• FannyPetronella

    Ångest

    Jag vet inte riktigt vad jag ska börja..

    Mitt humör skiftar ständigt från ångest till lycka. På senaste tiden har jag bara känt en ständig oro över döden, att folk ska lämna mig och allt möjligt till och med potentiella terrorattacker på min skola.. Jag är ständigt uppe i varv och mina tankar äter sakta men säkert upp mig.. Sen som ingenting dagen efter så mår jag OK.. Det känns som jag inte kan hantera detta själv och undrar om någon där ute vet någon medicin spm fungerar bra? Hört om lyrica? Snälla hjälp mig...

  • Svar på tråden Ångest
  • Anonym (O)

    Har du kontakt med vården? Annars är mitt råd att vända dig till VC, om de anser att de inte kan hjälpa dig remitterar de dig till psykiatrin. Du kan också själv söka direkt till öppenvårdspsykiatrin på så kallad egenremiss.

    Lyrica är ingen medicin jag skulle rekommendera! Åt själv den i 2,5 år tills en läkare bestämde att den skulle sättas ut. Det var den värsta utsättningen jag någonsin varit med om och då ska man veta att jag ätit många tunga mediciner. Att sätta ut lyrica var verkligen olidligt! Lyrica är en medicin som har narkotikaklassad i andra länder och den kommer att narkotikaklassas även här.

Svar på tråden Ångest