tills dess att vi skulle resa. Men för 5 dagar sen började det kännas konstigt i halsen. Fick hosta och blev hes och var väldigt täppt i näsan (ena sidan).
    Igår började det rinna i näsan och jag vet inte om det är en förkylning eller något annat. Det är bättre med halsen fast jag inte hade ont, hostan känns också bättre förutom torrhosta. MEN nu har jag svaga känningar på ena sidan av bihålorna.

    Får lätt panik nu känner jag och vet inte alls vad jag ska göra. Känner mig INTE sjuk nånstans förutom att jag är täppt i näsan, vet inte om det beror på nån allergi eller om det är en förkylning. Jag ska flyga om 4 dagar.... provade att ringa HC nu men fick inge svar. Frågan är om jag ska kontakta de igen och be att nån läkare kollar eller om jag ska köpa nasonex. Känns som att jag inte har så där extremt många dagar att spela på. Vill ju verkligen inte flyga om det skulle vara nåt bihåleinflammationsliknande.

    Annars tänkte jag köra med nässpray innan flygning, alvedon, Earplanes öronproppar och tuggummi.

  • Svar på tråden Täppt i näsan och ska flyga om ett par dagar.. hjälp!
  • The Fugly

    Är det bihålorna får du troligtvis ändå bara Nasonex så börja med det direkt. Känns inte troligt att du får antibiotika i nuläget men du kan ju absolut ringa och rådfråga också. Är det en lång flygning? Din plan i övrigt låter bra!

  • glutten

    Jag skulle rekommendera såväl Nasonex som vanlig nässpray från och med idag. Varför tar du inte nässpray om du är täppt i näsan?

  • twistedsocks

    Sinupret Forte tycker jag brukar hjälpa om jag är täppt i näsan/bihålorna. Receptfritt på förkylningshyllan på apoteket.

Svar på tråden Täppt i näsan och ska flyga om ett par dagar.. hjälp!