• Anonym (känslosam)

    utnyttjat barn :(

    Jag är en mamma som häromdan fick uppgifter som har gjort att mina känslor gått som i en bergodalbana. Jag vet inte hur mycket jag vågar skriva av mig heller pga att det pågår en utredning. Men mitt barn har utfört en sexuell tjänst.. Barnet är inte ens tonåring än. Gärningsmannen är dessutom nån jag själv känt hela livet. Så mycket jag vill få ur mig, men får inte nu. Inte än. Trodde aldrig detta skulle hända mig, mitt barn. Vill skrika. Gråta. Hänga ut karln som gjort oss detta. Men måste komma till åtal och dom först. Måste vara stark för mina barn. Får ingen ro i kroppen. Vankar bara fram o tillbaka. Speciellt när jag är själv...

  • Svar på tråden utnyttjat barn :(
  • Drottningen70

    Ett barn kan inte utföra en sexuell tjänst!! Ett barn har inte kapacitet att fatta sådana beslut och därför är det fråga om ett övergrepp, inget sexköp oavsett om barnet fått nån slags betalning.

  • Anonym (xx)

    va, har ditt barn "utfört en sexuell tjänst" vad menas ? 

  • Anonym (känslosam)
    Drottningen70 skrev 2015-03-04 16:13:19 följande:

    Ett barn kan inte utföra en sexuell tjänst!! Ett barn har inte kapacitet att fatta sådana beslut och därför är det fråga om ett övergrepp, inget sexköp oavsett om barnet fått nån slags betalning.


    Visste inte hur jag skulle skriva. Självklart är det övergrepp. Utnyttjande av barn. Av en vuxen människa. Kan inte få in i skallen at det har hänt :(
  • Anonym (känslosam)
    Anonym (xx) skrev 2015-03-04 16:23:42 följande:

    va, har ditt barn "utfört en sexuell tjänst" vad menas ? 


    Fått betalt/present för att göra något opassande. F-n, vet inte vad el hur mycket jag kan förklara under pågående polisutredning :(
  • Anonym (Utbyte)
    Anonym (känslosam) skrev 2015-03-04 16:48:45 följande:
    Fått betalt/present för att göra något opassande. F-n, vet inte vad el hur mycket jag kan förklara under pågående polisutredning :(
    Det låter som nåt sorts utbyte, typ cigg/sprit mot någon sorts sexuell handling. Det är tyvärr inte helt ovanligt i åldersgruppen yngre tonåringar.
  • Anonym (känslosam)
    Anonym (Utbyte) skrev 2015-03-04 17:01:48 följande:

    Det låter som nåt sorts utbyte, typ cigg/sprit mot någon sorts sexuell handling. Det är tyvärr inte helt ovanligt i åldersgruppen yngre tonåringar.


    2 barn är inblandade i denna utredning, mitt och en kompis. Denna händelse ska ha ägt rum under förra året, dom fyllde båda 11under det året. När det här uppdagades så berodde det på att kompisen var med om ett större övergrepp, utnyttjande eller vad man kan kalla det för. Har absolut inget med utbyte av sprit/cigg att göra
  • Anonym (Ada)

    Nejnejnejnejnej Gråter


    Ja, vad gör man?


    Jag tror att det är extremt viktigt att göra allt som står i ens makt för att hjälpa barnet att inte skämmas, att förstå att det inte är hans eller hennes fel! Barnet måste få veta att den vuxna bär hela ansvaret och att det inte var "otroligt dumt" gjort att gå med på detta för "belöningen". Jag skulle antagligen öda all min kraft och energi på att stötta barnet, läsa (för så fungerar jag) allt jag kommer över om barnpsykologi, och försöka vara oerhört lyhörd för barnets behov just nu.

    Önskar dej och barnen mycket, mycket styrka och stöd från omgivningen!

  • Anonym (A)

    Jag blev själv sexuellt utnyttjad som fyra åring, idag skulle det rubricerats som våldtäkt av barn. Det är självklart en hemsk händelse och ngt som kommer påverka ditt barn starkt. Men samtidigt är det väldigt bra att det kom fram, vilket betyder att ditt barn kommer få den hjälp hen behöver och gärningsmannen kan också komma att få ta sitt straff. Min händelse kom inte fram förrän jag var 15, och jag fick aldrig riktigt chansen att bearbeta det. Gärningsmannen går fri och har aldrig heller blivit anmäld även om händelsen i sig är anmält. Idag, som 30 åring, mår jag jag bra, men det var en kamp i många år.

    Tyvärr är detta väldigt vanligt förekommande och risken är stor att det händer ens barn en dag.

    Lycka till och ta hand om dig och barnen. Du ska bara finnas där och stötta.

Svar på tråden utnyttjat barn :(