• Anonym (Anti)
    Äldre 4 Mar 16:09
    20022 visningar
    390 svar
    -1
    390
    20022

    Ska vi inte ha religionsfrihet? Frihet från påtvingade religiösa symboler? Aftonbladet avslöjar: Erbjuder ’slöjfria’ vårdare till äldre.

    Varför kan vi inte ha religionsfrihet i Sverige och slippa påtvingad religion och slippa bli vårdad av en kvinna med förtryckarsymboler som slöjan? 

    Aftonbladet kan avslöja att 16 av 20 kommuner erbjuder äldre att slippa vårdpersonal som bär slöja. En rundringning till biståndshandläggare över hela Sverige visar på en omfattande diskriminering. ? Hemtjänsten försöker tillgodose det i största möjligaste mån, säger en biståndshandläggare i Gnesta.

    Vad säger ni?

    www.aftonbladet.se/nyheter/article20413763.ab

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-07 12:32
    Alla bör kolla på detta om Islams krig sen Islam uppfanns!! Då förstår man även varför Islam krigar så mycket även nu!!



  • Svar på tråden Ska vi inte ha religionsfrihet? Frihet från påtvingade religiösa symboler? Aftonbladet avslöjar: Erbjuder ’slöjfria’ vårdare till äldre.
  • Anonym (Anti) Trådstartaren
    Äldre 4 Mar 16:12
    #1

    Självklart ska man kunna välja bort en muslimsk kvinna med slöja som vårdare, varför skulle det vara problem?

  • Äldre 4 Mar 16:15
    #2
    -1 +1

    Det är inte riktigt det religionsfrihet betyder. Religionsfrihet betyder ungefär den raka motsatsen till hur du vill använda ordet.

    Jag säger låt slöjan va kvar.

  • Anonym (Anti) Trådstartaren
    Äldre 4 Mar 16:16
    #3
    Dr Nail skrev 2015-03-04 16:15:52 följande:

    Det är inte riktigt det religionsfrihet betyder. Religionsfrihet betyder ungefär den raka motsatsen till hur du vill använda ordet.

    Jag säger låt slöjan va kvar.


    Du menar att religionsfrihet inte betyder att man ska få bli fri religion? Slippa ha religion i ens liv?
  • Anonym (Anti) Trådstartaren
    Äldre 4 Mar 16:17
    #4

    Sen bör man väl tänka på alla som flytt Islams krig, självklart kommer de inte känna det bra om det kommer en vårdare men våldsbejakande symbol.

  • Äldre 4 Mar 16:18
    #5
    -1
    Anonym (Anti) skrev 2015-03-04 16:16:47 följande:

    Du menar att religionsfrihet inte betyder att man ska få bli fri religion? Slippa ha religion i ens liv?


    Det också. Men först och främst att man är fri att offentligt utöva sin religion.
  • Anonym (Anti) Trådstartaren
    Äldre 4 Mar 16:20
    #6
    Dr Nail skrev 2015-03-04 16:18:45 följande:
    Det också. Men först och främst att man är fri att offentligt utöva sin religion.
    Bedriva sin religion är väl ingen fara. Men att ha ondskans symbol upptryckt i ansiktet är väl inte trevligt, vad skulle en jude säga om vårdare skulle börja bära hakkors?
  • Äldre 4 Mar 16:26
    #7
    Anonym (Anti) skrev 2015-03-04 16:20:46 följande:

    Bedriva sin religion är väl ingen fara. Men att ha ondskans symbol upptryckt i ansiktet är väl inte trevligt, vad skulle en jude säga om vårdare skulle börja bära hakkors?


    Svenska folket behöver sluta kriga mot symboler, det är bara komiskt.
  • Anonym (Anti) Trådstartaren
    Äldre 4 Mar 16:31
    #8
    Dr Nail skrev 2015-03-04 16:26:58 följande:
    Svenska folket behöver sluta kriga mot symboler, det är bara komiskt.
    Det håller jag inte med om, symboler har ett värde och visar vilka värderingar man har.
  • Äldre 4 Mar 16:38
    #9
    -1
    Anonym (Anti) skrev 2015-03-04 16:31:34 följande:
    Det håller jag inte med om, symboler har ett värde och visar vilka värderingar man har.
    Jag har en svinball mössa med hammaren och skäran på (Sovjet-emblemet). Tänkt om nån blir kränkt? Hittills har jag bara fått komplimanger för en, men tänk. Poängen är att det finns massor med symboler som någon nånstans inte tycker om.
  • Anonym (Anti) Trådstartaren
    Äldre 4 Mar 16:43
    #10
    Dr Nail skrev 2015-03-04 16:38:12 följande:
    Jag har en svinball mössa med hammaren och skäran på (Sovjet-emblemet). Tänkt om nån blir kränkt? Hittills har jag bara fått komplimanger för en, men tänk. Poängen är att det finns massor med symboler som någon nånstans inte tycker om.
    Ja lite så är det, men vissa symboler är starkare än andra.
Svar på tråden Ska vi inte ha religionsfrihet? Frihet från påtvingade religiösa symboler? Aftonbladet avslöjar: Erbjuder ’slöjfria’ vårdare till äldre.