• missnutella

    Kan jag vara gravid?

    Hej alla!
    Jag och min pojkvän hade oskyddat sex ca 4 dagar innan ägglossning. Detta hände för ca 2 veckor sedan.
    Jag brukar inte i vanliga fall få ont eller få flytningar vid ägglossning, brukar knappt märka att jag har fått någon men den här gången hade jag kraftiga flytningar och det "högg" i mina äggstockor.
    NU de senaste dagarna känner jag illamående som kommer och går, har världens halsbränna och sover jätte dåligt. jag får även molnande mensvärk.
    Jag har även större sexlust nu än förut.
    jag ska få min mens om en vecka men har absolut ingen tålamod.

    Min fråga är: kan man få gravidtecken så pass tidigt????
    tack!! :)

  • Svar på tråden Kan jag vara gravid?
  • Agentkia

    Ja du kan vara gravid och det kan vara det du känner av. Om det är 10 dagar sen du hade äl kan du testa nu. Många test är känsliga och kan testas innan mens. Men jag tänker att det låter länge om du inte ska ha mens förrän om en vecka. Normalt har man 1 dagar från äl till nästa mens. Har du väldigt lång cykel?

  • missnutella

    jo,jag själv är lite förvirrad för att jag började med p piller i januari men jag åt dem bara en månad för att dem fick mig att må som skit och sedan dess har mensen varit lite oregelbundet. 
    Min mens är aldrig oregelbundet annars, jag vet på pricken när jag ska få den. Jag har även denna app som heter menskollen på mobilen som faktiskt har stämt varje gång jag får mens.
    Jag fick alltså mens två gånger i feb och båda gångerna varade i 4 dagar som alltid.
    Jag ska nog gå till en barnmorska och kolla läget. 
    Tack för svaret!!

  • Agentkia

    Jaha. Ja ppiller kan göra mkt dom. Mens 2 går på en månad kanske vore bra att kolla upp med bm också. Annars kan du ju köpa gravtest och kolla hemma själv.

  • emeliienicole

    Det med att du känner smärta i äggstockar, att du har flytningar och att du mår illa kan ju vara ett tecken på graviditet. Men halsbränna kommer ju oftast inte förrän bebisen är så stor så att den trycker upp mot magsäcken vilket orsakar halsbränna och sura uppstötningar. :)

  • Agentkia
    missnutella skrev 2015-03-11 22:00:30 följande:

    NU vet jag inte längre vad jag ska tro, min mens är 3 dagar sen och gravidtesterna visade negativt :/


    Mensen kan ju vara sen. Sånt kan hända. Speciellt om du haft lite oregelbundna blödningar. men det kan vara då att du är gravid men har för låg halt hormoner i kroppen ännu. Jag testade på bim+2 och var negativt sen testade jag först på bim+17 och var positivt. Nu när jag är i vecka 19 säger ultraljudet att jag hade äl 4 dagar innan jag trodde jag skulle ha mens. Inte konstigt det var negativt på bim+2 när det då bara var 6 dagar sen äl. Avvakta mensen. Kommer den inte så testa igen. Vänta minst två dagar mellan gesten så hormonerna hinner öka.
  • emeliienicole
    missnutella skrev 2015-03-11 22:00:30 följande:

    NU vet jag inte längre vad jag ska tro, min mens är 3 dagar sen och gravidtesterna visade negativt :/


    Mina test visade ingenting förrän bim+5 och då var de så svaga så fick nästan ta till förstoringsglas... dom visade inget starkt streck förrän jag var i 2 månaden :)
  • Johanna9407

    Hejsan skulle verkligen behöva någons hjälp! Jag har i ca 8 månader haft regelbundet sex med min sambo utan skydd. Hade min sista mens 10/12-14 och har sedan dess inte haft mens. ( har alltid haft regelbunden innan). Tog vanligt grav test två gånger i januari som var negativa och tog även ett hos ungdomsmottagningen i februari som var negativt. Hade i början symtom som: illamående, trötthet, stora humörsvängningar mm. Nu har jag fortfarande inte fått mens och mina symtom är nu, trötthet, ont i nedre del av rygg, kissar ofta och idag så kom de mjölk från mitt högra bröst, vit/gul aktig. Tror ni jag kan vara gravid trots negativa test? Har hört en del som plussade jättesent!

  • emeliienicole
    Johanna9407 skrev 2015-03-17 14:53:32 följande:

    Hejsan skulle verkligen behöva någons hjälp! Jag har i ca 8 månader haft regelbundet sex med min sambo utan skydd. Hade min sista mens 10/12-14 och har sedan dess inte haft mens. ( har alltid haft regelbunden innan). Tog vanligt grav test två gånger i januari som var negativa och tog även ett hos ungdomsmottagningen i februari som var negativt. Hade i början symtom som: illamående, trötthet, stora humörsvängningar mm. Nu har jag fortfarande inte fått mens och mina symtom är nu, trötthet, ont i nedre del av rygg, kissar ofta och idag så kom de mjölk från mitt högra bröst, vit/gul aktig. Tror ni jag kan vara gravid trots negativa test? Har hört en del som plussade jättesent!


    Oj, det var längesen du hade mens ju! :o 


    Har du tänkt mycket på att du kan vara gravid? har du typ ställt in dig på det? har fått höra att man kan vara skengravid, att kroppen ställer in sig på att du är gravid ju mer du letar efter symptomen.


    Men det där med att du har mjölk i brösten låter konstigt eftersom dina grav.test är negativa?! Jag började få råmjölk i brösten ca 3 månader in i graviditeten, jag var låghormonare och fick inget "starkt" plus förrän jag var i andra månaden, innan det så var det ju jättesvårt att se strecket.. :) du kanske ska ringa vårdcentral eller mödravårdscentralen och rådfråga med dom? fråga varför du har mjölk i brösten när det inte visar något på testerna, nu blev ju till och med jag nyfiken :o
    Lycka till! :)

  • Johanna9407

    Tack för svar, nej asså i början så tänkte jag att jag är nog gravid men sen efter flera tester och även att hon på ungdomsmottagningen sa att det är negativt så "glömde" jag typ bort de helt och strunta i de men symtomerna har ändå funnits där och idag när mjölken kom så började jag fundera på de igen. Försökte för ca en månad sen få kontakt med vårdcentral och barnmorska men dom typ tog mig inte seriöst och trodde bara jag inbilla mig men får kanske försöka tjata mig till en tid :/

  • Johanna9407

    Med tanke på att om jag är gravid skulle jag nog vara i vecka 14 eller något sånt nu och då har jag hört att mjölken kan komma för vissa.

  • emeliienicole
    Johanna9407 skrev 2015-03-17 15:56:36 följande:

    Med tanke på att om jag är gravid skulle jag nog vara i vecka 14 eller något sånt nu och då har jag hört att mjölken kan komma för vissa.


    Ja, tycker absolut att du ska tjata dig till en tid! Dom får ju kolla upp dig...men du kan ringa till gyn också och be om ett vaginalt ultraljud, då kan dom garanterat se om du är gravid eller inte! Jag gjorde vaginalt ultraljud i v. 7 och då såg dom ett litet embryo, om dom inte ser embryot så kan dom fortfarande se hur dina slemhinnor ser och och om du har en gulesäck, dina slemhinnor ändras ju under graviditeten :) vecka 14 är ju en ganska så lång tid skulle jag tycka :o
  • Agentkia
    Johanna9407 skrev 2015-03-17 15:49:21 följande:

    Tack för svar, nej asså i början så tänkte jag att jag är nog gravid men sen efter flera tester och även att hon på ungdomsmottagningen sa att det är negativt så "glömde" jag typ bort de helt och strunta i de men symtomerna har ändå funnits där och idag när mjölken kom så började jag fundera på de igen. Försökte för ca en månad sen få kontakt med vårdcentral och barnmorska men dom typ tog mig inte seriöst och trodde bara jag inbilla mig men får kanske försöka tjata mig till en tid :/


    Jag har läst i ett inlägg här inne om en tjej som inte får positiva test fast hon är gravid. Det låter som dig. Jag skulle ringa bm och be om ett ul. Kanske om inge annat för att se varför mensen är sen.
  • Agentkia
    Johanna940718 skrev 2015-03-18 19:35:18 följande:

    Hejsan, oj låter väldigt likt mig du har inte länk till den sidan?


    Nej tyvärr. Det var en tjej som hade svarat i en tråd. :-/ hur går det? Får du tid för ngt ul?
  • Agentkia
    Johanna9407189 skrev 2015-03-20 21:35:04 följande:

    Tyvärr så har jag fortfarande dragit ut på det och inte fått tummen loss att ringa :(


    Okej. Hoppas att det löser sig iaf. Att du antingen får mens eller ringer och får komma in på undersökning.
Svar på tråden Kan jag vara gravid?