• Zam96

    Tillbakaflyttad 2v på VUL, men hjärtslag?!

    Igår var jag på vul, jag skulle varit i vecka 8+1 ungefär men barnmorskan mätte embryot till 6+0. Hjärtat slog men om jag bara är i vecka 6+1 idag betyder det att jag plussade tre dagar efter befruktning...

    Jag försöker hålla hoppet uppe, men det känns ganska kört just nu. Visst, hade hon daterat graviditeten till vecka 7+2 kanske (6 mm mer) så hade jag plussat 12 dagar efter befruktning i alla fall...

    Barnmorskan sade att det var svårt att mäta när det är så tidigt i graviditeten och att det lätt blir fel, men mer än en halv centimeter?!

    Finns det några "solskenshistorier" som började så här eller tyder detta på att embryot dör snart om det inte redan gjort det? Varför slår hjärtat? Snälla, ge mig lite styrka och hopp! Jag har varit med om ett missfall tidigare och är extra ledsen och orolig sedan innan.

  • Svar på tråden Tillbakaflyttad 2v på VUL, men hjärtslag?!
  • Rosa Fluff

    Antagligen har du haft ägglossning tidigare än du trodde. Jag blev tillbakaflyttad 1,5 v på ett ultraljud sen framflyttad 5 dagar på nästa ultraljud.

    Försök slappna av och njut av graviditeten.

    Grattis förresten. : )

  • Zam96
    Rosa Fluff skrev 2015-03-03 16:06:28 följande:

    Antagligen har du haft ägglossning tidigare än du trodde. Jag blev tillbakaflyttad 1,5 v på ett ultraljud sen framflyttad 5 dagar på nästa ultraljud.

    Försök slappna av och njut av graviditeten.

    Grattis förresten. : )


    Tack, jag försöker men det känns kört för mig... 

    Jag har tagit tempen varje dag denna cykeln och enligt den kurvan hade jag ägglossning 19e eller 22e januari. Enligt ultraljudet skulle jag haft ägglossning 2 februari, men jag plussade ju 5 februari med cb digital 2-3 v.

    Hur menar du med att du blev tillbakaflyttad?

    Mitt första bf-datum var 11 oktober för att igår flyttas till 26 oktober.


  • Tigmatropos

    Jag blev tillbakaflyttad 8 dagar från 7+3 till 6+2 vid VUL. Blev sedan framflyttad alla dagar på KUB. RUL stämde exakt med KUB.

    Jag har en jättesprallig liten bebis i magen, fick förklarat att de kan ligga och knorra ihop sig redan sådär tidigt, och så är det svårt att mäta på milimetern på det, så det är absolut inget konstigt du ska haka upp dig på. Du såg hjärtat slå = bästa nyheten du kunde få. Resten är en senare historia när det finns mer att mäta. Solig Dom där jävla VULen skapar ibland mer oro än de lugnar..

  • Tigmatropos

    Ska även tillägga att jag kommenterade när jag blev flyttad de där dagarna, varvid läkaren gjorde 4 mätningar med 4 olika resultat som varierade över en veckas tid. Vi fick noga titta på när han mätte och det såg exakt på pricken rätt ut varje gång! Jag nöjde mig med det och var överbevisad Flört

  • emelie vilmer

    Som barnmorskan säger så är det ganska tidigt och det är svårt att mäta exakt. Försök stå ut ett par veckor och gör ett nytt VUL om du är orolig. Det behöver inte alls vara något som är fel.

  • Zam96
    Les petites enfants skrev 2015-03-07 22:22:57 följande:

    Hur gick det för dig? Har precis fått samma besked och är orolig...


    Jag är fortfarande gravid vad jag vet, ingen blödning eller ont. Spydde för första gången i torsdags, tre dagar efter ultraljudet. Jag har inskrivning på fredag och ska kräva en akut-tid till ultraljud på gyn denna gång på måndagen efter (16e) det är då två veckor exakt sedan det första VUL:et. Antingen har det växt på sig och lever fortfarande, kanske får ett bättre mått, de an ju ha mätt fel. Eller så får vi veta att det inte klarat sig och vi får hjälp med att få ut det.
  • MuM2girls
    Zam96 skrev 2015-03-08 10:00:37 följande:
    Jag är fortfarande gravid vad jag vet, ingen blödning eller ont. Spydde för första gången i torsdags, tre dagar efter ultraljudet. Jag har inskrivning på fredag och ska kräva en akut-tid till ultraljud på gyn denna gång på måndagen efter (16e) det är då två veckor exakt sedan det första VUL:et. Antingen har det växt på sig och lever fortfarande, kanske får ett bättre mått, de an ju ha mätt fel. Eller så får vi veta att det inte klarat sig och vi får hjälp med att få ut det.
    Hur går det?
  • Zam96
    MuM2girls skrev 2015-04-05 23:16:28 följande:
    Hur går det?
    Jag fick en lätt blödning i vecka 11+4 (enligt ägglossningen) och fick då göra ett ultraljud som visade på ett friskt foster i rätt storlek, läkaren som gjorde det ultraljudet sade att barnmorskan som gjort det första måste mätt fel för de säger att en vecka mer eller mindre kan vara normalt men inte mer. Jag är nu i vecka 13-14 och allt verkar se bra ut! Barnmorskan mätte antagligen bredden på bebisen istället för längden.



    De röda prickarna visar hur hon mätte och de gula är hur jag tror att hon egentligen skulle mäta.

    Så här såg det ut i vecka 11+4 :)


  • MuM2girls
    Zam96 skrev 2015-04-05 23:44:16 följande:
    Jag fick en lätt blödning i vecka 11+4 (enligt ägglossningen) och fick då göra ett ultraljud som visade på ett friskt foster i rätt storlek, läkaren som gjorde det ultraljudet sade att barnmorskan som gjort det första måste mätt fel för de säger att en vecka mer eller mindre kan vara normalt men inte mer. Jag är nu i vecka 13-14 och allt verkar se bra ut! Barnmorskan mätte antagligen bredden på bebisen istället för längden.



    De röda prickarna visar hur hon mätte och de gula är hur jag tror att hon egentligen skulle mäta.

    Så här såg det ut i vecka 11+4 :)


    Gud va härligt att läsa:) stort grattis och lycka till med allt:)
Svar på tråden Tillbakaflyttad 2v på VUL, men hjärtslag?!