• Anonym (Anonyme)

    Sexlust i förhållandet

    Hej!


     


    Jag har ett problem och undrar hur jag ska gå till väga.


    Jag och min fru har två barn, efter första barnet började min fru att tappa sexlusten mer och mer. Nu efter andra känns det som att den är helt borta, dem gånger vi har är det som att hon bara går med på det för min skull.


    Jag vill inte direkt se mig som väldigt sexkrävande utan känns okej med en gång per vecka.


    Vi har pratat lite om det och hon säger att hon inte har någon sexlust och vet inte riktigt vad hon ska göra åt det. Hon tycker dem gånger jag frågat har det varit för tidigt eller för sent att hon känner sig stressad osv för att det blir för sent för sömnen. Spelar oftast ingen roll utan det är som jag sa tidigare, ibland går hon med på det för min skull. 


     


    Jag har provat med levande ljus ibland, även provat med väldigt lätt bdsm dvs bara binda, det fungerade väl, men kändes dock inte rätt för min del.


     


    Så min fråga är väl mest riktad till er kvinnor som kanske hamnat i liknande situation, men även er män om ni har något tips vad jag kan göra får att få det att bli bättre.


     


    Vi trivs bra ihop och tycker om att prata med varandra, men det är väl jag som känner att det inte räcker helt utan att ha sex, frun själv säger att hon klarar sig utan det. 


     


    Hoppas någon av er där ute har några bra tips till mig!


     


    Hare!

  • Svar på tråden Sexlust i förhållandet
  • Penida

    Hjälps ni åt med hushållsarbete och sådant som rör barnen? Delar på nätterna om de vaknar då? Det är värt mer än tända ljus skulle jag sägaGlad


    Avskyr CIO-metoder
  • Fjäril kär

    att få igäng sexlivet medan barnen är små kräver mer än tända ljus.

    Avlastning på nätterna så hon får sova ordentligt och är pigg och utvilad och orkar med att tänka på annat än barnen och hushållet. 

    Att ni har barnvakt lite då och då och verkligen vårdar er vuxna relation. 

    Många kvinnor känner sig oerhört osexiga efter förlossning och amning, man känner sig som en stor mjölkkossa och underlivet känns som köttfärs och kanske man möts av en rejäl övervikt och därtill slafsiga kläder.  Det finns inte en chans att man kan känna sig attraktiv eller ens attrahera sin partner.   
    Även om man rent viktmässigt kanske återgår till ordinarie vikt efter förlossning så är det ändå saker som händer i kroppen, man kanske har tomma taxöron till bröst, större höfter, annan klädstorlek eller andra skavanker.

  • Anonym (M)
    Fjäril kär skrev 2015-03-03 23:11:45 följande:

    att få igäng sexlivet medan barnen är små kräver mer än tända ljus.

    Avlastning på nätterna så hon får sova ordentligt och är pigg och utvilad och orkar med att tänka på annat än barnen och hushållet. 

    Att ni har barnvakt lite då och då och verkligen vårdar er vuxna relation. 

    Många kvinnor känner sig oerhört osexiga efter förlossning och amning, man känner sig som en stor mjölkkossa och underlivet känns som köttfärs och kanske man möts av en rejäl övervikt och därtill slafsiga kläder.  Det finns inte en chans att man kan känna sig attraktiv eller ens attrahera sin partner.   
    Även om man rent viktmässigt kanske återgår till ordinarie vikt efter förlossning så är det ändå saker som händer i kroppen, man kanske har tomma taxöron till bröst, större höfter, annan klädstorlek eller andra skavanker.


    Jag håller med om att det bästa man kan göra är att underlätta för den andre. Det gäller alltid. Vem fan bryr sig om blommor liksom? Vad jag inte fattar är att man skulle förfalla så till en grad efter förlossning att man inte vill ha sex längre.
    Vi fick barn i tjugoårsåldern visserligen, men hennes kropp förändrades knappt. Lite bristningar på magen. Det är allt.
  • Anonym (Anonyme)

    Våra barn är 3 respektive 1 år. 1 åringen kan möjligen vakna en gång på natten. Hon sover oftast som en stock så det är jag som vaknar, men jag kan somna om direkt så det är ingen fara på så vis. Men hon känner sig nästan alltid trött vad det än gäller. 


     


    När vi har barnvakt så så kan vi mysa och kolla på film prata och äta god mat och så, men sen vill hon inte mycket mer än att sova utöver det.
    Hon jobbar på sjukhus så visst är det lite olika tider så jag förstår ju att hon blir trött av det, men hon jobbar aldrig natt så det skiljer sig bara ca 1h när hon kan lägga sig. 


    Så oftast är det så att hon vill bara läsa/ta det lugnt när barnen lagt sig inget mer sen vill hon sova vid ca tio på kvällen.


     


    Självklart delar vi på sysslor hemma, som tur var ogillar/gillar vi olika sysslor så det löser sig bra! Sen är väl jag kanske inte jag bäst att leka med dockor med dottern utan avleder då till nån annan lek, så kan ju vara det att dottern vill leka med dockor och då är det frun som åker på det istället.


     


    Men jag skulle nog kunna tro att det kan vara en del att hon kan känna sig oattraktiv då hon pratar om att hon vill tillbaka till sin gamla storlek på kläder, men där är det svåra att hon inte gör något åt det. 


    Hon pratar en del om att träna på gymmet på jobbet och ut och gå, så jag har köpt löparkläder till henne för det vet jag att hon ville ha, tror dock det bara är använt två gånger. Så jag vet inte riktigt hur jag ska få henne pepp på att träna och röra sig så hon får komma ner till sin vanliga storlek.


    Jag vill inte att hon ska tro att jag tycker hon är oattraktiv då det inte är jätte stor skillnad på storleken i kläder enligt mig då, men tycker hon det så är det väl det.

Svar på tråden Sexlust i förhållandet