• Chicic

    35-40 år o kvinna? Kläder?

    Hej!

    Hur anser du att en kvinna på 35-40 år "kan" eller "bör" klä sig? Alltså till vardags eller till fest.

    Jag är 35 och har lite problem med att hitta min stil... Allt känns antingen tonår eller tant helt plötsligt...

    Tröjor med dödskalletryck, liksom...?

    Hur klär ni andra er?

    Tips tack!!

  • Svar på tråden 35-40 år o kvinna? Kläder?
  • Margaux

    Beror väl lite på vilken dresscode ni har på jobbet? Om ni inte har uniform då...

    Jag klär mig oftast i jeans eller mörka, smala byxor. Topp eller T-shirt i siden, viskos eller annat "lätt" material. Cardigan eller jacka på det... På vintern har jag stövlar eller boots, på sommaren ballerinaskor eller sneakers. En sjal i Kashmir eller siden.

    Döskalletryck skulle jag aldrig ha.... Är 35 år.

  • Duckan

    Tycker att du kan klä dig, i princip, i vad som helst bara du trivs ts.

    Jag försökte mig på en förändring när jag var mammaledig för då slapp jag ju jobbets klädkod (klassisk kontorsklädsel). Det gick inte alls! Jag är inte en jeansjtej med tisha och luvtröja tex. Det slutade med att jag gick tillbaka till mina blusar och koftor. Idag kämpar jag inte emot längre, men har en förkärlek till skinnbyxor som poppar till det hela lite grann i alla fall.
    Du får helt enkelt ta reda på vem du är i kläddjungeln ts och sen shoppa där efter.

  • Fjäril kär

    Man kan ju göra stilen mer vuxen om man nu gillar döskallar. Det går att klä sig rockigt utan att se ut som en förvuxen tonåring.

    Jag är 38 år och dom flesta omkring mig har en ganska casual klädstil och jag personligen tycker det ser väldigt tantigt ut tyvärr...

    Har du en udda klädstil eller gillar knäppa accessoarer så stå för det och det mesta går att göra till en vuxen stil.

    Själv är jag en blandning mellan boho-chick och stilettklackar /nitar/läder.... Och så tänker jag förbli..

  • Anonym (qullagulla)

    Förr hade jag helst jeans men det finns inte jeans att köpa längre. Allt är bara jeansfärgade tajts för folk med pinnben. Nu blir det svarta vida långbyxor som kompromiss. Hoppas att det börjas tillverkas riktiga jeans igen, jeans som är gjorda av denim. Om det är lite stretch är det okej, men idag är allt gjort av slängbellamaterial. Tröttnat, tröttnat, tröttnat.

  • Margaux
    Anonym (qullagulla) skrev 2015-03-04 18:38:21 följande:

    Förr hade jag helst jeans men det finns inte jeans att köpa längre. Allt är bara jeansfärgade tajts för folk med pinnben. Nu blir det svarta vida långbyxor som kompromiss. Hoppas att det börjas tillverkas riktiga jeans igen, jeans som är gjorda av denim. Om det är lite stretch är det okej, men idag är allt gjort av slängbellamaterial. Tröttnat, tröttnat, tröttnat.


    Klart det finns jeans fortfarande. Kolla Levis, Lee, Wrangler etc. Dvs riktiga jeansmärken!
  • Harmagedon

    Jag ser väl ut som jag alltid gjort... Bättre med pengar så dyrare kläder men samma stil. Stuprörsjeans, tajta svarta byxor långärmade t-shirts, koftor, kavajer och klänning. Stövlar, stövletter och sneakers. Jag är allätare. Har gärna döskalle scarf till finaste kostymen. Mitt jobb saknar klädkod helt. Kläder på är att föredra men annars är det ingen som lyfter på ögonbrynen.

  • Anonym (qullagulla)
    Margaux skrev 2015-03-04 20:21:00 följande:
    Klart det finns jeans fortfarande. Kolla Levis, Lee, Wrangler etc. Dvs riktiga jeansmärken!
    Tack för tipset, Margaux!
  • K grrl

    Jag har aldrig kläder med tryck. Stuprörsjeans, ofta kjol (pennkjol eller vippmodell), bastoppar i trikå eller finstickade i olika färger och former, fina ylletröjor eller stickade tröjor, blusar eller toppar i tunnare vävt material och klänningar (stickade till vardags, fodral till kvällen). Randigt eller prickigt eller eventuellt geometriskt mönster om mönstrat.

    Gillar annorlunda kragar och detaljer på kläderna - knappar, dragkedja, kragar, skärning - i den här åldern kommer man liksom undan med lite udda plagg - klassiker med en twist.

  • sextiotalist

    50+ och har alltid varit en jeansbärare. Hitta en klädstil som du är bekväm med. Det är det viktigaste.

    Jeans och topp och högklackat är min vardagsklädsel

  • Anonym (Cecilia)

    själv älskar jag färg i alla varianter och även mönstrade kläder.  Älskar också udda detaljer som paljetter, dragkedjor, pärlor, udda skärningar, mc-stuk på jackor osv.

    jag tror jag har 15 par jeans i olika färger  (rött, rosa, gult, svart, mörkt blåa, denim, bruna, multifärgade, randiga, ) 

    har lika mycket färg på toppar och skjortor och blusar och linnen.    T-shirt är det enda plagg jag genuint ratar då jag tycker dom är väldigt fula.  

    kjolar, klänningar och finkläder är oftast 60-tal och köps vintage eller second hand. 

    älskar skor och tycker att skor fullbordar klädseln. 

    IDag har jag på mig blå denimjeans med paljetter , en rosa jeansskjorta, svart manchesterduffel och knähöga bruna moccastövlar.    Jag är 37 år 

Svar på tråden 35-40 år o kvinna? Kläder?